Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
Sylabus przedmiotu Analiza logistyczna firm:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza logistyczna firm | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Barczak <agnieszka.barczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Beata Szczecińska <Beata.Szczecinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki, mikroekonomii, analizy wskaźnikowej, prognozowania. |
W-2 | Student posiada umiejętności wykorzystania wiedzy teoretycznej w praktyce. |
W-3 | Kompetencje do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zaznajomienie sutdentów z pojęciami z zakresu analizy logistycznej w przedsiębiorstwie w podstawowych podsystemach logistycznych tj. zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja. |
C-2 | Przedstawienie problemów gospodarowania zapasami w magazynie. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności modelowania przepływów zasobów na przykładnie systemu DRP. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Logistyka - definicja, istota i rola w przedsiębiorstwie | 1 |
T-P-2 | Proces zaopatrzenia przedsiębiorstwa a analiza logistyczna gospodarowania materiałami | 1 |
T-P-3 | Proces produkcyjny - analiza logistyczna zarządzania materiałami w przedsiębiorstwie | 1 |
T-P-4 | Logistyczna analiza sfery dystrybucyjnej. | 1 |
T-P-5 | Praktyczne wykorzystanie logistyki w przedsiębiorstwie na przykładzie sterowania zapasami | 1 |
T-P-6 | Zarządzanie zapasami - analiza kosztów magazynowych oraz organizacja ewidencji materiałowej | 1 |
T-P-7 | Stosowanie rozwiązań logistyki w przedsiębiorstwach - wybrane trendy i strategie | 1 |
T-P-8 | Praca zaliczeniowa składająca się z 2 części, tj. teoretycznej - test jednokrotnego wyboru oraz praktycznej - zadania. | 2 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 9 |
A-P-2 | Praktyczne wykorzystanie wiedzy teoretycznej | 5 |
A-P-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 8 |
A-P-4 | Zaznajomienie z literaturą | 9 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie) |
M-2 | Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków) |
M-3 | Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na koniec semestru praca zaliczeniowa polegająca na stworzeniu projektu w oparciu o dane rzeczywiste z wykorzystaniem poznanych metod |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O1_W01 Posiadanie wiedzy z zakresu analizy logistycznej w przedsiębiorstwie w podstawowych podsystemach logistycznych tj. zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja. | E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W06, E_2A_W08, E_2A_W15 | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4 | M-2, M-1 | S-1 |
E_2A_O1_W02 Znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W06, E_2A_W08, E_2A_W15 | — | C-2 | T-P-6, T-P-7, T-P-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O1_U01 Umiejętność modelowania przepływów zasobów na przykładzie systemu DRP. | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U11, E_2A_U18 | — | C-3 | T-P-6, T-P-7, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O09_K01 Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnianie aspektów rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki | E_2A_K06, E_2A_K07 | — | C-1, C-3, C-2 | T-P-7, T-P-1, T-P-2, T-P-5, T-P-6, T-P-3, T-P-8, T-P-4 | M-3, M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O1_W01 Posiadanie wiedzy z zakresu analizy logistycznej w przedsiębiorstwie w podstawowych podsystemach logistycznych tj. zaopatrzenie, produkcja i dystrybucja. | 2,0 | Nie posiada wiedzy z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych | |
3,5 | Posiada ogólną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych | |
4,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych | |
4,5 | Posiada pełną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych przedstawioną na zajęciach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej | |
5,0 | Posiada pełną wiedzę z zakresu analizy logistycznej w podstawowych podsystemach logistycznych przedstawioną na zajęciach oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej | |
E_2A_O1_W02 Znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | 2,0 | Brak znajomości problemów gospodarowania zapasami w magazynie. |
3,0 | Podstawowa znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | |
3,5 | Ogólna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | |
4,0 | Pełna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie. | |
4,5 | Pełna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej. | |
5,0 | Pełna znajomość problemów gospodarowania zapasami w magazynie oraz wiedza dodatkowa z zakresu literatury podstawowej i uzupełniającej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O1_U01 Umiejętność modelowania przepływów zasobów na przykładzie systemu DRP. | 2,0 | Nie posiada umiejętności modelowania przepływów zasobów. |
3,0 | Posiada podstawowe umiejętności modelowania przepływów zasobów. | |
3,5 | Posiada większość umiejętności modelowania przepływów zasobów. | |
4,0 | Posiada wszystkie umiejętności modelowania przepływów zasobów. | |
4,5 | Posiada wszystkie umiejętności modelowania przepływów zasobów oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury podstawowej. | |
5,0 | Doskonale opanował wszystkie umiejętności modelowania przepływów zasobów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O09_K01 Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnianie aspektów rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki | 2,0 | Student nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy oraz nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki |
3,0 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu dobrym | |
4,5 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy oraz uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w działaniach podejmowanych w zakresie mikrologistyki w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Szpon J., Analiza logistyczna przedsiębiorstwie (wydanie II poprawione), SNIGiR, Szczecin, 2006
- Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
- Blaik P., Logistyka, PWE, Warszawa, 1996
Literatura dodatkowa
- Gołembska E., Kompendium wiedzy o logistyce, PWN, Warszawa, 2000
- Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
- Pfohl H.Ch., Zarządzanie logistyką, HiM, Poznań, 1998