Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Zintegrowany projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zintegrowany projekt zespołowy
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 9

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 50 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy ekonomii
W-2Podstawy programowania stron WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.10
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu30
T-P-3Weryfikacja rynkowa projektu10
50

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora50
A-P-2Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej50
A-P-3Realizacja wersji prototypowej100
A-P-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa40
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/05_W01
Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
I_1A_W23, I_1A_W11C-3, C-4, C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
I_1A_O9/05_W02
Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
I_1A_W23, I_1A_W11C-3, C-4, C-1, C-2T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/05_U01
Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
I_1A_U14, I_1A_U02, I_1A_U20C-3, C-4, C-1, C-2M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
I_1A_O9/05_U02
Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
I_1A_U12, I_1A_U09C-4, C-2T-P-1, T-P-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O9/05_K01
Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
I_1A_K02, I_1A_K07C-3, C-4, C-1, C-2T-P-1M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
I_1A_O9/05_K02
Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
I_1A_K01, I_1A_K03C-3, C-4, C-1, C-2T-P-1, T-P-2M-1, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/05_W01
Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
I_1A_O9/05_W02
Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/05_U01
Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
I_1A_O9/05_U02
Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O9/05_K01
Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
I_1A_O9/05_K02
Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Literatura podstawowa

  1. Bartosz Sałbut, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Warszawa, 2012
  2. Eric Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek., Helion, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami., Helion, Warszawa, 2012
  2. Jerzy Kisielnicki, Zarządzanie projektami. Ludzie - procedury - wyniki., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.10
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu30
T-P-3Weryfikacja rynkowa projektu10
50

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora50
A-P-2Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej50
A-P-3Realizacja wersji prototypowej100
A-P-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa40
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_W01Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
I_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
Cel przedmiotuC-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_W02Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
I_1A_W11ma elementarną wiedzę w zakresie podstaw zarządzania przedsięwzięciami (projektami) informatycznymi
Cel przedmiotuC-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_U01Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Cel przedmiotuC-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_U02Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U12umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
Cel przedmiotuC-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_K01Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
I_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Cel przedmiotuC-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O9/05_K02Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Opracowanie wersji prototypowej
C-4Realizacja działań marketingowych i weryfikacja rynkowa
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
Treści programoweT-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-2Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.