Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Programowanie w języku XML:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie w języku XML
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wierciński <Tomasz.Wiercinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy z zabresu struktur danych
W-2Podstawy programowania
W-3Podstawy języków znaczników
W-4Podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania dokumentów XML w procesie wymiany danych.
C-2Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w celu prezentacji danych
C-3Przygotowanie do wykorzystania XML do opisu typów danych
C-4Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w procesie transformacji dokumentów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tworzenie dokumentów XML opisujących wskazany obiekt2
T-L-2Tworzenie schematów XSD do walidacji dokumentów XML2
T-L-3Wykorzystanie XSLT do tworzenia widoków z danych zawartych w dokumentach XML2
T-L-4Generowanie wydruków w formacie XSL-FO z danych zawartych w dokumentach XML2
T-L-5Transformacje dokumentów w formacie XML do innych formatów2
T-L-6Tworzenie dokumentó WSDL2
T-L-7Wykorzystanie języka XML do tworzenia usług sieciowych3
15
wykłady
T-W-1XML: Podstawy języków znaczników2
T-W-2XML: DTD - charakterystyka i techniki1
T-W-3XML: Przestrzenie nazw2
T-W-4XML: Łącza XLink1
T-W-5XML: Wskaźniki XPointer2
T-W-6XML: Język ścieżek XPath1
T-W-7XML: Schematy XSchema2
T-W-8XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX1
T-W-9XML: Programowe przetwarzanie XML - DOM1
T-W-10XML: Przekształcenia XML - XSLT2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca w domu -> przygotowanie do zaliczenia zajęć17
32
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładu8
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Zaliczenie pisemne2
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/04_W01
Zna budowę dokumentu XML
I_1A_W14C-1T-W-1, T-L-6M-1S-2
I_1A_O1/04_W02
Zna zasady tworzenia dokumentów XML
I_1A_W05C-2, C-3T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1
I_1A_O1/04_W03
Zna sposoby wykorzystania dokumentów XML
I_1A_W17, I_1A_W23C-2, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/04_U01
Tworzy dokumenty XML
I_1A_U17, I_1A_U05C-2T-W-1, T-W-3, T-L-6M-1, M-2S-1
I_1A_O1/04_U02
Wykorzystuje dokumenty XML w aplikacjach
I_1A_U01, I_1A_U06, I_1A_U19C-1T-W-2, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1, M-2S-1
I_1A_O1/04_U03
Potrafi dokonać transformacji dokumentów XML
I_1A_U14, I_1A_U05C-4T-W-10, T-L-5M-1, M-2S-1
I_1A_O1/04_U04
Potrafi prezentować dane zawarte w dokumencie XML
I_1A_U09, I_1A_U14C-2T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/04_K01
Posługuje się dokumentami XML w celu prezentacji danych
I_1A_K05C-2, C-4T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2
I_1A_O1/04_K02
Wykorzystuje XML w aplikacjach w celu wymiany danych
I_1A_K01, I_1A_K05C-1, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/04_W01
Zna budowę dokumentu XML
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
I_1A_O1/04_W02
Zna zasady tworzenia dokumentów XML
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
I_1A_O1/04_W03
Zna sposoby wykorzystania dokumentów XML
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/04_U01
Tworzy dokumenty XML
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
I_1A_O1/04_U02
Wykorzystuje dokumenty XML w aplikacjach
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
I_1A_O1/04_U03
Potrafi dokonać transformacji dokumentów XML
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
I_1A_O1/04_U04
Potrafi prezentować dane zawarte w dokumencie XML
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/04_K01
Posługuje się dokumentami XML w celu prezentacji danych
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML
I_1A_O1/04_K02
Wykorzystuje XML w aplikacjach w celu wymiany danych
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML

Literatura podstawowa

  1. Arciniegas F, XML. Kompendium programisty, Helion, 2002

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tworzenie dokumentów XML opisujących wskazany obiekt2
T-L-2Tworzenie schematów XSD do walidacji dokumentów XML2
T-L-3Wykorzystanie XSLT do tworzenia widoków z danych zawartych w dokumentach XML2
T-L-4Generowanie wydruków w formacie XSL-FO z danych zawartych w dokumentach XML2
T-L-5Transformacje dokumentów w formacie XML do innych formatów2
T-L-6Tworzenie dokumentó WSDL2
T-L-7Wykorzystanie języka XML do tworzenia usług sieciowych3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1XML: Podstawy języków znaczników2
T-W-2XML: DTD - charakterystyka i techniki1
T-W-3XML: Przestrzenie nazw2
T-W-4XML: Łącza XLink1
T-W-5XML: Wskaźniki XPointer2
T-W-6XML: Język ścieżek XPath1
T-W-7XML: Schematy XSchema2
T-W-8XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX1
T-W-9XML: Programowe przetwarzanie XML - DOM1
T-W-10XML: Przekształcenia XML - XSLT2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Praca w domu -> przygotowanie do zaliczenia zajęć17
32
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładu8
A-W-3Udział w konsultacjach2
A-W-4Zaliczenie pisemne2
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_W01Zna budowę dokumentu XML
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania dokumentów XML w procesie wymiany danych.
Treści programoweT-W-1XML: Podstawy języków znaczników
T-L-6Tworzenie dokumentó WSDL
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_W02Zna zasady tworzenia dokumentów XML
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w celu prezentacji danych
C-3Przygotowanie do wykorzystania XML do opisu typów danych
Treści programoweT-W-1XML: Podstawy języków znaczników
T-W-3XML: Przestrzenie nazw
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_W03Zna sposoby wykorzystania dokumentów XML
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W17zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w celu prezentacji danych
C-4Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w procesie transformacji dokumentów
Treści programoweT-L-1Tworzenie dokumentów XML opisujących wskazany obiekt
T-L-2Tworzenie schematów XSD do walidacji dokumentów XML
T-L-3Wykorzystanie XSLT do tworzenia widoków z danych zawartych w dokumentach XML
T-L-4Generowanie wydruków w formacie XSL-FO z danych zawartych w dokumentach XML
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_U01Tworzy dokumenty XML
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w celu prezentacji danych
Treści programoweT-W-1XML: Podstawy języków znaczników
T-W-3XML: Przestrzenie nazw
T-L-6Tworzenie dokumentó WSDL
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_U02Wykorzystuje dokumenty XML w aplikacjach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania dokumentów XML w procesie wymiany danych.
Treści programoweT-W-2XML: DTD - charakterystyka i techniki
T-W-8XML: Programowe przetwarzanie XML - SAX
T-W-9XML: Programowe przetwarzanie XML - DOM
T-L-1Tworzenie dokumentów XML opisujących wskazany obiekt
T-L-2Tworzenie schematów XSD do walidacji dokumentów XML
T-L-3Wykorzystanie XSLT do tworzenia widoków z danych zawartych w dokumentach XML
T-L-4Generowanie wydruków w formacie XSL-FO z danych zawartych w dokumentach XML
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_U03Potrafi dokonać transformacji dokumentów XML
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w procesie transformacji dokumentów
Treści programoweT-W-10XML: Przekształcenia XML - XSLT
T-L-5Transformacje dokumentów w formacie XML do innych formatów
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie analizować dokumenty XML.
3,5Na ocenę dostatecaną + Umie walidować dokumenty XML
4,0Na ocenę dostateczny plus + Umie poprawić błędy na podstawie wyników walidacji dokumentu XML
4,5Na ocenę dobry + Umie tworzyć dokumenty definicji XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie samodzielnie definiować strukturę dokumentów XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_U04Potrafi prezentować dane zawarte w dokumencie XML
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w celu prezentacji danych
Treści programoweT-W-4XML: Łącza XLink
T-W-6XML: Język ścieżek XPath
T-W-5XML: Wskaźniki XPointer
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_K01Posługuje się dokumentami XML w celu prezentacji danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K05rozumienie potrzebę mobilności
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w celu prezentacji danych
C-4Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania XML w procesie transformacji dokumentów
Treści programoweT-W-4XML: Łącza XLink
T-W-6XML: Język ścieżek XPath
T-W-5XML: Wskaźniki XPointer
T-W-10XML: Przekształcenia XML - XSLT
T-W-7XML: Schematy XSchema
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/04_K02Wykorzystuje XML w aplikacjach w celu wymiany danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K05rozumienie potrzebę mobilności
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie do kreatywnego wykorzystania dokumentów XML w procesie wymiany danych.
C-3Przygotowanie do wykorzystania XML do opisu typów danych
Treści programoweT-L-1Tworzenie dokumentów XML opisujących wskazany obiekt
T-L-2Tworzenie schematów XSD do walidacji dokumentów XML
T-L-3Wykorzystanie XSLT do tworzenia widoków z danych zawartych w dokumentach XML
T-L-4Generowanie wydruków w formacie XSL-FO z danych zawartych w dokumentach XML
T-L-5Transformacje dokumentów w formacie XML do innych formatów
T-L-6Tworzenie dokumentó WSDL
Metody nauczaniaM-1Metoda podajaca -> wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna -> ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: laboratorium: okresowe sprawdzanie wiedzy studenta.
S-2Ocena podsumowująca: wykład: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Ne spełnia kryteriów oceny dostatecznej
3,0Umie wykorzystać mechanizmy XML przy tworzeniu aplikacji
3,5Na ocenę dostateczną + Umie implementować struktury na podstewie dokumentów definicji XML
4,0Na ocenę dostateczną plus + Umie przetwarzać i prezentować dane zawarte w dokumentach XML
4,5Na ocenę dobry + Umie generować i przetwarzać dokumenty XML
5,0Na ocenę dobry plus + Umie wykorzystać posiadaną wiedzę do implementacji aplikacji przetwarzających dokumenty XML