Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Analiza rynku:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Analiza rynku
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Natalia Oleszczyk <noleszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw ekonomii ogólnej, mikro i makroekonomii, marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
C-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej2
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej2
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku2
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku2
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku2
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych2
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku2
T-A-8Stan równowagi rynkowej1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przegląd danych na temat analizy wybranych gałęzi rynkowych na świecie i w Polsce5
A-A-3Przygotowanie kolokwium na zaliczenie5
A-A-4Przygotowanie do zajęć5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O10_W01
Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku
E_2A_W01C-1T-A-1, T-A-8, T-A-2M-1S-1
E_2A_O10_W02
student ma rozszerzoną wiedzęz z zakresu metod ilośicowych, zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_2A_W07C-2T-A-3, T-A-5M-1S-1
E_2A_O10_W03
Student potrafi opisać metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku
E_2A_W12C-3T-A-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O10_U01
Ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
E_2A_U05C-4T-A-3M-1S-1
E_2A_O10_U02
Posiada umiejętność przeprowadzenia procesu analizy rynku
E_2A_U07C-4T-A-5, T-A-7M-1S-1
E_2A_O10_U03
Dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
E_2A_U08C-3, C-4T-A-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O10_K01
Dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
E_2A_K01C-2, C-4T-A-8, T-A-6, T-A-7M-1S-1
E_2A_O10_K02
Potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
E_2A_K04C-3, C-4T-A-8, T-A-6, T-A-7M-1S-1
E_2A_O10_K03
Angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
E_2A_K05C-3, C-4T-A-8, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O10_W01
Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku
2,0Student nie zna pojęć z zakresu analizy rynku
3,0Student bardzo słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
3,5Student słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,0Student dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,5Student dość dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
5,0Student bardzo dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
E_2A_O10_W02
student ma rozszerzoną wiedzęz z zakresu metod ilośicowych, zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
2,0nie potrafi charakteryzować zasad przeprowadzania analizy rynku
3,0bardzo słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
3,5słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,0dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,5dość dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
5,0bardzo dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
E_2A_O10_W03
Student potrafi opisać metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku
2,0nie potrafi opisać metod i technik analizy rynku
3,0bardzo słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
3,5słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,0dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,5dośc dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
5,0bardzo dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O10_U01
Ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
2,0nie potrafi oceniać i dobierać strategi segmentacji rynku
3,0bardzo słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
3,5słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,0dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,5dość dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
5,0bardzo dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
E_2A_O10_U02
Posiada umiejętność przeprowadzenia procesu analizy rynku
2,0nie posiada umiejętności przeprowadzania procesu analizy rynku
3,0posiada bardzo słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
3,5posiada słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,0posiada dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,5posiada dość dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
5,0posiada bardzo dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
E_2A_O10_U03
Dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
2,0nie potrafi dyskutować o strategiach cenowych na rynku
3,0bardzo słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
3,5słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,0dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,5dość dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
5,0bardzo dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O10_K01
Dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
2,0nie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,0bardzo słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,5słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,0aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,5dość aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
5,0bardzo aktywniedąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
E_2A_O10_K02
Potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
2,0nie potrafi wyrażać opinii na temat równowagi rynkowej
3,0bardzo słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
3,5słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,0dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,5dość dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
5,0bardzo dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
E_2A_O10_K03
Angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
2,0nie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,0bardzo słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,5słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,0chętnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,5aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
5,0bardzo aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych

Literatura podstawowa

  1. Pałasz L., Organizacja i analiza rynku, Stowarzyszenie Naukowe, Instytut Gospodarki i Rynku, Szczecin, 2006, 1
  2. Mruk H., Analiza rynku, PWE, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Wrzosek W., Funkcjonowanie rynku, PWE, Warszawa, 2002
  2. Perenc J., Analiza i funkcjonowanie rynku, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej2
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej2
T-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku2
T-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku2
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku2
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych2
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku2
T-A-8Stan równowagi rynkowej1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przegląd danych na temat analizy wybranych gałęzi rynkowych na świecie i w Polsce5
A-A-3Przygotowanie kolokwium na zaliczenie5
A-A-4Przygotowanie do zajęć5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_W01Student zna pojęcia z zakresu analizy rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy teoretycznej z zakresu analizy rynku
Treści programoweT-A-1Ogólna charakterystyka gospodarki rynkowej
T-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-2Główne problemy teorii gospodarki rynkowej
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna pojęć z zakresu analizy rynku
3,0Student bardzo słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
3,5Student słabo zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,0Student dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
4,5Student dość dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
5,0Student bardzo dobrze zna pojęcia z zakresu analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_W02student ma rozszerzoną wiedzęz z zakresu metod ilośicowych, zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W07Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym wnioskowania statystycznego, ekonometrii i prognozowania procesów ekonomicznych) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
Treści programoweT-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi charakteryzować zasad przeprowadzania analizy rynku
3,0bardzo słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
3,5słabo charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,0dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
4,5dość dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
5,0bardzo dobrze charakteryzuje zasady przeprowadzania analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_W03Student potrafi opisać metody i techniki analizy ekonomiczno-finansowej rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
Treści programoweT-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi opisać metod i technik analizy rynku
3,0bardzo słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
3,5słabo potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,0dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
4,5dośc dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
5,0bardzo dobrze potrafi opisać metody i techniki analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_U01Ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-3Sposoby, kryteria i strategie segmentacji rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi oceniać i dobierać strategi segmentacji rynku
3,0bardzo słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
3,5słabo ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,0dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
4,5dość dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
5,0bardzo dobrze ocenia i dobiera strategie segmentacji rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_U02Posiada umiejętność przeprowadzenia procesu analizy rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada umiejętności przeprowadzania procesu analizy rynku
3,0posiada bardzo słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
3,5posiada słabą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,0posiada dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
4,5posiada dość dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
5,0posiada bardzo dobrą umiejętność przeprowadzania procesu analizy rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_U03Dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Cel przedmiotuC-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-4Klasyczne i najnowsze strategie cenowe na rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi dyskutować o strategiach cenowych na rynku
3,0bardzo słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
3,5słabo dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,0dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
4,5dość dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
5,0bardzo dobrze dyskutuje o strategiach cenowych na rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_K01Dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie zasad przeprowadzania analizy rynku
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,0bardzo słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
3,5słabo dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,0aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
4,5dość aktywnie dąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
5,0bardzo aktywniedąży do zdobycia wiedzy o sytuacji na rynku
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_K02Potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wyrażać opinii na temat równowagi rynkowej
3,0bardzo słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
3,5słabo potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,0dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
4,5dość dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
5,0bardzo dobrze potrafi wyrażać opinię na temat równowagi rynkowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O10_K03Angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Cel przedmiotuC-3Poznanie metod i technik analizy zjawisk rynkowych
C-4Nabycie umiejętności przeprowadzenia procesu analizy rynku
Treści programoweT-A-8Stan równowagi rynkowej
T-A-5Proces i procedura przeprowadzania procesu badawczego analizy rynku
T-A-6Metody i techniki analiz rynkowych
T-A-7Analiza zachowania konkurencji na rynku
Metody nauczaniaM-1Zajęcia informacyjno-problemowe z wykorzystaniem technik mulitmedialnych z przykładami
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Materiał z zajęc zaliczany na podstawie samodzielnego projektu wykonanego na podstawie zebranych informacji prezentacjia projektu na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,0bardzo słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
3,5słabo angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,0chętnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
4,5aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych
5,0bardzo aktywnie angażuje się w poznanie zjawisk rynkowych