Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)

Sylabus przedmiotu Projekt z techniki cyfrowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt z techniki cyfrowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Joanna Górecka <Joanna.Gorecka@zut.edu.pl>, Krzysztof Penkala <Krzysztof.Penkala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu techniki cyfrowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauka wykonywania projektu z zakresu cyfrowych układów elektronicznych.
C-2Kształcenie umiejętności prezentowania własnych opracowań technicznych.
C-3Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu techniki cyfrowej wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.4
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z techniki cyfrowej. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.16
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.30
A-P-3Przygotowywanie prezentacji na zajęcia.5
A-P-4Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu.5
A-P-5Wykonanie dokumentacji technicznej projektu.20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda problemowa. Rozwiązywanie problemu inżynierskiego pod kierunkiem prowadzącego zajęcia.
M-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
M-3Dyskusja dydaktyczna nad prezentacją rozwiązania inzynierskiego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji końcowej projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O02.2_W01
Zna i rozumie metodykę projektowania cyfrowych układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
ET_1A_W18C-1T-P-1M-1, M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O02.2_U01
Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
ET_1A_U03C-2T-P-3, T-P-1, T-P-2M-3, M-2S-2, S-3
ET_1A_O02.2_U02
Potrafi zaprojektować proste cyfrowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
ET_1A_U14C-3, C-1T-P-3, T-P-2S-3, S-1
ET_1A_O02.2_U03
Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
ET_1A_U16C-3T-P-3, T-P-2M-2S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O02.2_W01
Zna i rozumie metodykę projektowania cyfrowych układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
2,0
3,0Student zna i rozumie metodykę projektowania cyfrowych układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O02.2_U01
Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_1A_O02.2_U02
Potrafi zaprojektować proste cyfrowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować proste cyfrowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_1A_O02.2_U03
Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
2,0
3,0Student potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tietze U., Schenk Ch., Układy półprzewodnikowe, WNT, Warszawa, 2008
  2. Filipkowski A., Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe, WNT, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa pod red. Filipkowski A., Elementy i układy elektroniczne. Projekt i laboratorium, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
  2. Strona internetowa Texas Inst., www.ti.com, Texas Inst., Internet, 2012
  3. Strona internetowa Analog Devices, www.analog.com, Analog Devices, Internet, 2012
  4. Strona internetowa National Semiconductor, www.national.com, National Semiconductor, Internet, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu techniki cyfrowej wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.4
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z techniki cyfrowej. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.16
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.10
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.30
A-P-3Przygotowywanie prezentacji na zajęcia.5
A-P-4Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu.5
A-P-5Wykonanie dokumentacji technicznej projektu.20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.2_W01Zna i rozumie metodykę projektowania cyfrowych układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_W18Zna i rozumie metodykę projektowania analogowych i cyfrowych układów oraz systemów elektronicznych, a także metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu; zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów i systemów.
Cel przedmiotuC-1Nauka wykonywania projektu z zakresu cyfrowych układów elektronicznych.
Treści programoweT-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu techniki cyfrowej wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa. Rozwiązywanie problemu inżynierskiego pod kierunkiem prowadzącego zajęcia.
M-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
S-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie metodykę projektowania cyfrowych układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.2_U01Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego.
Cel przedmiotuC-2Kształcenie umiejętności prezentowania własnych opracowań technicznych.
Treści programoweT-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
T-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu techniki cyfrowej wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z techniki cyfrowej. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna nad prezentacją rozwiązania inzynierskiego.
M-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji końcowej projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.2_U02Potrafi zaprojektować proste cyfrowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U14Potrafi zaprojektować proste analogowe i cyfrowe układy elektroniczne oraz lokalne sieci telekomunikacyjne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Cel przedmiotuC-3Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej.
C-1Nauka wykonywania projektu z zakresu cyfrowych układów elektronicznych.
Treści programoweT-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z techniki cyfrowej. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
S-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować proste cyfrowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.2_U03Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U16Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego lub telekomunikacyjnego.
Cel przedmiotuC-3Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej.
Treści programoweT-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z techniki cyfrowej. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.
Metody nauczaniaM-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
S-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0