Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Programowanie serwerów baz danych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie serwerów baz danych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Krakowiak <Magdalena.Krakowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,34zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,00,66zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu baz danych, budowy i działania systemów zarządzania bazami danych oraz praktyczna znajomość języka SQL.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1umiejętność formułowania i interpretowania wymagań stawianych bazie danych dotyczących więzów integralności i reguł biznesowych
C-2umiejętność programowania obiektów wykonywalnych, ustawiania zdarzeń i konfiguracji serwera baz danych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne - zasady zaliczania, plan pracy, podział na grupy i przydział zadań, omówienie w grupach zadanych tematów (systemów baz danych)2
T-L-2Zakres systemu, analiza wymagań użytkownika i reguł biznesowych - realizacja zadań w zespołach projektowych3
T-L-3Sprawozdanie z poprzednich zajęć, opracowanie modelu danych SERM i definiowanie więzów integralności - realizacja zadań w zespołach projektowych.2
T-L-4Sprawozdanie z poprzednich zajęć, analiza modelu pod kątem zapewnienia integralności bazy danych, wymuszenia wystąpienia relacji - realizacja zadań w zespołach projektowych.2
T-L-5Konfiguracja i zakładanie kont na MSSQLSerwerze. Zapoznanie się z narzędziem.1
T-L-6Fizyczna realizacja baz danych w MSSQLSerwer na podstawie opracowanych modeli - wprowadzanie tabel i ich atrybutów z definicją więzów integralności oraz budowa diagramów realcji.4
T-L-7Wprowadzanie danych - weryfikacja więzów integralności.2
T-L-8Projekt funkcji (parametry, algorytm, dane wyjściowe) i procedur (parametry, algorytm) niezbędnych do zapewnienia integralności bazy danych - realizacja zadań w zespołach projektowych.3
T-L-9Sprawozdanie z poprzednich zajęć, projekt wyzwalaczy (typ, rodzaj, tabela, algorytm) - realizacja zadań w zespołach projektowych.3
T-L-10Programowanie zaprojektowanych funkcji i procedur.3
T-L-11Programowanie zaprojektowanych wyzwalaczy.3
T-L-12Analiza i testowanie zrealizowanych rozwiązań.2
30
wykłady
T-W-1Charakterystyka wybranych systemów zarządzania bazami danych (MS SQLServer i Oracle) oraz odpowiednio języków ich programowania (Transact-SQL i PL/SQL)2
T-W-2Cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego (instrukcje warunkowe, pętle, tworzenie bloków poleceń, polecenia sterujące tokiem wykonywanego programu, deklarowanie zmiennych i ich wartości) języków programowania serwerów baz danych.3
T-W-3Realizacja środków definiowania więzów integralności.2
T-W-4Środki programowania serwerów - definicje, typy i ich zastosowanie.2
T-W-5Programowanie obiektów wykonywalnych – procedury serwerowe, funkcje i wyzwalacze.4
T-W-6Ustawianie zdarzeń – generatory, sekwencje.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w laboratoriach 30 godzin30
A-L-2Konsultacje do laboratorium8
A-L-3Przygotowanie do zajęć realizacji mechanizmów programowania serwera.10
A-L-4Opracowanie sprawozdań z części projektowej.12
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach 15 godzin15
A-W-2Konsultacje do wykładów4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia (praca własna studenta)11
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
M-2Metoda problemowa z dyskusją - w ramach zajęć praktycznych realizacja zadań indywidualnych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-2Ocena formująca: Projekt: ocena kształtująca na podstawie bieżących sprawozdań z wykonanych zadań
S-3Ocena podsumowująca: Projekt: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie wykonanego zadania i obecności oraz aktywności na zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/05_W01
powinien być w stanie opisać cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego języków programowania serwerów baz danych
I_1A_W06, I_1A_W08, I_1A_W17, I_1A_W05C-1, C-2T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-1, M-2S-1, S-3, S-4
I_1A_O1/05_W02
powinien być w stanie zdefiniować obiekty wykonywalne - funkcje, procedury, wyzwalacze
I_1A_W06, I_1A_W08, I_1A_W05C-1, C-2T-W-5, T-W-2, T-L-10, T-L-11M-1, M-2S-1, S-3, S-4
I_1A_O1/05_W03
powinie byc w stanie scharakteryzować zdarzenia - generatory, sekwencje
I_1A_W06, I_1A_W08, I_1A_W05C-1, C-2T-W-6M-1, M-2S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/05_U01
umie formułować i interpretować wymagania stawianie bazie danych dotyczące więzów integralności i reguł biznesowych
I_1A_U01, I_1A_U11, I_1A_U16C-1T-W-6, T-W-1, T-L-10, T-L-11M-1S-1
I_1A_O1/05_U02
umie programować obiekty wykonywalne, ustawiać zdarzenia,
I_1A_U01, I_1A_U19, I_1A_U03C-2T-W-5, T-L-10, T-L-12, T-L-11M-1, M-2S-1
I_1A_O1/05_U03
umie konfigurować bazę danych
I_1A_U06, I_1A_U11C-1, C-2T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/05_W01
powinien być w stanie opisać cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego języków programowania serwerów baz danych
2,0
3,0zna cechy i podstawowe konstrukcje programowe strukturalnego języków programowania serwerów baz danych
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/05_W02
powinien być w stanie zdefiniować obiekty wykonywalne - funkcje, procedury, wyzwalacze
2,0
3,0potrafi wymienić i scharakteryzować takie obiekty wykonywalne dostępu do serwerowej bazy danych jak funkcje, procedury, wyzwalacze
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/05_W03
powinie byc w stanie scharakteryzować zdarzenia - generatory, sekwencje
2,0
3,0umie określić co to są takie zdarzenia jak - generatory, sekwencje
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/05_U01
umie formułować i interpretować wymagania stawianie bazie danych dotyczące więzów integralności i reguł biznesowych
2,0
3,0umie sformułować podstawowe typy więzów integralności (dziedzinowe, referencyjne, globalne)
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/05_U02
umie programować obiekty wykonywalne, ustawiać zdarzenia,
2,0
3,0umie zaprogramować obiekty wykonywalne do bazy danych w przykładowym srodowisku
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_O1/05_U03
umie konfigurować bazę danych
2,0
3,0umie skonfigurować prostą bazę danych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Banachowski L., Stencel K., Bazy danych. Projektowanie aplikacji na serwerze, Akademicka Oficyna Wydawanicza EXIT, Warszawa, 2001
  2. Pribyl B., Feuerstein S., Oracle PL/SQL. Wprowadzenie, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2002
  3. Price J., Oracle Database 11g i SQL. Programowanie, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2009
  4. Szeliga M., Transact-SQL. Czarna księga., Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne - zasady zaliczania, plan pracy, podział na grupy i przydział zadań, omówienie w grupach zadanych tematów (systemów baz danych)2
T-L-2Zakres systemu, analiza wymagań użytkownika i reguł biznesowych - realizacja zadań w zespołach projektowych3
T-L-3Sprawozdanie z poprzednich zajęć, opracowanie modelu danych SERM i definiowanie więzów integralności - realizacja zadań w zespołach projektowych.2
T-L-4Sprawozdanie z poprzednich zajęć, analiza modelu pod kątem zapewnienia integralności bazy danych, wymuszenia wystąpienia relacji - realizacja zadań w zespołach projektowych.2
T-L-5Konfiguracja i zakładanie kont na MSSQLSerwerze. Zapoznanie się z narzędziem.1
T-L-6Fizyczna realizacja baz danych w MSSQLSerwer na podstawie opracowanych modeli - wprowadzanie tabel i ich atrybutów z definicją więzów integralności oraz budowa diagramów realcji.4
T-L-7Wprowadzanie danych - weryfikacja więzów integralności.2
T-L-8Projekt funkcji (parametry, algorytm, dane wyjściowe) i procedur (parametry, algorytm) niezbędnych do zapewnienia integralności bazy danych - realizacja zadań w zespołach projektowych.3
T-L-9Sprawozdanie z poprzednich zajęć, projekt wyzwalaczy (typ, rodzaj, tabela, algorytm) - realizacja zadań w zespołach projektowych.3
T-L-10Programowanie zaprojektowanych funkcji i procedur.3
T-L-11Programowanie zaprojektowanych wyzwalaczy.3
T-L-12Analiza i testowanie zrealizowanych rozwiązań.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Charakterystyka wybranych systemów zarządzania bazami danych (MS SQLServer i Oracle) oraz odpowiednio języków ich programowania (Transact-SQL i PL/SQL)2
T-W-2Cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego (instrukcje warunkowe, pętle, tworzenie bloków poleceń, polecenia sterujące tokiem wykonywanego programu, deklarowanie zmiennych i ich wartości) języków programowania serwerów baz danych.3
T-W-3Realizacja środków definiowania więzów integralności.2
T-W-4Środki programowania serwerów - definicje, typy i ich zastosowanie.2
T-W-5Programowanie obiektów wykonywalnych – procedury serwerowe, funkcje i wyzwalacze.4
T-W-6Ustawianie zdarzeń – generatory, sekwencje.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w laboratoriach 30 godzin30
A-L-2Konsultacje do laboratorium8
A-L-3Przygotowanie do zajęć realizacji mechanizmów programowania serwera.10
A-L-4Opracowanie sprawozdań z części projektowej.12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach 15 godzin15
A-W-2Konsultacje do wykładów4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia (praca własna studenta)11
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/05_W01powinien być w stanie opisać cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego języków programowania serwerów baz danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W17zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
Cel przedmiotuC-1umiejętność formułowania i interpretowania wymagań stawianych bazie danych dotyczących więzów integralności i reguł biznesowych
C-2umiejętność programowania obiektów wykonywalnych, ustawiania zdarzeń i konfiguracji serwera baz danych
Treści programoweT-W-6Ustawianie zdarzeń – generatory, sekwencje.
T-W-3Realizacja środków definiowania więzów integralności.
T-W-4Środki programowania serwerów - definicje, typy i ich zastosowanie.
T-W-5Programowanie obiektów wykonywalnych – procedury serwerowe, funkcje i wyzwalacze.
T-W-2Cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego (instrukcje warunkowe, pętle, tworzenie bloków poleceń, polecenia sterujące tokiem wykonywanego programu, deklarowanie zmiennych i ich wartości) języków programowania serwerów baz danych.
Metody nauczaniaM-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
M-2Metoda problemowa z dyskusją - w ramach zajęć praktycznych realizacja zadań indywidualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Projekt: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie wykonanego zadania i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zna cechy i podstawowe konstrukcje programowe strukturalnego języków programowania serwerów baz danych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/05_W02powinien być w stanie zdefiniować obiekty wykonywalne - funkcje, procedury, wyzwalacze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
Cel przedmiotuC-1umiejętność formułowania i interpretowania wymagań stawianych bazie danych dotyczących więzów integralności i reguł biznesowych
C-2umiejętność programowania obiektów wykonywalnych, ustawiania zdarzeń i konfiguracji serwera baz danych
Treści programoweT-W-5Programowanie obiektów wykonywalnych – procedury serwerowe, funkcje i wyzwalacze.
T-W-2Cechy i podstawowe konstrukcje programowania strukturalnego (instrukcje warunkowe, pętle, tworzenie bloków poleceń, polecenia sterujące tokiem wykonywanego programu, deklarowanie zmiennych i ich wartości) języków programowania serwerów baz danych.
T-L-10Programowanie zaprojektowanych funkcji i procedur.
T-L-11Programowanie zaprojektowanych wyzwalaczy.
Metody nauczaniaM-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
M-2Metoda problemowa z dyskusją - w ramach zajęć praktycznych realizacja zadań indywidualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Projekt: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie wykonanego zadania i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wymienić i scharakteryzować takie obiekty wykonywalne dostępu do serwerowej bazy danych jak funkcje, procedury, wyzwalacze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/05_W03powinie byc w stanie scharakteryzować zdarzenia - generatory, sekwencje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
Cel przedmiotuC-1umiejętność formułowania i interpretowania wymagań stawianych bazie danych dotyczących więzów integralności i reguł biznesowych
C-2umiejętność programowania obiektów wykonywalnych, ustawiania zdarzeń i konfiguracji serwera baz danych
Treści programoweT-W-6Ustawianie zdarzeń – generatory, sekwencje.
Metody nauczaniaM-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
M-2Metoda problemowa z dyskusją - w ramach zajęć praktycznych realizacja zadań indywidualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-3Ocena podsumowująca: Projekt: ocena podsumowująca na podstawie sprawozdania końcowego i obecności oraz aktywności na zajęciach.
S-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie wykonanego zadania i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie określić co to są takie zdarzenia jak - generatory, sekwencje
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/05_U01umie formułować i interpretować wymagania stawianie bazie danych dotyczące więzów integralności i reguł biznesowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U11ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych
I_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
Cel przedmiotuC-1umiejętność formułowania i interpretowania wymagań stawianych bazie danych dotyczących więzów integralności i reguł biznesowych
Treści programoweT-W-6Ustawianie zdarzeń – generatory, sekwencje.
T-W-1Charakterystyka wybranych systemów zarządzania bazami danych (MS SQLServer i Oracle) oraz odpowiednio języków ich programowania (Transact-SQL i PL/SQL)
T-L-10Programowanie zaprojektowanych funkcji i procedur.
T-L-11Programowanie zaprojektowanych wyzwalaczy.
Metody nauczaniaM-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie sformułować podstawowe typy więzów integralności (dziedzinowe, referencyjne, globalne)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/05_U02umie programować obiekty wykonywalne, ustawiać zdarzenia,
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U19ma umiejętność wyboru algorytmu i struktur danych do rozwiązania określonego zadania inżynierskiego
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Cel przedmiotuC-2umiejętność programowania obiektów wykonywalnych, ustawiania zdarzeń i konfiguracji serwera baz danych
Treści programoweT-W-5Programowanie obiektów wykonywalnych – procedury serwerowe, funkcje i wyzwalacze.
T-L-10Programowanie zaprojektowanych funkcji i procedur.
T-L-12Analiza i testowanie zrealizowanych rozwiązań.
T-L-11Programowanie zaprojektowanych wyzwalaczy.
Metody nauczaniaM-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
M-2Metoda problemowa z dyskusją - w ramach zajęć praktycznych realizacja zadań indywidualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie zaprogramować obiekty wykonywalne do bazy danych w przykładowym srodowisku
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/05_U03umie konfigurować bazę danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U11ma umiejętność projektowania i tworzenia systemów relacyjnych baz danych
Cel przedmiotuC-1umiejętność formułowania i interpretowania wymagań stawianych bazie danych dotyczących więzów integralności i reguł biznesowych
C-2umiejętność programowania obiektów wykonywalnych, ustawiania zdarzeń i konfiguracji serwera baz danych
Treści programoweT-L-6Fizyczna realizacja baz danych w MSSQLSerwer na podstawie opracowanych modeli - wprowadzanie tabel i ich atrybutów z definicją więzów integralności oraz budowa diagramów realcji.
T-L-7Wprowadzanie danych - weryfikacja więzów integralności.
Metody nauczaniaM-1Metoda objaśniająco-poglądowa - wykład z prezentacjami i przykładami.
M-2Metoda problemowa z dyskusją - w ramach zajęć praktycznych realizacja zadań indywidualnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład: ocena podsumowująca na podstawie zaliczenia pisemnego.
S-4Ocena podsumowująca: Laboratorium: ocena podsumowująca na podstawie wykonanego zadania i obecności oraz aktywności na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie skonfigurować prostą bazę danych
3,5
4,0
4,5
5,0