Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Turystyka biznesowa i kongresowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Turystyka biznesowa i kongresowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>, Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 21 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólne pojęcie o podstawach turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.4
T-P-2Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach4
T-P-3Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.4
T-P-4Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongresów.4
T-P-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.5
21

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach21
A-P-2Przegląd i studia literatury obowiązującej.15
A-P-3Przygotowanie organizacyjne konferencji pod kątem zakwaterowania uczestników.15
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-P-5Konsultacje z nauczycielem12
A-P-6Przegląd i studia literatury uzupełniającej.12
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład interaktywny, studia przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8/1_W01
Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
TiR_1A_W03, TiR_1A_W04, TiR_1A_W07, TiR_1A_W10, TiR_1A_W09, TiR_1A_W11C-1T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8/1_U01
Przygotowanie projektu w formie pisemnej
TiR_1A_U08, TiR_1A_U10, TiR_1A_U09C-1T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_O8/1_K01
Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
TiR_1A_K07, TiR_1A_K01, TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K08C-1T-P-4, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-5M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8/1_W01
Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8/1_U01
Przygotowanie projektu w formie pisemnej
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_O8/1_K01
Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Rob Davidson i Beulah Cope, Turystyka biznesowa, POT, Warszawa, 2003
  2. John G. Fisher, Jak zorganizować perfekcyjna konferencja” Quick One Press, Helion, 2005

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.4
T-P-2Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach4
T-P-3Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.4
T-P-4Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongresów.4
T-P-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.5
21

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach21
A-P-2Przegląd i studia literatury obowiązującej.15
A-P-3Przygotowanie organizacyjne konferencji pod kątem zakwaterowania uczestników.15
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.15
A-P-5Konsultacje z nauczycielem12
A-P-6Przegląd i studia literatury uzupełniającej.12
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8/1_W01Opanował wiedzę o wyjazdach w ramach turystyki biznesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W03Ma podstawową wiedzę o głównych nurtach w architekturze i sztuce w skali kraju i relacjach międzykulturowych.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W10Ma ogólną wiedzę na temat fizjologii i funkcjonowania organizmów żywych.
TiR_1A_W09Ma wiedzę ogólną z zakresu nauk przyrodniczych.
TiR_1A_W11Ma wiedzę ogólną na temat odziaływania środowiska przyrodniczego na człowieka.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-P-4Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongresów.
T-P-1Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.
T-P-2Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach
T-P-3Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-P-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8/1_U01Przygotowanie projektu w formie pisemnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
TiR_1A_U10Potrafi nawiązywać kontakt (komunikować się)w języku obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego Rady Europy, posługuje się językiem specjalistycznym w działalności zawodowej
TiR_1A_U09Potrafi charakteryzować i dostrzegać związki przyczynowo-skutkowe pomiędzy człowiekiem a przyrodą
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-P-4Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongresów.
T-P-1Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.
T-P-2Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach
T-P-3Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-P-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_O8/1_K01Jest przygotowany do organizowania wyjazdów biznesowych i kongres.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny oraz przedsiębiorczy.
TiR_1A_K01Angażuje się w proces nauczania (rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego).
TiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
TiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia.
TiR_1A_K08Ma świadomość oddziaływania człowieka na środowisko przyrodnicze.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z wiedzą o organizacji wyjazdów służbowych, spotkań biznesowych, targów branżowych, wyjazdów korporacyjnych
Treści programoweT-P-4Centra konferencyjne w Polsce i na świecie. Rodzaje centrów kongresowych. Morskie i lądowe warunki do odbywania kongresów.
T-P-1Wyjazdy służbowe indywidualne i grupowe. Wzrost liczby turystów podróżujących w interesach.
T-P-2Organizacja targów, wystaw. Wspieranie turystyki związanej z uczestnictwem w targach, wystawach, giełdach
T-P-3Turystyka motywacyjna (organizowana przez pracodawców dla pracowników i ich rodzin) i korporacyjna.
T-P-5Organizacja dużych międzynarodowych lub krajowych zjazdów uczonych, polityków, dyplomatów, przedstawicieli formacji zawodowych i organizacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład interaktywny, studia przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena projektu pisemnego
S-2Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0