Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)

Sylabus przedmiotu Produkt turystyczny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Produkt turystyczny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Sobolewska <Agnieszka.Sobolewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybrane aspekty z zakresu podstaw turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu regionalnych i markowych produktów turystycznych.
C-2Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu koncepcji tworzenia produktów turystycznych
C-3Zapoznanie studentów z jakoscia usług turystycznych
C-4Zapoznanie studentów z rolą lokalnej polityki turystycznej w towrzeniu i promocji markowych produktów turystycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Elementy składowe potencjału turystycznego- Metody badania, oceny.3
T-P-2Profesjonalny personel jako część produktu turystycznego. Targi turystyczne. Dystrybucja produktu turystycznego.3
T-P-3Kreowanie wizerunku turystycznego Polski w swiadomości mieszkańców UE4
T-P-4Kreowanie marki Polski na międzynarodowym rynku turystycznym3
T-P-5Uwarunkowania rozwoju markowych produktów turystycznych wybranych regionów Polski3
T-P-6Markowe produkty turystyki wiejskiej-studia przypadków4
T-P-7Znaczenie jakości dla kształtowania markowych produktów turystycznych3
T-P-8Zanczenie produktu i jakości usług w turystyce2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-P-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-P-3Kolokwium i Konsultacje5
A-P-4Studia literatury przedmiotu20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (pogadanka)
M-2Metody problemowe
M-3Metody aktywizujące (metody przypadków)
M-4Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O1/1_W01
Student posiada wiedzę o produktach turystycznych w ujęciu regionalnym i globalnym.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08, TiR_1A_W11, TiR_1A_W01C-1, C-2, C-3, C-4T-P-5, T-P-7, T-P-6, T-P-3, T-P-8, T-P-1, T-P-4, T-P-2M-1, M-4, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O09_U01
Posiada umiejętnosci badawcze pozwalające na analizowanie studiów przypadku.
TiR_1A_U09, TiR_1A_U01, TiR_1A_U03C-1, C-2, C-3, C-4T-P-5, T-P-7, T-P-6, T-P-3, T-P-8, T-P-1, T-P-4, T-P-2M-1, M-4, M-2S-1
TiR_1A_O1/1_U02
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
TiR_1A_U06, TiR_1A_U05, TiR_1A_U08C-1T-P-8M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O1/1_K01
Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
TiR_1A_K01, TiR_1A_K02, TiR_1A_K04, TiR_1A_K08, TiR_1A_K07C-1, C-2, C-3T-P-5, T-P-7, T-P-6, T-P-3, T-P-8, T-P-1, T-P-4, T-P-2M-4, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O1/1_W01
Student posiada wiedzę o produktach turystycznych w ujęciu regionalnym i globalnym.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu produktu turystycznego.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O09_U01
Posiada umiejętnosci badawcze pozwalające na analizowanie studiów przypadku.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu produktu turystycznego.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
TiR_1A_O1/1_U02
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
2,0Nie zna podstawowych pojęc z zakresu produktu turystycznego.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O1/1_K01
Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakreu produktu turystycznego
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Panasiuk A., Markowe produkty turystyczne, US, Szczecin, 2004
  2. Gołembski G., Turystyka jako czynnik wzrostu konkurencyjności regionów w dobie globalizacji, AE, Poznań, 2010
  3. Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, ALBIS, Karków, 1999
  4. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny Pomysł Organizacja Zarządzanie, PWE, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Kurek J., Turystyka, PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Elementy składowe potencjału turystycznego- Metody badania, oceny.3
T-P-2Profesjonalny personel jako część produktu turystycznego. Targi turystyczne. Dystrybucja produktu turystycznego.3
T-P-3Kreowanie wizerunku turystycznego Polski w swiadomości mieszkańców UE4
T-P-4Kreowanie marki Polski na międzynarodowym rynku turystycznym3
T-P-5Uwarunkowania rozwoju markowych produktów turystycznych wybranych regionów Polski3
T-P-6Markowe produkty turystyki wiejskiej-studia przypadków4
T-P-7Znaczenie jakości dla kształtowania markowych produktów turystycznych3
T-P-8Zanczenie produktu i jakości usług w turystyce2
25

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-P-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-P-3Kolokwium i Konsultacje5
A-P-4Studia literatury przedmiotu20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O1/1_W01Student posiada wiedzę o produktach turystycznych w ujęciu regionalnym i globalnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
TiR_1A_W11Ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka.
TiR_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności w dziedzinie nauk ekonomicznych, dostosowaną do studiowanego kierunku studiów.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu regionalnych i markowych produktów turystycznych.
C-2Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu koncepcji tworzenia produktów turystycznych
C-3Zapoznanie studentów z jakoscia usług turystycznych
C-4Zapoznanie studentów z rolą lokalnej polityki turystycznej w towrzeniu i promocji markowych produktów turystycznych
Treści programoweT-P-5Uwarunkowania rozwoju markowych produktów turystycznych wybranych regionów Polski
T-P-7Znaczenie jakości dla kształtowania markowych produktów turystycznych
T-P-6Markowe produkty turystyki wiejskiej-studia przypadków
T-P-3Kreowanie wizerunku turystycznego Polski w swiadomości mieszkańców UE
T-P-8Zanczenie produktu i jakości usług w turystyce
T-P-1Elementy składowe potencjału turystycznego- Metody badania, oceny.
T-P-4Kreowanie marki Polski na międzynarodowym rynku turystycznym
T-P-2Profesjonalny personel jako część produktu turystycznego. Targi turystyczne. Dystrybucja produktu turystycznego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka)
M-4Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
M-3Metody aktywizujące (metody przypadków)
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu produktu turystycznego.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O09_U01Posiada umiejętnosci badawcze pozwalające na analizowanie studiów przypadku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U09potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu regionalnych i markowych produktów turystycznych.
C-2Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu koncepcji tworzenia produktów turystycznych
C-3Zapoznanie studentów z jakoscia usług turystycznych
C-4Zapoznanie studentów z rolą lokalnej polityki turystycznej w towrzeniu i promocji markowych produktów turystycznych
Treści programoweT-P-5Uwarunkowania rozwoju markowych produktów turystycznych wybranych regionów Polski
T-P-7Znaczenie jakości dla kształtowania markowych produktów turystycznych
T-P-6Markowe produkty turystyki wiejskiej-studia przypadków
T-P-3Kreowanie wizerunku turystycznego Polski w swiadomości mieszkańców UE
T-P-8Zanczenie produktu i jakości usług w turystyce
T-P-1Elementy składowe potencjału turystycznego- Metody badania, oceny.
T-P-4Kreowanie marki Polski na międzynarodowym rynku turystycznym
T-P-2Profesjonalny personel jako część produktu turystycznego. Targi turystyczne. Dystrybucja produktu turystycznego.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka)
M-4Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
M-2Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu produktu turystycznego.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O1/1_U02Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu regionalnych i markowych produktów turystycznych.
Treści programoweT-P-8Zanczenie produktu i jakości usług w turystyce
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące (metody przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęc z zakresu produktu turystycznego.
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O1/1_K01Student opanował zasady pracy samodzielnej i zespołowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego)
TiR_1A_K02Potrafi działać w zespole
TiR_1A_K04Identyfikuje i rozstrzyga problemy związane z wykonywaniem zawodu
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie i prowadzenie prezentacji z zakresu regionalnych i markowych produktów turystycznych.
C-2Ukształtowanie umiejetnosci z zakresu koncepcji tworzenia produktów turystycznych
C-3Zapoznanie studentów z jakoscia usług turystycznych
Treści programoweT-P-5Uwarunkowania rozwoju markowych produktów turystycznych wybranych regionów Polski
T-P-7Znaczenie jakości dla kształtowania markowych produktów turystycznych
T-P-6Markowe produkty turystyki wiejskiej-studia przypadków
T-P-3Kreowanie wizerunku turystycznego Polski w swiadomości mieszkańców UE
T-P-8Zanczenie produktu i jakości usług w turystyce
T-P-1Elementy składowe potencjału turystycznego- Metody badania, oceny.
T-P-4Kreowanie marki Polski na międzynarodowym rynku turystycznym
T-P-2Profesjonalny personel jako część produktu turystycznego. Targi turystyczne. Dystrybucja produktu turystycznego.
Metody nauczaniaM-4Metody aktywizujace (dyskusja dydaktyczna)
M-3Metody aktywizujące (metody przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Prezentacja multimedialna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakreu produktu turystycznego
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe.
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne