Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza dotycząca tematu dyplomu
W-2Plan realizacji dyplomu
W-3Zakres i środki realizacji przewidywanych badań
W-4Umiejętność prezentacji zagadnienia technicznego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu2
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań2
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją26
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Studia literatury w zakresie tematu dyplomu20
A-S-3Przygotowanie prezentacji tematu dyplomu10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznei zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C06_U01
Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
EL_2A_U01C-1, C-3, C-2, C-4T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_2A_C06_K01
Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
EL_2A_K01, EL_2A_K02, EL_2A_K04C-1, C-3, C-2, C-4T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_C06_U01
Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
2,0
3,0Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_2A_C06_K01
Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
2,0
3,0Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura związana z pracą dyplomową

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawy planowania eksperymentu2
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań2
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją26
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Studia literatury w zakresie tematu dyplomu20
A-S-3Przygotowanie prezentacji tematu dyplomu10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_C06_U01Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym
Treści programoweT-S-1Podstawy planowania eksperymentu
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznei zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi pozyskać podstawowe informacje i ocenić ich przydatność dla rozwiązania problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_2A_C06_K01Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_2A_K01Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia
EL_2A_K02Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzji
EL_2A_K04Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy prawidłowo identyfikując i rozstrzygając dylematy związane z wykonywaniem zawodu elektryka
Cel przedmiotuC-1Umiejętność zaplanowania eksperymentu
C-3Umiejętność analizy wyników badań
C-2Umiejętność opracowania wyników badań
C-4Umiejętność krytycznej dyskusji nad zagadnieniem technicznym
Treści programoweT-S-1Podstawy planowania eksperymentu
T-S-2Zasady opracowania i analizy badań
T-S-3Prezentacja tematyki badań własnych wraz z dyskusją
Metody nauczaniaM-1Opracowanie i prezentacja problemu naukowego lub technicznego
M-2Dyskusja dotycząca prezentowanego zagadnienia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie merytorycznei zawartości prezentowanego zagadnienia oraz jakości prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia w postaci prezentacji multimedialnej podstawowe zalożenia tematu pracy dyplomowej, omówił literaturę przedmiotu oraz wskazał sposób realizacji.
3,5
4,0
4,5
5,0