Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komunikacja społeczna i negocjacje w biznesie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza o morfologii, fizjologii i systematyce roślin, znajomość podstawowych gatunków roślin ozdobnych
W-2Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się.
W-3Przedmiot ma charakter przedmiotu podstawowego, nie wymaga wiadomości wstępnych poza umiejętnością komunikowania się

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wartością dekoracyjną roślin ozdobnych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi stylami i zasadami kompozycji roślinnych
C-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
C-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.3
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.3
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.3
T-A-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne3
T-A-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?3
T-A-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność). Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.5
20
wykłady
T-W-1Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-2Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.1
T-W-3Protokół dyplomatyczny. Precedencja.1
T-W-4Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.1
T-W-5Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.1
T-W-6Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-W-7Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.1
T-W-8Stosunki międzyludzkie. Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.1
T-W-9Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.1
T-W-10Protokół dyplomatyczny. Zasady precedencji.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach12
A-A-2Przygotowanie się do kolokwium4
A-A-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury4
A-A-4Przygotowanie konferencji prasowej4
A-A-5Przygotowanie do autoprezentacji4
A-A-6Konsultacje z prowadzącym.2
30
wykłady
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-3Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej.3
A-W-4Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych.3
A-W-5Przegląd literatury obowiązującej i uzupełniającej.3
A-W-6Konsultacje z prowadzącym.2
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające ( wykład informacyjny, konwersatoryjny)
M-2Metody aktywizujące (dyskusja dydaktyczna związana z wykładem)
M-3Metody eksponujące (film, ekspozycja,pokaz)
M-4Metody praktyczne (pokaz, wystawa)
M-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
M-7Wykład z metodami podającymi: informacja
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test
S-2Ocena podsumowująca: projekt
S-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
S-6Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-7Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania konferencji prasowej
S-8Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia ze wszystkich ocen)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_C07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-5S-4
TiR_1A_C07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
TiR_1A_W03, TiR_1A_W08C-4, C-5T-W-2, T-A-2, T-A-4, T-A-6, T-W-10M-5, M-8, M-7S-3, S-6, S-7
TiR_1A_C07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
C-3T-W-7M-6S-4
TiR_1A_C07_W04
Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się
TiR_1A_W01, TiR_1A_W03, TiR_1A_W04C-5T-A-1, T-A-3, T-W-8, T-W-9M-7, M-8S-6, S-8
TiR_1A_C07_W05
Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania
TiR_1A_W06, TiR_1A_W07, TiR_1A_W11C-5T-W-8, T-W-9, T-W-10M-7, M-8S-6, S-7

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_C07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
C-3T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6M-5S-3, S-4
TiR_1A_C07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
TiR_1A_U06, TiR_1A_U08, TiR_1A_U07, TiR_1A_U02C-4, C-5T-W-2, T-W-3, T-A-2, T-A-3, T-A-1M-6, M-8, M-7S-3, S-4, S-6
TiR_1A_C07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
C-4T-W-3, T-W-4M-5, M-6S-3
TiR_1A_C07_U04
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kontaktach międzykulturowych.
TiR_1A_U01, TiR_1A_U04, TiR_1A_U08, TiR_1A_U10C-5, C-4T-W-8, T-W-9M-7, M-8S-8

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_C07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
C-4T-W-4, T-W-6M-6S-4, S-5
TiR_1A_C07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
C-4T-W-6, T-W-7M-5, M-6S-4, S-5
TiR_1A_C07_K03
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności. Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. Student posiada cechy dobrego negocjatora. Potrafi skutecznie negocjować.
TiR_1A_K07C-5, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-7, M-8S-6, S-8

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_C07_W01
Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
2,0
3,0Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_W02
Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_W03
Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_W04
Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_W05
Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_C07_U01
Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
2,0
3,0Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_U02
Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_U03
Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
2,0
3,0Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_U04
Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kontaktach międzykulturowych.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_C07_K01
Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
2,0
3,0Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_K02
Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
2,0
3,0Posiada kilka cech negocjatora.
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_C07_K03
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności. Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. Student posiada cechy dobrego negocjatora. Potrafi skutecznie negocjować.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Walther Beate, Kompozycje kwiatowe, Weltbild, Stuttgart, 2010
  2. Fisher R., Ury W., Patron B., Dochodząc do tak. Negocjacje bez poddawania się, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 1997
  3. Sujak E., ABC psychologii komunikacji, Kraków, Kraków, 2006
  4. Maciąg L.Z., Negocjacje i negocjowanie. Sposoby na konflikty, Centrum kreowania liderów Grupa holdingowa, Warszawa, 1995
  5. Łukaszewska A., Skutnik E., Przewodnik florysty, SGGW, Warszawa, 2003
  6. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 2000
  7. Pogonowska B., Elementy etyki gospodarki rynkowej, Warszawa, Warszawa, 2000
  8. Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, Wydawnictwo PWE, Warszawa, 1997
  9. Nizińska A., Bukieciarstwo i dekoracje roślinne, Hortpress, Warszawa, 2004
  10. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wydawn. Nauk. PWN, Wrocław, 1997
  11. Waszkiewicz J., Jak Polak z Polakiem. Szkice o kulturze negocjowania, Wrocław, Wrocław, 1997
  12. Argyle M., Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Nizińska A., ABC Florystyk, Hortpress, Warszawa, 2008
  2. Dawson R., Sekrety skutecznego przekonywania, Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznan, 2000
  3. Simpson E., Jak tworzyć własny wizerunek, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 1996
  4. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa, 1998
  5. branżowe czasopisma, Florum, Nasz dom i ogród – flora, Florysta, 2014
  6. Sujak E, ABC psychologii komunikacji, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2006
  7. Hampden-Turner H., Trompenaars A., Siedem kultur kapitalizmu, Warszawa, Warszawa, 1998
  8. Wąsik E, Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznan, 2007
  9. Wąsik E., Język - narzędzie czy właściwość człowieka?, Poznań, Poznań, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.3
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.3
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.3
T-A-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne3
T-A-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?3
T-A-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność). Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.5
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.1
T-W-2Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.1
T-W-3Protokół dyplomatyczny. Precedencja.1
T-W-4Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.1
T-W-5Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.1
T-W-6Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.1
T-W-7Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.1
T-W-8Stosunki międzyludzkie. Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.1
T-W-9Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.1
T-W-10Protokół dyplomatyczny. Zasady precedencji.1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach12
A-A-2Przygotowanie się do kolokwium4
A-A-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury4
A-A-4Przygotowanie konferencji prasowej4
A-A-5Przygotowanie do autoprezentacji4
A-A-6Konsultacje z prowadzącym.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-3Studiowanie literatury obowiązującej i uzupełniającej.3
A-W-4Przygotowanie konferencji prasowej przedsiębiorstwa na rynku polskim. Przygotowanie do twardych negocjacji międzykulturowych.3
A-W-5Przegląd literatury obowiązującej i uzupełniającej.3
A-W-6Konsultacje z prowadzącym.2
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_W01Student uzyskał wiedzę o technikach społecznego komunikowania.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-1Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
T-W-3Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
T-W-4Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
T-W-5Przygotowanie do negocjacji. Typy ludzkie, cechy negocjatora. Stress, asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora, empatia.
T-W-6Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-7Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi komunikować się z różnymi grupami społecznymi, zna techniki komunikowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_W02Posiada wiedzę na temat protokołu dyplomatycznego, etykiety w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W03Ma podstawową wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-2Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-A-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność). Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-10Protokół dyplomatyczny. Zasady precedencji.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
M-7Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-6Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-7Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania konferencji prasowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_W03Student posiada wiedzę na temat negocjacji krajowych i międzykulturowych.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-7Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
Metody nauczaniaM-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przeprowadzić negocjacje miękkie krajowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_W04Uzyskał podstawową wiedzę o umiejętności komunikowania się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
TiR_1A_W03Ma podstawową wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
Cel przedmiotuC-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-W-8Stosunki międzyludzkie. Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
T-W-9Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
Metody nauczaniaM-7Wykład z metodami podającymi: informacja
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-8Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia ze wszystkich ocen)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_W05Ma podstawową wiedzę o technikach społecznego komunikowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W06Ma podstawową wiedzę na temat: metod, technik i narzędzi pozyskiwania danych pozwalających na: rozumienie relacji między organizmami żywymi a środowiskiem, oddziaływania człowieka podróżującego na środowisko, funkcjonowania podmiotów rynkowych, oceny: środowiska i waloryzacji jego zasobów, przydatności przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki, zjawisk gospodarczych i tych z obszaru zarządzania.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W11Ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka.
Cel przedmiotuC-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-8Stosunki międzyludzkie. Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
T-W-9Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-W-10Protokół dyplomatyczny. Zasady precedencji.
Metody nauczaniaM-7Wykład z metodami podającymi: informacja
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-7Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania konferencji prasowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_U01Student potrafi wykorzystać techniki komuniikacji werbalnej i niewerbalnej.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi.
Treści programoweT-W-1Kształtowanie wizerunku firmy. Budowanie własnego wizerunku.
T-W-2Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
T-W-4Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
T-W-6Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi porozumieć się za pomocą techniki werbalnej i niewerbalnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_U02Posiada umiejętność zorganizowania spotkań biznesowych z zachowaniem precedencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
C-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
Treści programoweT-W-2Promocja jako proces komunkowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne.
T-W-3Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
Metody nauczaniaM-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
M-7Wykład z metodami podającymi: informacja
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
S-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-6Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_U03Student posiada cechy asertywności, motywowania a także potrafi efektywnie negocjować.
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-3Protokół dyplomatyczny. Precedencja.
T-W-4Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstowego w formie pisemnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętność wynegocjowania wskazanych przez prowadzącego drobnych sytuacji biznesowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_U04Student potrafi wykorzystać techniki komunikacji werbalnej i niewerbalnej w kontaktach międzykulturowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
Cel przedmiotuC-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-8Stosunki międzyludzkie. Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
T-W-9Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
Metody nauczaniaM-7Wykład z metodami podającymi: informacja
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-8Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia ze wszystkich ocen)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_K01Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej.
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-4Czy etyka w biznesie jest potrzebna. Faux pas w biznesie.
T-W-6Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
Metody nauczaniaM-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zachować się zgodnie z etyką zawodową.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_K02Posiada kompetencje dobrego negocjatora.
Cel przedmiotuC-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-W-6Mowa ciała w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-7Negocjacje problemowe – Model Harwardzki. Etykieta w interesach międzynarodowych. Komunikacja międzykulturowa.
Metody nauczaniaM-5Wykład z metodami podającymi: informacja. Prezentacja multimedialna.
M-6Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki.
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie ustnej.
S-5Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa (średnia ze wszystkich ocen formujących).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada kilka cech negocjatora.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_C07_K03Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejetności. Student posiada nawyki stosowania etyki zawodowej. Student posiada cechy dobrego negocjatora. Potrafi skutecznie negocjować.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-5Zdobycie umiejętności komunikowania się z różnymi grupami ludzi
C-4Poznanie technik społecznego komunikowania się oraz technik negocjacji
Treści programoweT-A-1Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
T-A-2Komunikacja werbalna i niewerbalna.Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-A-3Kształtowanie wizerunku firmy.Budowanie własnego wizerunku.
T-A-4Promocja jako proces komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Public Relations. Informacje prasowe i internetowe. Wydarzenia medialne
T-A-5Protokół dyplomatyczny. Precedencja. Konferencja prasowa. Czy etyka w biznesie jest potrzebna?
T-A-6Przygotowanie do negocjacji. Rozpoczęcie kontaktu z partnerem (budowanie zaufania, wiarygodność). Asertywność - niezbędne narzędzie negocjatora. Mowa ciala w negocjacjach. Negocjacje miękkie i twarde. Sztuka kompromisu.
T-W-8Stosunki międzyludzkie. Istota i zasady komunikacji. Sztuka komunikacji.
T-W-9Komunikacja werbalna i niewerbalna. Techniki komunikowania się. Znaczenie umiejętności interpersonalnych.
T-W-10Protokół dyplomatyczny. Zasady precedencji.
Metody nauczaniaM-7Wykład z metodami podającymi: informacja
M-8Wykład problemowy; studia przypadku, ćwiczenia, scenki
Sposób ocenyS-6Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego w formie pisemnej
S-8Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia ze wszystkich ocen)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.