Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy zarządzania treścią serwisów internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 3,00,25zaliczenie
projektyP7 15 1,00,33zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,42zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnością systemów zarządzania treścią
C-2Nabycie przez studentów umiejętności realizacji serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności przygotowania projektu serwisu internetowego opartego o system CMS

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze2
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu2
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie2
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)4
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń2
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu4
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról2
T-L-8Tworzenie własnych rozszerzeń4
T-L-9Dostosowywanie i wzbogacanie systemu4
T-L-10Dostosowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych2
T-L-11Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30
projekty
T-P-1Wybór systemu CMS, serwera WWW, przydział tematów projektów2
T-P-2Projektowanie treści portalu2
T-P-3Projektowanie nawigacji serwisu2
T-P-4Projektowanie szablonu2
T-P-5Dobór dodatków i rozszerzeń systemu2
T-P-6Użytkownicy serwisu, zarządzanie użytkownikami2
T-P-7Procedury utrzymania i rozwoju serwisu2
T-P-8Zaliczenie zajęć projektowych1
15
wykłady
T-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja2
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju2
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS2
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność2
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS. Bezpieczeństwo serwisów internetowych powstałych w oparciu o systemy zarządzania treścią4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Implementacja elementów serwisu internetowego (praca własna studenta)45
A-L-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach.4
89
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)5
A-P-3Opracowanie projektu serwisu internetowego opartego o system CMS (praca własna studenta)8
A-P-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach.2
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)4
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena wykonanych fragmentów serwisu internetowego opartego o system CMS
S-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu serwisu internetowego opratego o system CMS
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/10_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku systemów CMS
I_1A_W23C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-6M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/10_U01
Student potrafi wykonać projekt serwisu internetowego opartego na systemie CMS
I_1A_U09, I_1A_U01C-3T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3S-2
I_1A_O2/10_U02
Student potrafi wykonać serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
I_1A_U09, I_1A_U01C-2T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-L-4M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O2/10_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz elementów serwisu WWW opratego na systemie CMS w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
I_1A_K03C-1, C-2, C-3T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-L-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-4, T-W-6M-1, M-2, M-3S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/10_W01
Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku systemów CMS
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz nie zna głównych systemów CMS
3,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz potrafi wymienić główne systemy CMS
3,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o wybrany CMS
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, strukturę wewnętrzną, elementy składowe oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/10_U01
Student potrafi wykonać projekt serwisu internetowego opartego na systemie CMS
2,0Student nie wykona projektu serwisu internetowego w oparciu o CMS, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
I_1A_O2/10_U02
Student potrafi wykonać serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
2,0Student nie wykonał serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
3,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, serwis cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
5,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią, zostały użyte zewnętrzne dodatki

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O2/10_K01
Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz elementów serwisu WWW opratego na systemie CMS w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Paweł Frankowski, CMS. Jak szybko i łatwo stworzyć stronę WWW i zarządzać nią, Helion, Gliwice, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Marcin Lis, Joomla! 1.6. Prosty przepis na własną stronę WWW, Helion, Gliwice, 2011
  2. Paweł Frankowski, Joomla! Budowa i modyfikacja szablonów, Helion, Gliwice, 2010
  3. Krzysztof Palikowski, Drupal 7 w praktyce. Własna strona WWW w jeden dzień, Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze2
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu2
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie2
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)4
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń2
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu4
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról2
T-L-8Tworzenie własnych rozszerzeń4
T-L-9Dostosowywanie i wzbogacanie systemu4
T-L-10Dostosowanie serwisu pod kątem wyszukiwarek internetowych2
T-L-11Zaliczenie zajęć laboratoryjnych2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór systemu CMS, serwera WWW, przydział tematów projektów2
T-P-2Projektowanie treści portalu2
T-P-3Projektowanie nawigacji serwisu2
T-P-4Projektowanie szablonu2
T-P-5Dobór dodatków i rozszerzeń systemu2
T-P-6Użytkownicy serwisu, zarządzanie użytkownikami2
T-P-7Procedury utrzymania i rozwoju serwisu2
T-P-8Zaliczenie zajęć projektowych1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja2
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju2
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS2
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność2
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS. Bezpieczeństwo serwisów internetowych powstałych w oparciu o systemy zarządzania treścią4
T-W-7Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych (praca własna studenta)10
A-L-3Implementacja elementów serwisu internetowego (praca własna studenta)45
A-L-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach.4
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie do zajęć projektowych (praca własna studenta)5
A-P-3Opracowanie projektu serwisu internetowego opartego o system CMS (praca własna studenta)8
A-P-4Udział w zaliczeniu formy zajęć i konsultacjach.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)4
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)10
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_W01Student potrafi omówić budowę, funkcjonalność systemów zarządzania treścią oraz orientować się w rynku systemów CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnością systemów zarządzania treścią
Treści programoweT-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS. Bezpieczeństwo serwisów internetowych powstałych w oparciu o systemy zarządzania treścią
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz nie zna głównych systemów CMS
3,0Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych oraz potrafi wymienić główne systemy CMS
3,5Student zna podstawowe pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS oraz ogólnie scharakteryzować ich funkcjonalność
4,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o wybrany CMS
4,5Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę
5,0Potrafi szczegółowo omówić pojęcia z zakresu funkcjonalności i bezpieczeństwa systemów zarządzania treścią serwisów internetowych, potrafi wymienić główne systemy CMS, szczegółowo scharakteryzować ich funkcjonalność, strukturę wewnętrzną, elementy składowe oraz omówić podstawowe zasady projektowania serwisów internetowych w oparciu o CMS Joomla lub inny wskazany przez wykładowcę
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_U01Student potrafi wykonać projekt serwisu internetowego opartego na systemie CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studentów umiejętności przygotowania projektu serwisu internetowego opartego o system CMS
Treści programoweT-P-1Wybór systemu CMS, serwera WWW, przydział tematów projektów
T-P-2Projektowanie treści portalu
T-P-3Projektowanie nawigacji serwisu
T-P-4Projektowanie szablonu
T-P-5Dobór dodatków i rozszerzeń systemu
T-P-6Użytkownicy serwisu, zarządzanie użytkownikami
T-P-7Procedury utrzymania i rozwoju serwisu
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena etapów realizacji projektu serwisu internetowego opratego o system CMS
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona projektu serwisu internetowego w oparciu o CMS, obejmującego wszystkie wymagane etapy (części)
3,0Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części)
3,5Student wykona ogólny projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną uwzględnione w opracowanym projekcie
4,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i będą ze sobą spójne
4,5Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika)
5,0Student wykona szczegółowy projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS, składający się z wszystkich wymaganych etapów (części), wszystkie wymagane podpunkty (składowe poszczególnych etapów) projektu zostaną poprawnie wykonane i szczegółowo opisane (tekst, tabele, schematy, grafika), student potrafi merytorycznie uzasadnić, wyjaśnić przyjęte rozwiązania w projekcie (zgodnie z obraną metodyką)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_U02Student potrafi wykonać serwis internetowy o zadanej funkcjonalności w oparciu o wybrany system CMS
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności realizacji serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
Treści programoweT-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena wykonanych fragmentów serwisu internetowego opartego o system CMS
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykonał serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
3,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, serwis cechuje się małą funkcjonalnością w stosunku do założeń projektowych
3,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, nie wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zbliżona do przyjętych założeń projektowych, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
4,5Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią
5,0Student wykonał serwis internetowy w oparciu o wybrany system CMS, funkcjonalność serwisu jest zgodna z przyjętymi założeniami projektowymi, wszystkie strony serwisu są uzupełnione właściwą treścią, zostały użyte zewnętrzne dodatki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O2/10_K01Student ma świadomość znaczenia wykonania dobrego projektu oraz elementów serwisu WWW opratego na systemie CMS w kontekście zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z budową i funkcjonalnością systemów zarządzania treścią
C-2Nabycie przez studentów umiejętności realizacji serwisu internetowego w oparciu o wybrany system CMS
C-3Zdobycie przez studentów umiejętności przygotowania projektu serwisu internetowego opartego o system CMS
Treści programoweT-L-1Instalacja i konfiguracja systemu CMS na wybranym serwerze
T-L-3Opracowanie nawigacji po serwisie
T-L-5Instalacja i konfiguracja dodatków i rozszerzeń
T-L-7Założenie kont użytkowników, określenie ról
T-L-2Stworzenie struktury treści serwisu
T-L-6Tworzenie szablonu serwisu
T-L-4Opracowanie zawartości serwisu (artykuły)
T-P-1Wybór systemu CMS, serwera WWW, przydział tematów projektów
T-P-2Projektowanie treści portalu
T-P-3Projektowanie nawigacji serwisu
T-P-4Projektowanie szablonu
T-P-5Dobór dodatków i rozszerzeń systemu
T-P-6Użytkownicy serwisu, zarządzanie użytkownikami
T-P-7Procedury utrzymania i rozwoju serwisu
T-W-1Systemy zarządzania treścią - pojęcia, architektura, klasyfikacja
T-W-3Projektowanie serwisu w oparciu o system CMS
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalność
T-W-2Charakterystyka systemów zarządzania treścią, cechy, kierunki rozwoju
T-W-4Kryteria porównywania systemów CMS
T-W-6Przegląd wybranych systemów CMS. Bezpieczeństwo serwisów internetowych powstałych w oparciu o systemy zarządzania treścią
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo dużym poziomie ogólności
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na systemie CMS, w kontekście zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnić rolę poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzędzi projektowych oraz funkcjonalności różnych systemów CMS, ma świadomość potrzeb monitorowania i koordynacji postępów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej