Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Automatyka napędu elektrycznego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Automatyka napędu elektrycznego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 18 3,00,38zaliczenie
wykładyW7 18 3,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student przystępując do przedmiotu powinien zakończyć moduły związane z maszynami elektrycznymi, napędem elektrycznym, podstawami elektrotechniki oraz podstawami energoelektroniki (dopuszcza się realizację równoległą energoelektroniki)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
C-2Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porownać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
C-3Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
C-4Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
C-5Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie i zasady pracy w laboratorium1
T-L-2Maszyna DC - stworzenie modelu według zadanych parametrów, synteza ukłądu regulacji i dobór nastaw regulatorów1
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu2
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC3
T-L-5Maszyna asynchroniczna - sterowanie falonikiem napięcia metodą U/f = const3
T-L-6Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia metodą zorientowaną polowo1
T-L-7Maszyna asynchroniczna sterowana falownikiem napięcia - zewnętrzne zadawanie parametrów pracy1
T-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji1
T-L-9Maszyna BLDC - sterowanie i układu regulacji prędkości i prądu1
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe1
T-L-11Zaliczenia pisemne3
18
wykłady
T-W-1Podstawy automatyki - rodzaje obiektów, stabilność, kryteria częstotliwościowe1
T-W-2Maszyna prądu stałego - równania, model, schemat blokowy1
T-W-3Układy regulacji kaskadowej - konstrukcja, rola regulatorów, model przekształtnika, kryteria doboru nastaw według modułu i symetrii2
T-W-4Maszyna asynchroniczna - opis i cechy charakterystyczne, sterowanie i regulacja skalarna3
T-W-5Transformata Clarka i Parka, układ "alfa - beta" i dq, opis maszyny w układzie dq1
T-W-6Sterowanie maszyny asychronicznej zorientowane polowo: metoda napięciowa i prądowa (Blaschkego), model ukłądu regulacji, rola regulatorów osi d i q1
T-W-7Maszyny wzbudzone magnesami trwałymi - BLDC, PMSM, metody sterowania bldc (komutator elektroncizny) oraz PMSM (według zadanego kąta mocy, maksimum cos fi oraz maks mocy z ampera)4
T-W-8Napęd pojazdów hybrydowych i elektrycznych3
T-W-9Automatyka silników krokowych2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sprawozdań45
A-L-3Przygotowanie do zaliczeń27
90
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do zajęć40
A-W-3Przygotowanie do egzaminu32
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody nauczania (wykład): - metody podające: wykład informacyjny - metoda aktywizująca: metoda sytuacyjna
M-2Metody nauczania (laboratorium): - metody programowe: z użyciem komputera - metody praktyczne: pokaz; ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Metody oceny (laboratorium): - ocena formująca (test) w trakcie programu laboratorium
S-2Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-3Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O08-01_W02
Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
EL_1A_W12, EL_1A_W10, EL_1A_W09C-3, C-1, C-5, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-11, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-10M-1S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O08-01_U04
Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porownać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
EL_1A_U09C-2T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-8, T-L-8, T-L-3, T-L-11, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-10M-1S-1
EL_1A_O08-01_U05
Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
EL_1A_U18C-3T-W-9, T-L-8, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-10S-1
EL_1A_O08-01_U06
Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
EL_1A_U19C-4T-W-9, T-L-8, T-L-3, T-L-4, T-L-10S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O08-01_K02
Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
EL_1A_K04C-5T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-11, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-10S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O08-01_W02
Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
2,0
3,0Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O08-01_U04
Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porownać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
2,0
3,0Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porównać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_O08-01_U05
Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
2,0
3,0Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_O08-01_U06
Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O08-01_K02
Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
2,0
3,0Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J. Sidorowicz, Napęd elektryczny i jego sterowanie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1990, -, -
  2. H. Tunia, M. P. Kaźmierkowski, Podstawy automatyki napędu elektrycznego, PWN, Warszawa, 1978, -, -
  3. W. Hejmo, R. Kozioł, Systemy mikroprocesorowe w automatyce napędu elektrycznego, WNT, Warszawa, 1994, -, -
  4. M. Zwierzchanowski, M. P. Kaźmierkowski, M. Kalus, Polski Program Efektywnego Wykorzystania energii w napędach elektrycznych, www.pemp.pl, Warszawa, 2004, -, -

Literatura dodatkowa

  1. B. Bose, Power electronics and motor drives, Academic press, Knoxville, 2006, -, -
  2. T. Wildi, Electrical Machines, Drives and power systems, Pearson International, USA, 2006, -, -

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie i zasady pracy w laboratorium1
T-L-2Maszyna DC - stworzenie modelu według zadanych parametrów, synteza ukłądu regulacji i dobór nastaw regulatorów1
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu2
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC3
T-L-5Maszyna asynchroniczna - sterowanie falonikiem napięcia metodą U/f = const3
T-L-6Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia metodą zorientowaną polowo1
T-L-7Maszyna asynchroniczna sterowana falownikiem napięcia - zewnętrzne zadawanie parametrów pracy1
T-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji1
T-L-9Maszyna BLDC - sterowanie i układu regulacji prędkości i prądu1
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe1
T-L-11Zaliczenia pisemne3
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy automatyki - rodzaje obiektów, stabilność, kryteria częstotliwościowe1
T-W-2Maszyna prądu stałego - równania, model, schemat blokowy1
T-W-3Układy regulacji kaskadowej - konstrukcja, rola regulatorów, model przekształtnika, kryteria doboru nastaw według modułu i symetrii2
T-W-4Maszyna asynchroniczna - opis i cechy charakterystyczne, sterowanie i regulacja skalarna3
T-W-5Transformata Clarka i Parka, układ "alfa - beta" i dq, opis maszyny w układzie dq1
T-W-6Sterowanie maszyny asychronicznej zorientowane polowo: metoda napięciowa i prądowa (Blaschkego), model ukłądu regulacji, rola regulatorów osi d i q1
T-W-7Maszyny wzbudzone magnesami trwałymi - BLDC, PMSM, metody sterowania bldc (komutator elektroncizny) oraz PMSM (według zadanego kąta mocy, maksimum cos fi oraz maks mocy z ampera)4
T-W-8Napęd pojazdów hybrydowych i elektrycznych3
T-W-9Automatyka silników krokowych2
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2Przygotowanie sprawozdań45
A-L-3Przygotowanie do zaliczeń27
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach18
A-W-2Przygotowanie do zajęć40
A-W-3Przygotowanie do egzaminu32
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O08-01_W02Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie sterowników programowalnych oraz języków i metod ich programowania, zna procedury doboru i konfigurowania typowych urządzeń, w tym zakresie oraz ich zastosowania w nowoczesnych układach elektrycznych
EL_1A_W10Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia działania podstawowych układów automatyki
EL_1A_W09Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie maszyn elektrycznych, ich charakterystyk, zastosowań i technik wykorzystania oraz układów generacji i wykorzystania energii opartych o te maszyny
Cel przedmiotuC-3Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
C-1Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
C-5Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
C-2Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porownać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
Treści programoweT-W-3Układy regulacji kaskadowej - konstrukcja, rola regulatorów, model przekształtnika, kryteria doboru nastaw według modułu i symetrii
T-W-4Maszyna asynchroniczna - opis i cechy charakterystyczne, sterowanie i regulacja skalarna
T-W-9Automatyka silników krokowych
T-W-1Podstawy automatyki - rodzaje obiektów, stabilność, kryteria częstotliwościowe
T-W-5Transformata Clarka i Parka, układ "alfa - beta" i dq, opis maszyny w układzie dq
T-W-2Maszyna prądu stałego - równania, model, schemat blokowy
T-W-8Napęd pojazdów hybrydowych i elektrycznych
T-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu
T-L-1Wprowadzenie i zasady pracy w laboratorium
T-L-11Zaliczenia pisemne
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC
T-L-5Maszyna asynchroniczna - sterowanie falonikiem napięcia metodą U/f = const
T-L-7Maszyna asynchroniczna sterowana falownikiem napięcia - zewnętrzne zadawanie parametrów pracy
T-L-6Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia metodą zorientowaną polowo
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład): - metody podające: wykład informacyjny - metoda aktywizująca: metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - ocena podsumowująca: egzamin pisemny
S-1Ocena formująca: Metody oceny (laboratorium): - ocena formująca (test) w trakcie programu laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opisać model maszyny prądu stałego oraz potrafi scharakteryzować charakter i rolę poszczególnych komponentów układu kaskadowego, student zna typowe metody i techniki regulacji prędkości obrotowej maszyn asynchronicznych, rozróżnia typy i cechy szczególne układów sterowania maszynami synchronicznymi.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O08-01_U04Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porownać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U09Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.)
Cel przedmiotuC-2Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porownać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
Treści programoweT-W-3Układy regulacji kaskadowej - konstrukcja, rola regulatorów, model przekształtnika, kryteria doboru nastaw według modułu i symetrii
T-W-4Maszyna asynchroniczna - opis i cechy charakterystyczne, sterowanie i regulacja skalarna
T-W-9Automatyka silników krokowych
T-W-1Podstawy automatyki - rodzaje obiektów, stabilność, kryteria częstotliwościowe
T-W-5Transformata Clarka i Parka, układ "alfa - beta" i dq, opis maszyny w układzie dq
T-W-2Maszyna prądu stałego - równania, model, schemat blokowy
T-W-8Napęd pojazdów hybrydowych i elektrycznych
T-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu
T-L-11Zaliczenia pisemne
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC
T-L-5Maszyna asynchroniczna - sterowanie falonikiem napięcia metodą U/f = const
T-L-7Maszyna asynchroniczna sterowana falownikiem napięcia - zewnętrzne zadawanie parametrów pracy
T-L-6Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia metodą zorientowaną polowo
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład): - metody podające: wykład informacyjny - metoda aktywizująca: metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metody oceny (laboratorium): - ocena formująca (test) w trakcie programu laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie analizować działanie prostych układów automatyki napędu elektrycznego, interpretować wyniki pomiarów, porównać poszczególne rozwiązania ze względu na zadane, proste kryteria
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O08-01_U05Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U18Potrafi dobrać konfigurację rozwiązania napędowego oraz dokonać jego wstępnej oceny techniczno-ekonomicznej
Cel przedmiotuC-3Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
Treści programoweT-W-9Automatyka silników krokowych
T-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC
T-L-5Maszyna asynchroniczna - sterowanie falonikiem napięcia metodą U/f = const
T-L-7Maszyna asynchroniczna sterowana falownikiem napięcia - zewnętrzne zadawanie parametrów pracy
T-L-6Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia metodą zorientowaną polowo
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metody oceny (laboratorium): - ocena formująca (test) w trakcie programu laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dokonać wyboru konkretnego, prostego rozwiązania układu automatyki napędu dla zadanych parametrów, potrafi ocenić podstawowe wady i zalety konkretnego, prostego rozwiązania, potrafi szacunkowo ocenić aspekty ekonomiczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O08-01_U06Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U19Potrafi zaprojektować prosty układ automatyki
Cel przedmiotuC-4Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
Treści programoweT-W-9Automatyka silników krokowych
T-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metody oceny (laboratorium): - ocena formująca (test) w trakcie programu laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować prosty układ automatyki napędu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O08-01_K02Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w grupie i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-5Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
Treści programoweT-L-8Maszyna BLDC - układ zasilania i sektory komutacji
T-L-3Maszyna asynchroniczna - układy i parametry softstartu
T-L-1Wprowadzenie i zasady pracy w laboratorium
T-L-11Zaliczenia pisemne
T-L-4Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia połączonym z sterownikiem PLC
T-L-5Maszyna asynchroniczna - sterowanie falonikiem napięcia metodą U/f = const
T-L-7Maszyna asynchroniczna sterowana falownikiem napięcia - zewnętrzne zadawanie parametrów pracy
T-L-6Maszyna asynchroniczna - sterowanie falownikiem napięcia metodą zorientowaną polowo
T-L-10Silniki krokowe - sterowanie pełno i półkrokowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Metody oceny (laboratorium): - ocena formująca (test) w trakcie programu laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie przeprowadzać pomiary i wyciągać wnioski, postępuje zgodnie z zasadami etyki i pracy w grupie
3,5
4,0
4,5
5,0