Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie zorientowane na użytkownika:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie zorientowane na użytkownika
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,40zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,30zaliczenie
projektyP6 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy planowania przedsiewziec internetowych, podstawy projektowania serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce2
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia2
T-L-3Testy uzytecznosci2
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników2
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników2
T-L-6Projektowanie architektury informacji2
T-L-7Przykładowa analiza user experience2
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych1
15
projekty
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15
wykłady
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci2
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych2
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników2
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)3
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)10
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec3
31
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-P-2Przygotowanie do zajec projektowych (praca własna studenta)2
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)12
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu2
31
wykłady
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)5
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania elementów projektu user experience
S-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/06_W01
Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
I_1A_W11, I_1A_W23C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/06_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
I_1A_U09, I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U14, I_1A_U17C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2
I_1A_O9/06_U02
Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
I_1A_U09, I_1A_U12, I_1A_U14C-2T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/06_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
I_1A_K03C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/06_W01
Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie zna podstawowych pojec z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzowac procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci, ogólnie przedstawic analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisac formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic, dobrac uzasadnic wybór rodzajów testów uzytecznosci oraz procedur ich planowania, scharakteryzowac szczegółówo zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience wiekszosci komponentów serwisów internetowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/06_U01
Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadan realizowanych na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, ale beda one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, nie wszystkie (czesc) zadania zostana wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student bedzie potrafił uzasadnic dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynnosci, które podniosa wartosc merytoryczna zadan, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
I_1A_O9/06_U02
Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmujacego wszystkie wymagane etapy (czesci)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujacy wymagane etapy (czesci), ale jest on bardzo pobiezny, mało szczegółowy, zawiera niescisłosci
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składajacy sie z wymaganych etapów (czesci), ale nie wszystkie sa szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i beda ze soba spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnic, wyjasnic przyjete rozwiazania w projekcie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/06_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli, ma swiadomosc potrzeb monitorowania postepów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Jesmond Allen, James Chudley, Projektowanie witryn internetowych User eXperience, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013

Literatura dodatkowa

  1. Michał Koralewski, Piotr Nowak, Podstawy User Experience w projektowaniu stron WWW, PARP, Warszawa, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce2
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia2
T-L-3Testy uzytecznosci2
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników2
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników2
T-L-6Projektowanie architektury informacji2
T-L-7Przykładowa analiza user experience2
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych1
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych2
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience2
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci4
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego6
T-P-5Zaliczenie projektu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku2
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience2
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci2
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych2
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników2
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych2
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)3
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)10
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec3
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajeciach15
A-P-2Przygotowanie do zajec projektowych (praca własna studenta)2
A-P-3Opracowanie projektu eser experience (praca własna studenta)12
A-P-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu projektu2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)5
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)5
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_W01Student potrafi wymienic i scharakteryzowac proces projektowania user experience, zna narzedzia, techniki badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
Treści programoweT-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych
T-W-8Zaliczenie wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojec z zakresu projektowania user experience, nie potrafi scharakteryzowac procesu projektowania user experience, nie ma wiedzy na temat realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,0Student posiada bardzo ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, realizacji testów uzytecznosci, analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
3,5Student posiada ogólna wiedze z zakresu podstawowych pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci, ogólnie przedstawic analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,0Student posiada wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, projektowania architektury informacji oraz opisac formy analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
4,5Student posiada dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic rodzaje testów uzytecznosci oraz procedury ich planowania, scharakteryzowac zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience komponentów serwisów internetowych.
5,0Student posiada bardzo dobra wiedze z zakresu pojec z obszaru projektowania user experience, potrafi wymienic, dobrac uzasadnic wybór rodzajów testów uzytecznosci oraz procedur ich planowania, scharakteryzowac szczegółówo zagadnienie analizy zachowan uzytkownikow, modeli zadan, sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników, zna dobrze proces projektowania architektury informacji oraz procedury analiz user experience wiekszosci komponentów serwisów internetowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_U01Student nabył umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia
T-L-3Testy uzytecznosci
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania elementów projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadan realizowanych na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, ale beda one wykonane w sposób mało precyzyjny
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, nie wszystkie (czesc) zadania zostana wykonane w sposób dokładny
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student bedzie potrafił uzasadnic dokonane wybory i realizacje
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajeciach laboratoryjnych, zadania zostana wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynnosci, które podniosa wartosc merytoryczna zadan, student bedzie potrafił szczegółówo uzasadnic dokonane wybory i realizacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_U02Student potrafi wykonac projekt user experience witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
Treści programoweT-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-P-5Zaliczenie projektu
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu user experience
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu witryny internetowej user experience, obejmujacego wszystkie wymagane etapy (czesci)
3,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, obejmujacy wymagane etapy (czesci), ale jest on bardzo pobiezny, mało szczegółowy, zawiera niescisłosci
3,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, składajacy sie z wymaganych etapów (czesci), ale nie wszystkie sa szczegółowo zapisane
4,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i beda ze soba spójne
4,5Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona projekt witryny internetowej user experience, wszystkie wymagane podpunkty projektu (składowe poszczególnych etapów) zostana poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnic, wyjasnic przyjete rozwiazania w projekcie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/06_K01Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu user experience w kontekscie zespołowego tworzenia złozonych serwisów internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami projektowania zorientowanego na uzytkownika
C-2Nabycie przez studentów umiejetnosci wykonania projektu serwisu internetowego zgodnie z zasadami user experience
C-3Nabycie przez studentów umiejetnosci korzystania z narzedzi, technik badan oraz oceny w dziedzinie user experience
Treści programoweT-L-1Analizy przypadków - projektowanie zorientowane na uzytkowniku w praktyce
T-L-2Projekt z obszaru user experience - załozenia
T-L-3Testy uzytecznosci
T-L-4Odkrywanie zachowan uzytkowników
T-L-5Tworzenie sciezek uzytkowników, map doswiadczen uzytkowników
T-L-6Projektowanie architektury informacji
T-L-7Przykładowa analiza user experience
T-L-8Zaliczenie zajec laboratoryjnych
T-P-1Wybór tematów projektów zespołowych
T-P-2Definiowanie celu, zakresu projektu user experience
T-P-3Zachowania uzytkowników, testy uzytecznosci
T-P-4Projekt user experience komponentów serwisu internetowego
T-P-5Zaliczenie projektu
T-W-1Projektowanie skoncentrowane na uzytkowniku
T-W-2Proces planowania projektów z zakresu user experience
T-W-3Planowanie i realizacja testów uzytecznosci
T-W-4Analiza zachowan uzytkowników serwisów internetowych
T-W-5Modele zadan i sciezek uzytkowników, mapy doswiadczen uzytkowników
T-W-6Projektowanie architektury informacji w serwisach internetowych
T-W-7Analiza user experience komponentów witryn internetowych
T-W-8Zaliczenie wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience
3,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania
4,5Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli
5,0Student rozumie znaczenie projektu w zespołowym projektowaniu witryn internetowych user experience, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania, wykorzystywanych narzedzi, tworzonych modeli, ma swiadomosc potrzeb monitorowania postepów prac projektowych, wypracowania zasad komunikacji w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej