Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)

Sylabus przedmiotu Programowanie multimediów w języku Java:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie multimediów w języku Java
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Forczmański <Pawel.Forczmanski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,62zaliczenie
laboratoriaL7 10 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność sprawnego progromowania w języku obiektowym (C++, Java, C#) ze wskazaniem na Javę
W-2Znajomość (przynajmniej pobierzna) zagadnień związanych z szeroko rozumianą grafiką komputerową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zestawienie środowiska programistycznego1
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)3
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem2
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów1
T-L-5Integracja z urządzeniami wejścia/wyjścia1
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy1
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV1
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie3
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie1
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie1
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi1
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV3
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych20
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Samodzielna praca z materiałami wykładowymi20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
S-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/04_W01
Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
I_1A_W13, I_1A_W05, I_1A_W06C-1T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4M-1S-1
I_1A_O5/04_W02
Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
I_1A_W13, I_1A_W06C-1T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1S-1
I_1A_O5/04_W03
Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
I_1A_W13, I_1A_W06, I_1A_W14C-1T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/04_U01
Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
I_1A_U14, I_1A_U01, I_1A_U03C-1T-W-2, T-L-2M-2S-2
I_1A_O5/04_U02
Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
I_1A_U14, I_1A_U03, I_1A_U05C-1T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-L-7, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6M-2S-2
I_1A_O5/04_U03
Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U03C-1T-W-5, T-W-6, T-W-3, T-W-4, T-L-7, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-6M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O5/04_K01
Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
I_1A_K03C-1M-2S-2
I_1A_O5/04_K02
Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
I_1A_K01, I_1A_K04C-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/04_W01
Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE
4,0Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach
4,5Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach
5,0Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze
I_1A_O5/04_W02
Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
I_1A_O5/04_W03
Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE
3,5Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,5Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
5,0Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/04_U01
Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
I_1A_O5/04_U02
Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
3,5Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
5,0Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
I_1A_O5/04_U03
Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
3,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
5,0Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O5/04_K01
Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
I_1A_O5/04_K02
Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy
3,5student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy
4,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy
4,5student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą
5,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą

Literatura podstawowa

  1. David Bernstein, The Design and Implementation of Multimedia Software With Examples in Java, Jones & Bartlett Publishers, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Oracle, http://java.oracle.com, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zestawienie środowiska programistycznego1
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)3
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem2
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów1
T-L-5Integracja z urządzeniami wejścia/wyjścia1
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy1
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu1
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie3
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie1
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie1
T-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi1
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV3
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych10
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Samodzielna praca z materiałami wykładowymi20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_W01Student zna i rozumie tematykę programowania multimediów w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W05ma wiedzę w zakresie algorytmizacji i zasad tworzenia struktur danych
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą dotyczą i przetwarzania multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje umiarkowaną wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE
4,0Student dysponuje dużą wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi porównać wybrane metody i zastosować je w określonych przypadkach
4,5Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać przeglądu wybranych metod i zastosować je w określonych przypadkach
5,0Student dysponuje kompleksową wiedzą dotyczącą przetwarzania multimediów w JAVIE, potrafi dokonać syntezy wiedzy na ten temat oraz proponować rozwiązanai wykraczające poza typowe scenariusze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_W02Student zna podstawowe biblioteki umożliwiające przetwarzanie multimediów w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
3,5Student dysponuje podstawową wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonać ich porównania
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE
4,5Student dysponuje zaawanoswaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, potrafi dokonac ich systematyzacji i porównania
5,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat bibliotek ukierunkowanych na przetwarzanie multimediów w JAVIE, zna ich cehcy charakterystyczne i potrafi proponować ich konkretnr zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_W03Student zna i potrafi opisać zagadnienia związane z tworzeniem graficznego interfejsu użytkownika w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W13zna podstawy grafiki komputerowej i technik wizualizacji
I_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje wiedzą na temat podstawowych technik i narzędzi
3,0Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE
3,5Student dysponuje elementarną wiedzą na temat podstawowych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,0Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla prostych problemów
4,5Student dysponuje zaawansowaną wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
5,0Student dysponuje bogatą wiedzą na temat wybranych zagadnień dot. tworzenia graficznych interfejsów użytkownika w JAVIE, potrafi przeanalizować i porównać wybrane zagadnienia oraz zaproponować odpowiednie rozwiązania dla złożonych problemów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_U01Student potrafi stworzyć aplikację wyposażoną w graficzny interfejs użytkownika
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą interfejs graficzny
3,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i wybrane elementy multimedialne (obraz, dźwięk, animację)
4,5Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny oraz wybrane elementy multimedialne(obraz, dźwięk, animację)
5,0Student potrafi zaprojektować i zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą interfejs graficzny i całość mediów (obraz, dźwięk, animację)
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_U02Student potrafi posłużyć się istniejącymi bibliotekami do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U14ma umiejętność tworzenia interfejsów użytkownika oraz wykorzystania różnych sposobów komunikacji z systemami komputerowymi
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
T-W-2Tworzenie graficznego interfejsu użytkownia w Javie
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą jedną z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
3,5Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą dwie z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,0Student potrafi zrealizować prostą aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
4,5Student potrafi zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą kilka z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
5,0Student potrafi zrealizować zaawansowaną aplikację wykorzystującą wiele z prezentowanych bibliotek do tworzenia GUI oraz przetwarzania multimediów
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_U03Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zaimplementować aplikacje multimedialną w języku Java
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Treści programoweT-W-5Praca z animacjami, filmami i innymi danymi strumieniowymi
T-W-6Integracja ze środowiskiem OpenCV
T-W-3Przetwarzanie grafiki 2D w Javie
T-W-4Przetwarzanie grafiki 3D w Javie
T-L-7Połączenie z biblioteką OpenCV
T-L-3Grafika 2d - zagadnienia związane z rysowaniem
T-L-2Tworzenie aplikacji wyposażonej w GUI (Java SE - Swing)
T-L-4Grafika 2d - przetwarzanie obrazów
T-L-6Dźwięk i mowa - odtwarzanie formatów dźwiękowych i synteza mowy
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych technik i narzędzi do rozwiązywania najprostszych problemów algorytmicznych
3,0Student potrafi zaplanować i zrealizować, przy wspołpracy z prowadzącym, prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
3,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować prostą aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować średniozaawansowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
4,5Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować zaawanowaną aplikację wykorzystującą wybrane elementy GUI i multimedialne
5,0Student potrafi samodzielnie określić założenia wstępne, cel i efekty oraz zaplanować i zrealizować złożoną aplikację wykorzystującą wszystkie zaprezentowane elementy GUI i multimedialne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_K01Potrafi samodzielnie realizować zadania na podstawie wcześniej określonych wymagań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student potrafi realizowac postawione zadania
3,5student potrafi samodzielnie decydować o sposobach realizacji zadania
4,0student potrafi samodzielnie opracować drogę postępowania oraz samodzielnie zrealizowac zadanie
4,5student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania
5,0student potrafi określać wymagania, planowac rozwiązania oraz realizowac zdania ora w sposób dynamiczny dostosowywać się do zmieniających się uwarunkowań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O5/04_K02Rozumię potrzebę zwiększania swojej wiedzy z dziedziny przetwarzania multimediów oraz dzielenia się wiedzą już posiadaną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z zagadnieniem programowania aplikacji multimedialnych w języku Java
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy na zajęciach laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie posiada kompetencji w wymaganym zakresie
3,0student rozumie potrzebę zwiększania swojej wiedzy
3,5student czuje potrzebę zwiekszania swojej wiedzy
4,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy
4,5student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz rozumie cel dzielenia się wiedzą
5,0student potrafi uzasadnić potrzebę zwiększania swojej wiedzy oraz dzieli się swoją wiedzą