Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Logistyka w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze, nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 6 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 12 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna o funkcjonowaniu rynku, przedsiębiorstwie jako podmiocie rynku oraz z zakresy organizacji i zarządzania. Podstawowa wiedza z zakresu logistyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wzrost zrozumienia specifiki firm usługowych z branży turystycznej, zrozumienie roli logistyki w sferze usług turystycznych.
C-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.2
T-A-2Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.2
T-A-3Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.1
T-A-4Logistyka zaopatrzenia1
T-A-5Rozwiązywanie problemów logistycznych w przedsiębiorstwie turystycznym. Systemy MRP1
T-A-6Benchmarking procesu logistycznego2
T-A-7Decyzje transportowe w turystyce2
T-A-8Rozwiązanie studium przypadku oraz zadań1
12
wykłady
T-W-1Historia logistyki, zadania logistyli w przedsiębiorstwach, system logistyczny.1
T-W-2Turystyczny łańcuch dostaw1
T-W-3Rola logistyki w strategii przedsiębiorstwa turystycznego1
T-W-4Produkt turystyczny i efektywna strategia obsługi turysty1
T-W-5Transport w turystyce1
T-W-6Zaliczenie pisemne1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Opanowanie materiału z zakresu zajęć.9
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.9
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E16_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
TiR_1A_W02, TiR_1A_W04, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-3, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E16_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
TiR_1A_U02, TiR_1A_U06, TiR_1A_U01, TiR_1A_U05, TiR_1A_U07, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04C-2T-A-2, T-A-3, T-A-5M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
TiR_1A_U03C-2T-A-7, T-A-6, T-A-8M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
TiR_1A_U04C-2T-A-5, T-A-1M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
TiR_1A_U08C-2T-A-6, T-A-4, T-A-7M-3, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_E16_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
TiR_1A_K06C-2T-A-2, T-A-3, T-A-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TiR_1A_E16_K03
Potrafi pracować zespołowo.
TiR_1A_K05C-2T-A-1M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E16_W01
Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E16_U01
Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
TiR_1A_E16_U02
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
2,0
3,0w stopniu dostatecznym opanował umiejętność korzystania z różnych źródeł zdobywania wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_E16_U03
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
2,0
3,0w stopniu dostatecznym posiadła umiejetność analizy obiektów badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_E16_U04
Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
2,0
3,0w stopniu dostatecznym rozumie podstawowe instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_E16_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
2,0
3,0dokonuje pprzegladu literatury w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
TiR_1A_E16_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi zorganizować pracę zespołową
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Chaberek M., Makro- i mikroekonomiczne aspekty wsparcia logistycznego., Wydaw. Uniw. Gdańskiego, Gdańsk, 2002
  2. Chudoba T., Teoria i metodyka turystyki., Wydawnictwo Difin, Warszawa, 2008
  3. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Gajewska M., Logistyczne ujęcie zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym., "LogForum", nr 2, vol. 5, issue 3, 2009
  2. Bosiacki S., Logistyka w turystyce - moda czy konieczność?, "Logistyka", nr 4, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.2
T-A-2Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.2
T-A-3Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.1
T-A-4Logistyka zaopatrzenia1
T-A-5Rozwiązywanie problemów logistycznych w przedsiębiorstwie turystycznym. Systemy MRP1
T-A-6Benchmarking procesu logistycznego2
T-A-7Decyzje transportowe w turystyce2
T-A-8Rozwiązanie studium przypadku oraz zadań1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia logistyki, zadania logistyli w przedsiębiorstwach, system logistyczny.1
T-W-2Turystyczny łańcuch dostaw1
T-W-3Rola logistyki w strategii przedsiębiorstwa turystycznego1
T-W-4Produkt turystyczny i efektywna strategia obsługi turysty1
T-W-5Transport w turystyce1
T-W-6Zaliczenie pisemne1
6

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-A-2Opanowanie materiału z zakresu zajęć.9
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć.9
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach6
A-W-2Opanowanie wiedzy przedstawionej na wykładach14
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_W01Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki turystyki na rynku usług, systemów obsługi klienta, budowania produktu usług, efektywności jego zarządzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W02Ma podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych w sferze turystyki i rekreacji.
TiR_1A_W04Ma podstawową wiedzę dotyczącą: organizowania ruchu turystycznego, imprez turystycznych, roli i oddziaływania turystyki na społeczność lokalną, gospodarkę i środowisko.
TiR_1A_W07Ma podstawową wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych i etycznych) w: działalności turystycznej i rekreacyjnej, przygotowywaniu produktów turystycznych.
TiR_1A_W08Ma podstawową wiedzę o procesach zachodzących w instytucjach, organizacjach i przedsiębiorstwach w sferze turystyki rekreacji.
Cel przedmiotuC-1Wzrost zrozumienia specifiki firm usługowych z branży turystycznej, zrozumienie roli logistyki w sferze usług turystycznych.
Treści programoweT-W-2Turystyczny łańcuch dostaw
T-W-1Historia logistyki, zadania logistyli w przedsiębiorstwach, system logistyczny.
T-W-3Rola logistyki w strategii przedsiębiorstwa turystycznego
T-W-4Produkt turystyczny i efektywna strategia obsługi turysty
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak znajomości specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,0Podstawowa znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
3,5Ogólna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych.
4,5Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej.
5,0Pełna znajomość specifiki firm usługowych z branży turystycznej oraz roli logistyki w sferze usług turystycznych oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U01Posiadanie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U02Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do organizowania pracy oraz podejmowania przedsięwzięć w sferze turystyki i rekreacji
TiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-2Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-A-3Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.
T-A-5Rozwiązywanie problemów logistycznych w przedsiębiorstwie turystycznym. Systemy MRP
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,0Posiada podstawowe umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
3,5Posiada większość umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,0Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji.
4,5Posiada wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej.
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności projektowania usługi turytycznej oraz systemu organizacji, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U02Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności, korzystając z różnych źródeł.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-7Decyzje transportowe w turystyce
T-A-6Benchmarking procesu logistycznego
T-A-8Rozwiązanie studium przypadku oraz zadań
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu dostatecznym opanował umiejętność korzystania z różnych źródeł zdobywania wiedzy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U03Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U04Potrafi prognozować ( wykorzystując standardowe metody, techniki i narzędzia)procesy i zjawiska w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-5Rozwiązywanie problemów logistycznych w przedsiębiorstwie turystycznym. Systemy MRP
T-A-1Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu dostatecznym posiadła umiejetność analizy obiektów badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_U04Wykazuje zrozumienie podstawowych instytucji z zakresu logistyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-6Benchmarking procesu logistycznego
T-A-4Logistyka zaopatrzenia
T-A-7Decyzje transportowe w turystyce
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0w stopniu dostatecznym rozumie podstawowe instytucje z zakresu logistyki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-2Lokalizacja, projektowanie i rozkład obiektu usługowego.
T-A-3Jakość usługi turystycznej i narzędzia jej poprawy.
T-A-1Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowe składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej – zadania.
S-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0dokonuje pprzegladu literatury w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_E16_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K05Ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za własne działania.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności projektowania usługi turystycznej oraz systemu organizacji.
Treści programoweT-A-1Logistyka w firmach usługowych. Zarządzanie przepływami dóbr rzeczowych i informacji oraz koordynacja czynności.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (wspólne omawianie problemów)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Obecność, aktywność i przygotowanie na zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym potrafi zorganizować pracę zespołową
3,5
4,0
4,5
5,0