Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Projekt zespołowy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt zespołowy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 20 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z przedmiotów realizowanych w poprzedzających semestrach, a w szczególności: wiedza z zakresu budowy i zasady komputera, technik cyfrowych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, programowania, inżynierii oprogramowania, inżynierii systemów informacyjnych i baz danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.20
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1udział w zajęciach20
A-P-2Stdia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu15
A-P-3Opracowanie projektu - praca własna studenta55
A-P-4Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projketowych25
A-P-5Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej15
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
M-2Obserwacja pracy w grupie
M-3metoda sytuacyjna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
S-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
I_1A_U02C-1T-P-1M-1S-1
I_1A_C/19_U02
Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych
I_1A_U17C-1T-P-1M-1S-1
I_1A_C/19_U03
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu.
I_1A_U02C-1T-P-1M-2S-1
I_1A_C/19_U04
sprawność komunikowania się w zespole
I_1A_U02C-1T-P-1M-2S-2
I_1A_C/19_U05
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
I_1A_U05C-1T-P-1M-3S-2
I_1A_C/19_U06
Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem
I_1A_U16C-1T-P-1M-3S-2
I_1A_C/19_U07
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
I_1A_U20C-1T-P-1M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą
I_1A_K01
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego
I_1A_K02
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
I_1A_K04
I_1A_C/19_K04
ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu
I_1A_K06
I_1A_C/19_K05
rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego
I_1A_K07

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_U01
Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
2,0
3,0wykonanie aplikacji bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U02
Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych
2,0
3,0student dobrał odpowiednie podstawowe narzędzia metod
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U03
gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu.
2,0
3,0umie współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U04
sprawność komunikowania się w zespole
2,0
3,0umie komunikować się w zespole w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U05
potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
2,0
3,0potrafi sporządzić dokumentację zgodnie z wybraną zasadą
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U06
Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem
2,0
3,0potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_U07
potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
2,0
3,0umie uzupełnić wiedzę niezbędną do wykonania projektu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_C/19_K01
ma swiadomość dzielenia się wiedzą
2,0
3,0ma świadomość dzielenia się wiedzą w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K02
ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego
2,0
3,0ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K03
rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
2,0
3,0rozumie potrzebę przekazywania wiedzy innym w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K04
ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu
2,0
3,0ma świadomość potrzeby współpracy z członkami projektu w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
I_1A_C/19_K05
rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego
2,0
3,0rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.20
20

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1udział w zajęciach20
A-P-2Stdia literaturowe uzupełniające wiedzę do wykonania projektu15
A-P-3Opracowanie projektu - praca własna studenta55
A-P-4Dyskusje z członkami zespołu i dokonanie ustaleń projketowych25
A-P-5Praca własna nad projektem - wykonanie zadania członka zespołu projektowego50
A-P-6Opracowanie dokumentacji projektowej15
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U01Umiejętność projektowania i wykonania systemu oprogramowania bądź urządzenia. Efektem końcowym ma być aplikacja bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0wykonanie aplikacji bądź urządzenie wraz z dokumentacją projektową i użytkownika.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U02Umiejętność doboru narzędzi i metod projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U17potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, typowego dla reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-1Zadania projektowe realizowane przez studenta lub grupy studentów - praca zespołowa, dyskusja, burza mózgów, metoda problemowa.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student dobrał odpowiednie podstawowe narzędzia metod
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U03gotowość do współpracy; umiejętność współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-2Obserwacja pracy w grupie
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena merytoryczna projektu i dokumentacji projektowej/użytkowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie współdziałania z innymi w roli zarówno członka jak i lidera zespołu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U04sprawność komunikowania się w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-2Obserwacja pracy w grupie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie komunikować się w zespole w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U05potrafi sporządzić i czytać dokumentację projektową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi sporządzić dokumentację zgodnie z wybraną zasadą
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U06Potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U16ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wykryć związki w obiektach i procesach związanych z projektem w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_U07potrafi uzupełnić wiedzę w projekcie na zasadach samokształcenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U20ma umiejętności samokształcania się
Cel przedmiotuC-1Przedmiot realizowany w formie projektu, w którym zespół wykonawców stanowią studenci zapisani do grupy projektowej.
Treści programoweT-P-1Spośród grupy można wydzielić jednego studenta, który przejmie obowiązki „kierownika projektu”. Zaleca się aby jeden zespół tworzyło od 6 do 12 studentów. Studenci wykonują zadanie postawione przez osobę odpowiedzialną za przedmiot. Zadanie powinno być realizowane na potrzeby Wydziału Informatyki, bądź innego przedsiębiorstwa (z uwzględnieniem zapisów wynikających z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych). Zadanie powinno być starannie dobrane, powinno uwzględniać czynniki rozwoju studenta w zakresie projektowania systemów i wykorzystania, ogólnie rzecz ujmując, technologii informatycznych.
Metody nauczaniaM-3metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0umie uzupełnić wiedzę niezbędną do wykonania projektu w stopniu zadawalającym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K01ma swiadomość dzielenia się wiedzą
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość dzielenia się wiedzą w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K02ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K02świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie ochrony praca autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K03rozumie potrzebę przekazania wiedzy o wynikach prac projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie potrzebę przekazywania wiedzy innym w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K04ma kompetencje w zakresie współpracy z członkami projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K06ma kompetencje w zakresie kształtowania postaw patriotyzmu, humanizmu i tolerancji oraz otwartości i współpracy w środowiskach wielokulturowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość potrzeby współpracy z członkami projektu w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_C/19_K05rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K07rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0rozumie aspekty prawne związane z pracą projektową w zakresie przestrzegania prawa autorskiego w stopniu zadawalającym
3,5
4,0
4,5
5,0