Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Platforma LabVIEW:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Platforma LabVIEW
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 18 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Informatyka 1 i 2, metody matematyczne w elektrotechnice

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
C-2Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
C-3Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do platformy LabView1
T-L-2Nawigacja w prrogramie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje2
T-L-3Implementacja VI - interfejs użytkownika, typy danych, wykresy1
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje1
T-L-5Implementacja VI - timing oraz funkcje wyboru, dokumentacja VI1
T-L-6Relacje Danych - użycie łańcuchów, wskaźników, typów1
T-L-7Zasoby - formaty danych, pobieranie i zapisywanie danych2
T-L-8Relacje danych - zmienne lokalne i globalne2
T-L-9Techniki testowania i debugowania aplikacji2
T-L-10Kompilowanie aplikacji i aplikacje przenośne2
T-L-11Akwizycja danych - karty pomiarowe, hardware, pobieranie danych analogowych i cyfrowych, generacja danych2
T-L-12Techniki programowania1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2praca w domu i przygotowanie dokumentacji102
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
M-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-01_W03
Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
EL_1A_W11C-1T-L-4, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-1, T-L-3, T-L-9M-3, M-4, M-2S-1
EL_1A_O07-01_W04
Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
EL_1A_W18T-L-4, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-3, T-L-9M-3, M-4, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O07-01_U01
Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView
EL_1A_U08, EL_1A_U22, EL_1A_U09C-3T-L-2, T-L-4, T-L-12, T-L-10, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-1, T-L-3, T-L-9M-3, M-4, M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-01_W03
Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
2,0
3,0Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
3,5
4,0
4,5
5,0
EL_1A_O07-01_W04
Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
2,0
3,0Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze, potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O07-01_U01
Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView
2,0
3,0Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tłaczała Wiesław, Środowisko LabVIEW w eksperymencie wspomaganym komputerowo, WNT, Warszawa, 2002
  2. www.ni.com, MAteriały elektroniczne firmy NI, -, -, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do platformy LabView1
T-L-2Nawigacja w prrogramie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje2
T-L-3Implementacja VI - interfejs użytkownika, typy danych, wykresy1
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje1
T-L-5Implementacja VI - timing oraz funkcje wyboru, dokumentacja VI1
T-L-6Relacje Danych - użycie łańcuchów, wskaźników, typów1
T-L-7Zasoby - formaty danych, pobieranie i zapisywanie danych2
T-L-8Relacje danych - zmienne lokalne i globalne2
T-L-9Techniki testowania i debugowania aplikacji2
T-L-10Kompilowanie aplikacji i aplikacje przenośne2
T-L-11Akwizycja danych - karty pomiarowe, hardware, pobieranie danych analogowych i cyfrowych, generacja danych2
T-L-12Techniki programowania1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach18
A-L-2praca w domu i przygotowanie dokumentacji102
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O07-01_W03Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W11Ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji sieci i instalacji niskiego napięcia oraz instalacji oświetleniowych a także zna techniki oraz oprogramowanie wykorzystywane przy projektowaniu instalacji, zna języki opisu elementów składowych
Cel przedmiotuC-1Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
Treści programoweT-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje
T-L-12Techniki programowania
T-L-10Kompilowanie aplikacji i aplikacje przenośne
T-L-5Implementacja VI - timing oraz funkcje wyboru, dokumentacja VI
T-L-7Zasoby - formaty danych, pobieranie i zapisywanie danych
T-L-6Relacje Danych - użycie łańcuchów, wskaźników, typów
T-L-11Akwizycja danych - karty pomiarowe, hardware, pobieranie danych analogowych i cyfrowych, generacja danych
T-L-8Relacje danych - zmienne lokalne i globalne
T-L-1Wprowadzenie do platformy LabView
T-L-3Implementacja VI - interfejs użytkownika, typy danych, wykresy
T-L-9Techniki testowania i debugowania aplikacji
Metody nauczaniaM-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie formułuje algorytm postępowania dla konkretnego problemu i potrafi go zapisać w języku G
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O07-01_W04Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze,potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W18Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki
Treści programoweT-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje
T-L-12Techniki programowania
T-L-10Kompilowanie aplikacji i aplikacje przenośne
T-L-5Implementacja VI - timing oraz funkcje wyboru, dokumentacja VI
T-L-7Zasoby - formaty danych, pobieranie i zapisywanie danych
T-L-6Relacje Danych - użycie łańcuchów, wskaźników, typów
T-L-11Akwizycja danych - karty pomiarowe, hardware, pobieranie danych analogowych i cyfrowych, generacja danych
T-L-8Relacje danych - zmienne lokalne i globalne
T-L-3Implementacja VI - interfejs użytkownika, typy danych, wykresy
T-L-9Techniki testowania i debugowania aplikacji
Metody nauczaniaM-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody podające: opis
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posługuje się pętlami, zmiennymi i ciągami o różnym charakterze, potrafi obsłużyć wejścia/wyjścia zewnętrzego urządzenia pomiarowego, stworzyć interfejs użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O07-01_U01Student potrafi dobierać, analizować i tworzyć aplikacje pomiarowo - kontrolno - symulacyjne przy pomocy platformy LabView
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U22Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z elektrotechniką
EL_1A_U09Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.)
Cel przedmiotuC-3Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
Treści programoweT-L-2Nawigacja w prrogramie LabView - okna, menu, front panel, block diagram, tworzenie projektów, funkcje
T-L-4Implementacja VI - pętle while i for, sekwencje
T-L-12Techniki programowania
T-L-10Kompilowanie aplikacji i aplikacje przenośne
T-L-5Implementacja VI - timing oraz funkcje wyboru, dokumentacja VI
T-L-7Zasoby - formaty danych, pobieranie i zapisywanie danych
T-L-6Relacje Danych - użycie łańcuchów, wskaźników, typów
T-L-11Akwizycja danych - karty pomiarowe, hardware, pobieranie danych analogowych i cyfrowych, generacja danych
T-L-8Relacje danych - zmienne lokalne i globalne
T-L-1Wprowadzenie do platformy LabView
T-L-3Implementacja VI - interfejs użytkownika, typy danych, wykresy
T-L-9Techniki testowania i debugowania aplikacji
Metody nauczaniaM-3Metody programowe: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
M-1Metody podające: opis
M-2Metody problemowe: wykład konwersatoryjny, klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanego projektu na podstawie analizy działania aplikacji oraz prezentacji studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi dobierać niezbędne narzędzia, typy zmiennych, struktury algorytmów i narzędzia kontrolno - diagnostyczne by tworzyć aplikacje kontrolno - pomiarowe dla konkretnego typu zagadnień
3,5
4,0
4,5
5,0