Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy zarządzania projektami - Przedmiot obieralny IV:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy zarządzania projektami - Przedmiot obieralny IV
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kieruzel <mkieruzel@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 0,90,50zaliczenie
laboratoriaL5 15 1,10,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę z zakresu ekonomii i podstaw zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi zarządzania projektami
C-2Ukształtowanie umiejetności tworzenia dokumentacji projektowej przy posługiwaniu się oprogramowaniem MS Project

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Cele projektu. Produkt końcowy, wymogi do produktu1
T-L-2Zapoznanie się z pakietem MS Project - ważniejsze funkcje2
T-L-3Strukturyzacja projektu: WBS w wykresie Gantta2
T-L-4Planowanie zasobów, kosztorys projektu2
T-L-5Budżet projektu. Prezentacje wyników strukturyzacji projektu2
T-L-6Identyfikacja ryzyka. Ocena i udokumentowanie ryzyka2
T-L-7Przygotowanie odpowiedzi na ryzyka. Prezentacje wyników2
T-L-8Prezentacje końcowe2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejście systemowe i procesowe w zarządzaniu projektami.2
T-W-2Klasyfikacja projektów. Własności projektów informatycznych2
T-W-3Funkcje i podsystemy zarządzania projektem. Typy struktur organizacyjnych, w których projekty są realizowane1
T-W-4Metodologia zarządzania projektami PMI - 9 obszarów wiedzy2
T-W-5Planowanie i strukturyzacja projektów - drzewo celów, WBS i jej rola2
T-W-6Struktura zasobów i kosztów. Uwzględnienie czynnika czasu w obliczeniach wpływów i wydatków.2
T-W-7Budżet projektu. Ryzyko w projektach. Ilościowa i jakościowa ocena ryzyka2
T-W-8Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami informatycznymi2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Ukończenie sprawozdania z lab. w domu i studiowanie literatury przedmiotu14
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Udział w zaliczeniu2
33
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udiał w konsultacjach do wykładu1
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia10
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu1
27

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentację multimedialną Dyskusja Pokaz Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca prowadzona w trakcie zajęć Ocena podsumowująca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiągniętych przez studentów efektów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/2/5_W01
Ma podstawową wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu
I_1A_W11C-1T-W-4, T-W-8, T-W-1, T-L-2, T-L-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/2/5_U01
Umie planować projekt pracując w zespole i indywidualnie oraz sporządzać dokumentację projektową i budżet projektu
I_1A_U02, I_1A_U17C-2T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-L-3, T-L-4M-1S-1
I_1A_O/2/5_U02
Umie korzystać z oprogramowania MS Project w celu sporządzenia dokumentacji projektowej (wykres Gantta, wykres sieciowy, struktury zadań, zasobów i kosztów), a także w celu kontrolowania i koordynowania przebiegu projektu
I_1A_U12C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O/2/5_K01
Jest zdolny do postępowania przy planowaniu projektów zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi oraz do kreatywności przy wnioskowaniu projektów skierowanych na rozwiązanie powstałych problemów
I_1A_K02, I_1A_K03C-1T-W-4, T-W-8, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/2/5_W01
Ma podstawową wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu
2,0student nie zna metody i techniki planowania projektu, nie zna modeli cyklu życia systemu i nie posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
3,0student zna niektóre z metod planowania projektu i wazniejsze z funkcji oprogramowania MS Project zaprezentowanych na zajęciach, ale nie zna modeli cyklu życia systemu i nie posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
3,5student zna niektóre z metod planowania projektu oraz większość ważniejszych z przedstawionych na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, nie zna modeli cyklu życia systemu i posiada niepełną wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
4,0student zna metody planowania projektu oraz ważniejsze z przedstawionych na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, zna modeli cyklu życia systemu i posiada niepełną wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
4,5student zna metody planowania projektu oraz wszystkie przedstawione na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, zna modeli cyklu życia systemu i posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
5,0student zna metody planowania projektu, wszystkie przedstawione na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, modeli cyklu życia systemu i posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami oraz organizacje spiecjalizujace się na tworzeniu tych standardów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/2/5_U01
Umie planować projekt pracując w zespole i indywidualnie oraz sporządzać dokumentację projektową i budżet projektu
2,0student nie zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu i planowania projektu skierowanego na jego rozwiązaniie
3,0student zaprezentował ograniczone umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu i planowania projektu skierowanego na jego rozwiązaniie
3,5student zaprezentował ograniczone umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu, ale na etapie planowania projektu potrafił wsółpracować przy strukturyzacji zadań projektu
4,0student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu oraz na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów,i zadań i zasobów projektu
4,5student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu oraz na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów , zadań, zasobów i kosztów projektu oraz przy pracy nad prezentacją komputerową wyników planowania
5,0student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole, liderskie umiejętności podczas analizowania problemu i na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów , zadań, zasobów i kosztów projektu , przy pracy nad prezentacją komputerową oraz zaprezentował umiejętności prezentowania wyników planowania projektu
I_1A_O/2/5_U02
Umie korzystać z oprogramowania MS Project w celu sporządzenia dokumentacji projektowej (wykres Gantta, wykres sieciowy, struktury zadań, zasobów i kosztów), a także w celu kontrolowania i koordynowania przebiegu projektu
2,0student nie umie zaplanować projekt korzystając z oprogramowania MS Project
3,0student umie korzystać tylko z niektórych funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta zawiera błędy. Brak struktury zasobów i kosztów.
3,5student umie korzystać tylko z niektórych funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta zawiera drobne błędy. Struktura zasobów i kosztów także zawierają błędy. Brak struktury zasobów i kosztów.
4,0student umie korzystać z większości funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta, struktura zasobów i kosztów nie zawierają błędów. Budżet sporządzono bez uwzględnienie czynnika czasu
4,5student umie korzystać ze wszystkich funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta oraz struktura zasobów i kosztów nie zawierają błędów. Budżet sporządzono z uwzględnieniem czynnika czasu
5,0student umie korzystać ze wszystkich funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta oraz struktura zasobów i kosztów nie zawierają błędów. Budżet sporządzono z uwzględnieniem czynnika czasu. Na wykresie sieciowym pokazana jest ścieżka krytyczna

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O/2/5_K01
Jest zdolny do postępowania przy planowaniu projektów zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi oraz do kreatywności przy wnioskowaniu projektów skierowanych na rozwiązanie powstałych problemów
2,0Nie jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny przy planowaniu i wnioskowaniu projektu
3,0Jest zdolny do wykorzystywania mniejszej części zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny, jest zdolny do postrzegania problemu
3,5Jest zdolny do wykorzystywania większej części zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny, jest zdolny do postrzegania problemu i wnioskowania rozwiązania
4,0Jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny, jest zdolny do postrzegania problemu, wnioskowania rozwiązania i generowania nowych idei odnośnie rozwiązania przy sporządzeniu wniosku na finansowanie projektu
4,5Jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny oraz do syntezy i wyrażania wiedzy, jest zdolny do postrzegania problemu i wnioskowania rozwiązania i generowania nowych idei odnośnie rozwiązania przy sporządzeniu wniosku na finansowanie projektu i wykorzystania odmiennego sposobu organizowania działalności w projekcie
5,0Jest zdolny do wykorzystywania nabytych wiedzy i umiejętności w sposób nowatorski, syntezy i wyrażania wiedzy, wykorzystuje odmienny sposób organizowania działalności w projekcie, postrzegania problemu i generowania nowych idei odnośnie rozwiązania, perspektyw, reakcji i produktów w projekcie oraz posiada zdolności liderskie

Literatura podstawowa

  1. Project Management Institute - PMI, Project Management Body of Knowlege, PMI, USA, Drexel Hill, 2008
  2. Futrel R. i inne, Quality software project management, Printice Hall PTP, NY, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Burton C., Michael N., Zarządzanie projektem, Jak to robić w twojej organizacji, Astrum, Wrocław, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Cele projektu. Produkt końcowy, wymogi do produktu1
T-L-2Zapoznanie się z pakietem MS Project - ważniejsze funkcje2
T-L-3Strukturyzacja projektu: WBS w wykresie Gantta2
T-L-4Planowanie zasobów, kosztorys projektu2
T-L-5Budżet projektu. Prezentacje wyników strukturyzacji projektu2
T-L-6Identyfikacja ryzyka. Ocena i udokumentowanie ryzyka2
T-L-7Przygotowanie odpowiedzi na ryzyka. Prezentacje wyników2
T-L-8Prezentacje końcowe2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejście systemowe i procesowe w zarządzaniu projektami.2
T-W-2Klasyfikacja projektów. Własności projektów informatycznych2
T-W-3Funkcje i podsystemy zarządzania projektem. Typy struktur organizacyjnych, w których projekty są realizowane1
T-W-4Metodologia zarządzania projektami PMI - 9 obszarów wiedzy2
T-W-5Planowanie i strukturyzacja projektów - drzewo celów, WBS i jej rola2
T-W-6Struktura zasobów i kosztów. Uwzględnienie czynnika czasu w obliczeniach wpływów i wydatków.2
T-W-7Budżet projektu. Ryzyko w projektach. Ilościowa i jakościowa ocena ryzyka2
T-W-8Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami informatycznymi2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Ukończenie sprawozdania z lab. w domu i studiowanie literatury przedmiotu14
A-L-3Udział w konsultacjach2
A-L-4Udział w zaliczeniu2
33
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Udiał w konsultacjach do wykładu1
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia10
A-W-4Uczestnictwo w zaliczeniu1
27
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/5_W01Ma podstawową wiedzę pozwalającą dobrać metody i techniki planowania, organizowania, kontrolowania i koordynowania realizacji projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi zarządzania projektami
Treści programoweT-W-4Metodologia zarządzania projektami PMI - 9 obszarów wiedzy
T-W-8Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami informatycznymi
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejście systemowe i procesowe w zarządzaniu projektami.
T-L-2Zapoznanie się z pakietem MS Project - ważniejsze funkcje
T-L-6Identyfikacja ryzyka. Ocena i udokumentowanie ryzyka
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentację multimedialną Dyskusja Pokaz Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca prowadzona w trakcie zajęć Ocena podsumowująca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiągniętych przez studentów efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna metody i techniki planowania projektu, nie zna modeli cyklu życia systemu i nie posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
3,0student zna niektóre z metod planowania projektu i wazniejsze z funkcji oprogramowania MS Project zaprezentowanych na zajęciach, ale nie zna modeli cyklu życia systemu i nie posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
3,5student zna niektóre z metod planowania projektu oraz większość ważniejszych z przedstawionych na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, nie zna modeli cyklu życia systemu i posiada niepełną wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
4,0student zna metody planowania projektu oraz ważniejsze z przedstawionych na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, zna modeli cyklu życia systemu i posiada niepełną wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
4,5student zna metody planowania projektu oraz wszystkie przedstawione na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, zna modeli cyklu życia systemu i posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami
5,0student zna metody planowania projektu, wszystkie przedstawione na zajęciach funkcji oprogramowania MS Project, modeli cyklu życia systemu i posiada wiedzę o standardach stosowanych w zarządzaniu projektami oraz organizacje spiecjalizujace się na tworzeniu tych standardów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/5_U01Umie planować projekt pracując w zespole i indywidualnie oraz sporządzać dokumentację projektową i budżet projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejetności tworzenia dokumentacji projektowej przy posługiwaniu się oprogramowaniem MS Project
Treści programoweT-W-6Struktura zasobów i kosztów. Uwzględnienie czynnika czasu w obliczeniach wpływów i wydatków.
T-W-7Budżet projektu. Ryzyko w projektach. Ilościowa i jakościowa ocena ryzyka
T-W-5Planowanie i strukturyzacja projektów - drzewo celów, WBS i jej rola
T-L-3Strukturyzacja projektu: WBS w wykresie Gantta
T-L-4Planowanie zasobów, kosztorys projektu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentację multimedialną Dyskusja Pokaz Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca prowadzona w trakcie zajęć Ocena podsumowująca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiągniętych przez studentów efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu i planowania projektu skierowanego na jego rozwiązaniie
3,0student zaprezentował ograniczone umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu i planowania projektu skierowanego na jego rozwiązaniie
3,5student zaprezentował ograniczone umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu, ale na etapie planowania projektu potrafił wsółpracować przy strukturyzacji zadań projektu
4,0student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu oraz na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów,i zadań i zasobów projektu
4,5student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole podczas analizowania problemu oraz na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów , zadań, zasobów i kosztów projektu oraz przy pracy nad prezentacją komputerową wyników planowania
5,0student zaprezentował umiejętności współpracy w zespole, liderskie umiejętności podczas analizowania problemu i na etapie planowania projektu przy strukturyzacji celów , zadań, zasobów i kosztów projektu , przy pracy nad prezentacją komputerową oraz zaprezentował umiejętności prezentowania wyników planowania projektu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/5_U02Umie korzystać z oprogramowania MS Project w celu sporządzenia dokumentacji projektowej (wykres Gantta, wykres sieciowy, struktury zadań, zasobów i kosztów), a także w celu kontrolowania i koordynowania przebiegu projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejetności tworzenia dokumentacji projektowej przy posługiwaniu się oprogramowaniem MS Project
Treści programoweT-L-2Zapoznanie się z pakietem MS Project - ważniejsze funkcje
T-L-3Strukturyzacja projektu: WBS w wykresie Gantta
T-L-4Planowanie zasobów, kosztorys projektu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentację multimedialną Dyskusja Pokaz Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca prowadzona w trakcie zajęć Ocena podsumowująca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiągniętych przez studentów efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie zaplanować projekt korzystając z oprogramowania MS Project
3,0student umie korzystać tylko z niektórych funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta zawiera błędy. Brak struktury zasobów i kosztów.
3,5student umie korzystać tylko z niektórych funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta zawiera drobne błędy. Struktura zasobów i kosztów także zawierają błędy. Brak struktury zasobów i kosztów.
4,0student umie korzystać z większości funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta, struktura zasobów i kosztów nie zawierają błędów. Budżet sporządzono bez uwzględnienie czynnika czasu
4,5student umie korzystać ze wszystkich funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta oraz struktura zasobów i kosztów nie zawierają błędów. Budżet sporządzono z uwzględnieniem czynnika czasu
5,0student umie korzystać ze wszystkich funkcji oprogramowania MS Project przedstawionych na zajęciach, wykres Gantta oraz struktura zasobów i kosztów nie zawierają błędów. Budżet sporządzono z uwzględnieniem czynnika czasu. Na wykresie sieciowym pokazana jest ścieżka krytyczna
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O/2/5_K01Jest zdolny do postępowania przy planowaniu projektów zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi oraz do kreatywności przy wnioskowaniu projektów skierowanych na rozwiązanie powstałych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ogólnie przyjętymi zasadami metodologicznymi zarządzania projektami
Treści programoweT-W-4Metodologia zarządzania projektami PMI - 9 obszarów wiedzy
T-W-8Metodyki zwinne w zarządzaniu projektami informatycznymi
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojęcia i definicje. Podejście systemowe i procesowe w zarządzaniu projektami.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny uzupełniony w prezentację multimedialną Dyskusja Pokaz Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena formująca prowadzona w trakcie zajęć Ocena podsumowująca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiągniętych przez studentów efektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny przy planowaniu i wnioskowaniu projektu
3,0Jest zdolny do wykorzystywania mniejszej części zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny, jest zdolny do postrzegania problemu
3,5Jest zdolny do wykorzystywania większej części zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny, jest zdolny do postrzegania problemu i wnioskowania rozwiązania
4,0Jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny, jest zdolny do postrzegania problemu, wnioskowania rozwiązania i generowania nowych idei odnośnie rozwiązania przy sporządzeniu wniosku na finansowanie projektu
4,5Jest zdolny do wykorzystywania zdobytych wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny oraz do syntezy i wyrażania wiedzy, jest zdolny do postrzegania problemu i wnioskowania rozwiązania i generowania nowych idei odnośnie rozwiązania przy sporządzeniu wniosku na finansowanie projektu i wykorzystania odmiennego sposobu organizowania działalności w projekcie
5,0Jest zdolny do wykorzystywania nabytych wiedzy i umiejętności w sposób nowatorski, syntezy i wyrażania wiedzy, wykorzystuje odmienny sposób organizowania działalności w projekcie, postrzegania problemu i generowania nowych idei odnośnie rozwiązania, perspektyw, reakcji i produktów w projekcie oraz posiada zdolności liderskie