Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Architektura i programowanie komputerów przenośnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Architektura i programowanie komputerów przenośnych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl>, Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,20,62zaliczenie
laboratoriaL6 30 2,80,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych archtiektur komputerów
W-2Umiejętność programowania w C/C++

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozumienie i podstawowe umiejętności projektowania komputerów mobilnych.
C-2Umiejętność zaprogramowania komputera mobilnego w dowolnym z podstawowych systemów operacyjnych lub bez takiego systemu.
C-3Posiadanie świadomości studenta, że systemy mobilne to nie tylko "kieszonkowe" komputery typu personalnego ale także systemy autonomiczne i znajomość podstawowych zagadnień związanych z systemami tego typu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Projektowanie płytki PCB podstawowego systemu komputerowego z procesorem ARM7 w środowisku Altium Designer.6
T-L-2Analiza redukcji mocy zuzywanej przez procesor poprzez odpowiednie rozlozenie linii zegarowej w jego strukturze (w formie zmian w gotowym modelu procesora napisanego w kodzie Verilog).2
T-L-3Programownia systemu mobilnego z systemem Windows Mobile - zakonczone konkursem na najciekawsza aplikacje.8
T-L-4Programowanie systemu mobilnego z systemem Android - zakończone konkursem na najciekawsza aplikację.6
T-L-5Programowania autoamtycznych pojazdów mobilnych i wykorzystanie podstawowych czujnikow.4
T-L-6Systemy lokalizujace i samolokalzacja urządzeń mobilnych2
T-L-7zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Projektowanie płytki PCB dla sysemu pocesorowego o niskim zużyciu mocy i architektury procesorów ARM.2
T-W-2Projektowanie systemu procesorowego odpornego na drgania, wibracje i odary oraz mechaniczna strona urządzeń przenośnych.2
T-W-3Programowanie urządzeń mobilnych oraz obsługa czujników typowych dla urzazdeń tego typu: akcelerometry, gyro, czujnik zbliżeniowy, matryce dotykowe.2
T-W-4Programowanie urządzeń mobilnych w systemie Windows Mobile.2
T-W-5Programowanei urządzeń mobilnych w systemie Android oraz Embedded Linux.2
T-W-6Metody lokalizacji pzestrzennej systemów mobilnych.2
T-W-7Radio programowalne i problem przetwarzania sygnałów w urządzeniach mobilnych.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajec oraz uzupełnienie projektow do konkursów i raportów.45
A-L-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach8
83
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zajęć oraz nauka na zaliczenie.16
A-W-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach4
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady - infomacyjne
M-2Laboratoria - wykonywanie zadań pod nadzorem prowadzącego
M-3Laboratoria - praca samodzielna i konkursy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wiedzy ogólnej
S-2Ocena formująca: Konkurs na najlepszy projekt systemu przenośnego (PCB i mechanika)
S-3Ocena formująca: Konkurs robotów sumo jako minimalny przykład mobilnych systemów autonomicznych.
S-4Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z WindowsMobile.
S-5Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z Androidem.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O3/12_W01
Student ma wiedze w zakresie technologii mobilnych, wykraczającą poza proste konfigurowanie i programowanie gotowych urządzeń. W szczególności zna zagadnienia projektowania urządzeń tego typu oraz rozumie, że klasa urządzeń mobilnych jest szersza niż personalne urządzenia osobiste.
I_1A_W21C-1, C-3T-W-3, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-6M-1S-1
I_1A_O3/12_W02
Student rozumie różnice między podstawowymi systemami operacyjnymi i sposobami programowania urządzeń mobilnych. Wie jak funkcjonują i jak rozpocząć programowanie aplikacji dla typowych systemów tego typu, jak Windows Mobile, Embedded Linux lub Android.
I_1A_W04, I_1A_W06C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-1, M-2, M-3S-1, S-4, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O3/12_U01
Student umie napisać aplikację dla systemu przenośnego.
I_1A_U08, I_1A_U02C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2, M-3S-3, S-4, S-5
I_1A_O3/12_U02
Student umie zaprojektować samodzielnie podstawowy system mobilny widząc go całościowo, ze szczególnym uwzględnieniem niskomocowości oraz parametrów mechanicznych.
I_1A_U04, I_1A_U05C-1T-W-2, T-W-1, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O3/12_W01
Student ma wiedze w zakresie technologii mobilnych, wykraczającą poza proste konfigurowanie i programowanie gotowych urządzeń. W szczególności zna zagadnienia projektowania urządzeń tego typu oraz rozumie, że klasa urządzeń mobilnych jest szersza niż personalne urządzenia osobiste.
2,0
3,0Student zna podstawowe architektury urządzeń mobilnych oraz rozumie podstawowe problemy z nimi związane. Możliwe są w tym przypadku drobne błędy podczas odpowiedzi.
3,5Student umie bezbłędnie i płytnnie przedstawić materiał na ocenę dostateczną.
4,0Student zna kontekst i częściowo historię omawianych rozwiązań. Zna też zagadnienia związane z niebanalnymi problemami w dziedzinie, jak odborność na udary i wibracje.
4,5Student wykazuje się swoim oryginalnym punktem widzenia , umiejąc go uzasadnić na podstawie historii prac. Możliwe jest przy tym popełnienie drobnych błędów.
5,0Student wykazuje wyraźną inicjatywę w dziedzinie proponując swoje rozwiązania lub uczestnicząć aktywnie w kołach naukowych/stowarzyszeniach powiązanych z przedmiotem.
I_1A_O3/12_W02
Student rozumie różnice między podstawowymi systemami operacyjnymi i sposobami programowania urządzeń mobilnych. Wie jak funkcjonują i jak rozpocząć programowanie aplikacji dla typowych systemów tego typu, jak Windows Mobile, Embedded Linux lub Android.
2,0
3,0Student umie wymienić i omówić podstawowe systemy operacyjne w dziedzinie urządzeń mobilnych oraz podstawowych producentów i wybrane charakterystyczne urządzenia.
3,5Student umie dodatkowo (do wymagań na ocenę dostateczną) scharakteryzować wymagania dla dedykowanych urzadzeń mobilnych i przedstawić przykładowe rozwiązania na przykład z systemem embeddedLinux.
4,0Student umie publicznie przedstawić kod do swojej aplikacje pod wybrany system operacyjny i uczestniczyć w debacie.
4,5Student umie publicznie przedstawić kod do swojej aplikacje pod wybrany system operacyjny, który posiada niebanalne konstrukcje warte omówienia.
5,0Student umie przedstawić swoją niebanalną aplikację/urządzenie na tle analizy rynowej i trendów oraz omówić proces certyfikacji i przekonać uczestników do swojego rozwiązania w debacie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O3/12_U01
Student umie napisać aplikację dla systemu przenośnego.
2,0
3,0Student umie powtórzyć materiał z laboratoriów o ile ma dostępne materiały z laboraoriów. Możliwa jest także potrzeba drobnej pomocy.
3,5Student umie samodzielnie wykonać kody do zagadnień poruszanych na laboratoriach.
4,0Student umie napisać zaawansowaną aplikację mobilną.
4,5Student umie zaprezntować i przedstawić w szerszym kontekście innych prac swoją aplikację oraz uzasadnić jej pomysł lub zajęcie 2, 3 miejsca w ewentualnym konkursie.
5,0Student zaproponował własną aplikację, najlepiej taką dostępną w odpowiednim sklepie (store) danego systemu operacyjnego (po przejściu przez zewnętrzne badania). Umie ją także przedstawić w kontekście trendów i własnej analizy rynku aplikacji tego typu. Możliwa jest także propozycja własnego urządzenia mobilnego lub zajęcie pierwszego miejsca w ewentualnym konkursie.
I_1A_O3/12_U02
Student umie zaprojektować samodzielnie podstawowy system mobilny widząc go całościowo, ze szczególnym uwzględnieniem niskomocowości oraz parametrów mechanicznych.
2,0
3,0Student umie zaprojetować podstawowy system przy pomocy prowadzącego i popełniając drobne błędy.
3,5Student umie zaprojetować podstawowy system przy pomocy prowadzącego i poprawne go udokumentować.
4,0Student umie zaprojetować podstawowy system samodzielnie.
4,5Student umie zaprojetować system dedykowany do wybranego przez siebie zadania.
5,0Student umie zaprojetować system dedykowany do wybranego przez siebie zadania i go wykonać (z pomocą prowadzącego).

Literatura podstawowa

  1. P. Lapsley, J. Bier, A. Shoham, DSP Processor Funcamentals, Architectures and Features, IEEE Press, 2011
  2. D. Boling, Programming Windows Embedded CE 6.0, Developer Reference, Microsoft Press, 2011
  3. P. Raghavan, A. Lad, S. Neelakandan, Embedded Linux System Design and Development, Auerbach Publications, 2011
  4. J Mitola III, Z. Zvonar, Software Radio Technologies, IEEE Press, 2011
  5. ARM, ARM7TDMI Technical Reference Manual, 2011

Literatura dodatkowa

  1. S.K. Mitra, Digital Signal Processing, A Computer-Based Approach, McGraw-Hill, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Projektowanie płytki PCB podstawowego systemu komputerowego z procesorem ARM7 w środowisku Altium Designer.6
T-L-2Analiza redukcji mocy zuzywanej przez procesor poprzez odpowiednie rozlozenie linii zegarowej w jego strukturze (w formie zmian w gotowym modelu procesora napisanego w kodzie Verilog).2
T-L-3Programownia systemu mobilnego z systemem Windows Mobile - zakonczone konkursem na najciekawsza aplikacje.8
T-L-4Programowanie systemu mobilnego z systemem Android - zakończone konkursem na najciekawsza aplikację.6
T-L-5Programowania autoamtycznych pojazdów mobilnych i wykorzystanie podstawowych czujnikow.4
T-L-6Systemy lokalizujace i samolokalzacja urządzeń mobilnych2
T-L-7zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie płytki PCB dla sysemu pocesorowego o niskim zużyciu mocy i architektury procesorów ARM.2
T-W-2Projektowanie systemu procesorowego odpornego na drgania, wibracje i odary oraz mechaniczna strona urządzeń przenośnych.2
T-W-3Programowanie urządzeń mobilnych oraz obsługa czujników typowych dla urzazdeń tego typu: akcelerometry, gyro, czujnik zbliżeniowy, matryce dotykowe.2
T-W-4Programowanie urządzeń mobilnych w systemie Windows Mobile.2
T-W-5Programowanei urządzeń mobilnych w systemie Android oraz Embedded Linux.2
T-W-6Metody lokalizacji pzestrzennej systemów mobilnych.2
T-W-7Radio programowalne i problem przetwarzania sygnałów w urządzeniach mobilnych.2
T-W-8Zaliczenie.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajec oraz uzupełnienie projektow do konkursów i raportów.45
A-L-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach8
83
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zajęć oraz nauka na zaliczenie.16
A-W-3Udział w zaliczeniu i konsultacjach4
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/12_W01Student ma wiedze w zakresie technologii mobilnych, wykraczającą poza proste konfigurowanie i programowanie gotowych urządzeń. W szczególności zna zagadnienia projektowania urządzeń tego typu oraz rozumie, że klasa urządzeń mobilnych jest szersza niż personalne urządzenia osobiste.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W21ma wiedzę w zakresie technologii mobilnych
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i podstawowe umiejętności projektowania komputerów mobilnych.
C-3Posiadanie świadomości studenta, że systemy mobilne to nie tylko "kieszonkowe" komputery typu personalnego ale także systemy autonomiczne i znajomość podstawowych zagadnień związanych z systemami tego typu.
Treści programoweT-W-3Programowanie urządzeń mobilnych oraz obsługa czujników typowych dla urzazdeń tego typu: akcelerometry, gyro, czujnik zbliżeniowy, matryce dotykowe.
T-W-6Metody lokalizacji pzestrzennej systemów mobilnych.
T-W-2Projektowanie systemu procesorowego odpornego na drgania, wibracje i odary oraz mechaniczna strona urządzeń przenośnych.
T-W-7Radio programowalne i problem przetwarzania sygnałów w urządzeniach mobilnych.
T-W-1Projektowanie płytki PCB dla sysemu pocesorowego o niskim zużyciu mocy i architektury procesorów ARM.
T-L-1Projektowanie płytki PCB podstawowego systemu komputerowego z procesorem ARM7 w środowisku Altium Designer.
T-L-2Analiza redukcji mocy zuzywanej przez procesor poprzez odpowiednie rozlozenie linii zegarowej w jego strukturze (w formie zmian w gotowym modelu procesora napisanego w kodzie Verilog).
T-L-6Systemy lokalizujace i samolokalzacja urządzeń mobilnych
Metody nauczaniaM-1Wykłady - infomacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wiedzy ogólnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe architektury urządzeń mobilnych oraz rozumie podstawowe problemy z nimi związane. Możliwe są w tym przypadku drobne błędy podczas odpowiedzi.
3,5Student umie bezbłędnie i płytnnie przedstawić materiał na ocenę dostateczną.
4,0Student zna kontekst i częściowo historię omawianych rozwiązań. Zna też zagadnienia związane z niebanalnymi problemami w dziedzinie, jak odborność na udary i wibracje.
4,5Student wykazuje się swoim oryginalnym punktem widzenia , umiejąc go uzasadnić na podstawie historii prac. Możliwe jest przy tym popełnienie drobnych błędów.
5,0Student wykazuje wyraźną inicjatywę w dziedzinie proponując swoje rozwiązania lub uczestnicząć aktywnie w kołach naukowych/stowarzyszeniach powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/12_W02Student rozumie różnice między podstawowymi systemami operacyjnymi i sposobami programowania urządzeń mobilnych. Wie jak funkcjonują i jak rozpocząć programowanie aplikacji dla typowych systemów tego typu, jak Windows Mobile, Embedded Linux lub Android.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą systemów operacyjnych
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i podstawowe umiejętności projektowania komputerów mobilnych.
C-2Umiejętność zaprogramowania komputera mobilnego w dowolnym z podstawowych systemów operacyjnych lub bez takiego systemu.
Treści programoweT-W-3Programowanie urządzeń mobilnych oraz obsługa czujników typowych dla urzazdeń tego typu: akcelerometry, gyro, czujnik zbliżeniowy, matryce dotykowe.
T-W-4Programowanie urządzeń mobilnych w systemie Windows Mobile.
T-W-5Programowanei urządzeń mobilnych w systemie Android oraz Embedded Linux.
T-W-7Radio programowalne i problem przetwarzania sygnałów w urządzeniach mobilnych.
T-L-3Programownia systemu mobilnego z systemem Windows Mobile - zakonczone konkursem na najciekawsza aplikacje.
T-L-4Programowanie systemu mobilnego z systemem Android - zakończone konkursem na najciekawsza aplikację.
T-L-5Programowania autoamtycznych pojazdów mobilnych i wykorzystanie podstawowych czujnikow.
Metody nauczaniaM-1Wykłady - infomacyjne
M-2Laboratoria - wykonywanie zadań pod nadzorem prowadzącego
M-3Laboratoria - praca samodzielna i konkursy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie wiedzy ogólnej
S-4Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z WindowsMobile.
S-5Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z Androidem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie wymienić i omówić podstawowe systemy operacyjne w dziedzinie urządzeń mobilnych oraz podstawowych producentów i wybrane charakterystyczne urządzenia.
3,5Student umie dodatkowo (do wymagań na ocenę dostateczną) scharakteryzować wymagania dla dedykowanych urzadzeń mobilnych i przedstawić przykładowe rozwiązania na przykład z systemem embeddedLinux.
4,0Student umie publicznie przedstawić kod do swojej aplikacje pod wybrany system operacyjny i uczestniczyć w debacie.
4,5Student umie publicznie przedstawić kod do swojej aplikacje pod wybrany system operacyjny, który posiada niebanalne konstrukcje warte omówienia.
5,0Student umie przedstawić swoją niebanalną aplikację/urządzenie na tle analizy rynowej i trendów oraz omówić proces certyfikacji i przekonać uczestników do swojego rozwiązania w debacie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/12_U01Student umie napisać aplikację dla systemu przenośnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U08ma umiejętność konfigurowania urządzeń wchodzących w skład systemów telekomunikacyjnych i mobilnych
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność zaprogramowania komputera mobilnego w dowolnym z podstawowych systemów operacyjnych lub bez takiego systemu.
Treści programoweT-W-3Programowanie urządzeń mobilnych oraz obsługa czujników typowych dla urzazdeń tego typu: akcelerometry, gyro, czujnik zbliżeniowy, matryce dotykowe.
T-W-4Programowanie urządzeń mobilnych w systemie Windows Mobile.
T-W-5Programowanei urządzeń mobilnych w systemie Android oraz Embedded Linux.
T-L-3Programownia systemu mobilnego z systemem Windows Mobile - zakonczone konkursem na najciekawsza aplikacje.
T-L-4Programowanie systemu mobilnego z systemem Android - zakończone konkursem na najciekawsza aplikację.
T-L-5Programowania autoamtycznych pojazdów mobilnych i wykorzystanie podstawowych czujnikow.
Metody nauczaniaM-2Laboratoria - wykonywanie zadań pod nadzorem prowadzącego
M-3Laboratoria - praca samodzielna i konkursy
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Konkurs robotów sumo jako minimalny przykład mobilnych systemów autonomicznych.
S-4Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z WindowsMobile.
S-5Ocena formująca: Konkurs na najlepszy program napisany na smartphona z Androidem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie powtórzyć materiał z laboratoriów o ile ma dostępne materiały z laboraoriów. Możliwa jest także potrzeba drobnej pomocy.
3,5Student umie samodzielnie wykonać kody do zagadnień poruszanych na laboratoriach.
4,0Student umie napisać zaawansowaną aplikację mobilną.
4,5Student umie zaprezntować i przedstawić w szerszym kontekście innych prac swoją aplikację oraz uzasadnić jej pomysł lub zajęcie 2, 3 miejsca w ewentualnym konkursie.
5,0Student zaproponował własną aplikację, najlepiej taką dostępną w odpowiednim sklepie (store) danego systemu operacyjnego (po przejściu przez zewnętrzne badania). Umie ją także przedstawić w kontekście trendów i własnej analizy rynku aplikacji tego typu. Możliwa jest także propozycja własnego urządzenia mobilnego lub zajęcie pierwszego miejsca w ewentualnym konkursie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O3/12_U02Student umie zaprojektować samodzielnie podstawowy system mobilny widząc go całościowo, ze szczególnym uwzględnieniem niskomocowości oraz parametrów mechanicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U04ma podstawowe umiejętności w zakresie programowania i podnoszenia niezawodności systemów wbudowanych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-1Rozumienie i podstawowe umiejętności projektowania komputerów mobilnych.
Treści programoweT-W-2Projektowanie systemu procesorowego odpornego na drgania, wibracje i odary oraz mechaniczna strona urządzeń przenośnych.
T-W-1Projektowanie płytki PCB dla sysemu pocesorowego o niskim zużyciu mocy i architektury procesorów ARM.
T-L-1Projektowanie płytki PCB podstawowego systemu komputerowego z procesorem ARM7 w środowisku Altium Designer.
T-L-2Analiza redukcji mocy zuzywanej przez procesor poprzez odpowiednie rozlozenie linii zegarowej w jego strukturze (w formie zmian w gotowym modelu procesora napisanego w kodzie Verilog).
Metody nauczaniaM-1Wykłady - infomacyjne
M-2Laboratoria - wykonywanie zadań pod nadzorem prowadzącego
M-3Laboratoria - praca samodzielna i konkursy
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Konkurs na najlepszy projekt systemu przenośnego (PCB i mechanika)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie zaprojetować podstawowy system przy pomocy prowadzącego i popełniając drobne błędy.
3,5Student umie zaprojetować podstawowy system przy pomocy prowadzącego i poprawne go udokumentować.
4,0Student umie zaprojetować podstawowy system samodzielnie.
4,5Student umie zaprojetować system dedykowany do wybranego przez siebie zadania.
5,0Student umie zaprojetować system dedykowany do wybranego przez siebie zadania i go wykonać (z pomocą prowadzącego).