Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Prawo nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo nieruchomości
Specjalność Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości i Agrobiznesu
Nauczyciel odpowiedzialny Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 45 4,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych oraz zasad prawa, a także systemu organów rządowych i samorządowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
C-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-9Omówienie ustawy Prawo zamówień publicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego: - małżeńskie ustroje majątkowe; - zarząd majątkiem wspólnym małżonków; - zarządzanie przez rodziców majątkiem dziecka; - odpowiedzialność małżonków za długi; - przesłanki dziedziczenia nieruhomości5
T-K-2Ochrona danych osobowych: - podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych; - organ ochrony danych osobowych; - zasady przetwarzania danych osobowych5
T-K-3Zamówienia publiczne: - podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych; - zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych; - wyłączenia przedmiotowe i ograniczenia stosowania ustawy; - zasady udzielania zamówień publicznych; - tryby udzielania zamówień publicznych5
T-K-4Mienie jako kategoria prawa cywilnego (pojęcie praw majątkowych, przykłady praw majątkowych na nieruchomościach)2
T-K-5Mienie państwowe, samorządowe i prywatne; geneza stosunków własnościowych w Polsce2
T-K-6pojęcie rzeczy ruchomych i nieruchomych2
T-K-7Definicja nieruchomości (rodzaje nieruchomości, wieczystoksięgowe pojęcie nieruchomości, pojęcie części składowych nieruchomości, pojęcie przynależności i pożytków)2
T-K-8Własność (definicje, ochrona, współwłasność)2
T-K-9Użytkowanie wieczyste2
T-K-10ograniczone prawa rzeczowe2
T-K-11Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców2
T-K-12Odrębna własność lokali oraz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu2
T-K-13Prawo pierwokupu, odkupu, wykupu i pierwszeństwa nabycia3
T-K-14Umowa sprzedaży1
T-K-15Umowa użyczenia1
T-K-16Darowizna1
T-K-17Najem i dzierżawa1
T-K-18Leasing1
T-K-19Dożywocie1
T-K-20Umowy deweloperskie1
T-K-21Timesharing1
T-K-22Umowa zamiany1
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach;45
A-K-2Analiza materiałów związanych z realizacją materiału z ćwiczeń;15
A-K-3Rozwiązywanie kazusów;20
A-K-4Prezentacje i prace studentów;15
A-K-5Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie15
A-K-6Rozwiązywanie studiów przypadków;10
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/26_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W06C-4, C-2, C-5, C-6, C-1, C-3T-K-10, T-K-9, T-K-8M-2, M-1S-2, S-4, S-1
E_1A_D10/26_W02
Ma elementarną wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego;
E_1A_W02, E_1A_W05, E_1A_W01, E_1A_W04C-7T-K-1M-2, M-1S-2, S-4, S-1
E_1A_D10/26_W03
Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych;
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04C-8T-K-2M-1, M-3S-3, S-4, S-1
E_1A_D10/26_W04
Zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych;
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04C-9T-K-3M-1, M-3S-3, S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/26_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04C-4, C-2, C-8, C-9, C-5, C-6, C-7, C-1, C-3T-K-2, T-K-1, T-K-3M-2, M-1, M-3S-1
E_1A_D10/26_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
E_1A_U02, E_1A_U03C-4, C-2, C-8, C-5, C-6, C-7, C-1, C-3T-K-9, T-K-4, T-K-12, T-K-5, T-K-6M-2, M-3S-1
E_1A_D10/26_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05C-4, C-2, C-8, C-6, C-7, C-3T-K-11, T-K-10, T-K-2, T-K-1, T-K-13, T-K-14, T-K-9, T-K-4, T-K-12, T-K-7, T-K-8, T-K-5, T-K-3, T-K-6M-2, M-3S-3, S-2, S-4
E_1A_D10/26_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U05C-8, C-6, C-7T-K-21, T-K-14, T-K-17, T-K-15, T-K-22, T-K-9, T-K-16, T-K-20, T-K-18, T-K-19M-2, M-3S-1
E_1A_D10/26_U05
Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04C-4, C-2, C-8, C-9, C-5, C-6, C-7, C-1, C-3T-K-21, T-K-14, T-K-17, T-K-15, T-K-16, T-K-20, T-K-18, T-K-19M-2, M-3S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D10/26_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
E_1A_K07, E_1A_K01, E_1A_K02C-4, C-2, C-8, C-9, C-5, C-6, C-7, C-1, C-3T-K-11, T-K-10, T-K-13, T-K-9, T-K-12M-2, M-3S-3, S-2, S-1
E_1A_D10/26_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
E_1A_K04, E_1A_K05, E_1A_K02, E_1A_K03C-4, C-2, C-8, C-9, C-5, C-6, C-7, C-1, C-3T-K-11, T-K-10, T-K-2, T-K-1, T-K-13, T-K-9, T-K-4, T-K-12, T-K-7, T-K-8, T-K-5, T-K-3, T-K-6M-2, M-3S-3, S-2, S-4, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/26_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D10/26_W02
Ma elementarną wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D10/26_W03
Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D10/26_W04
Zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych;
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzyu z zakresu zamówień publicznych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/26_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu wiekszym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_1A_D10/26_U02
Umie organizować pracę własną i zespołu.
2,0Student nie potrafi zorganizować pracy własnej i zespołu do którego przynależy.
3,0Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy.
3,5Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D10/26_U03
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
E_1A_D10/26_U04
Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób większy niż dostateczny.
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób dobry.
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób większy niż dobry.
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób bardzo dobry.
E_1A_D10/26_U05
Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.
2,0Student nie potrafi analizować wskazanych rozwiązań konkretnych problemów.
3,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.
3,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób większy niż dostateczn.
4,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób dobry.
4,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób większym niż dobry.
5,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób bardzo dobry.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D10/26_K01
Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent w stopniu dostatecznym jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent w stopniu większym niż dostateczny jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
4,0Absolwent w stopniu dobrym jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
4,5Absolwent w stopniu większym niż dobry jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
5,0Absolwent w stopniu bardzo dobrym jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
E_1A_D10/26_K02
Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
2,0Student nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,0Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,5Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu większym niż dobry
5,0Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Bieniek G., Rudnicki S., Nieruchomości. Problematyka prawna, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
  2. Dadańska K., Prawo rzeczowe, CH Beck, Warszawa, 2010
  3. Strzelczyk R., Prawo obrotu nieruchomościami, CH Beck, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Czachórski W., Zobowiązania. Zarys wykładu, Lexis Nexis, Warszawa, 2004
  2. Strzelczyk R., Prawo nieruchomości, CH Beck, Warszawa, 2011
  3. Skotarczak T. (red.), Zmiany na rynku nieruchomości na obrzeżach miast, Studia z prawa i gospodarki nieruchomościami, Szczecin, 2005, Seria monografia numer 01
  4. Skotarczak T. (red.), Zmiany na rynku nieruchomości na terenach wiejskich, Studia z prawa i gospodarki nieruchomościami, Szczecin, 2007, Seria monografia numer 03
  5. Skotarczak T. (red.), Miany zachodzące w gospodarowaniu nieruchomościami publicznymi, Studia prawa i gospodarki nieruchomościami, Szczecin, 2009, Seria monografia numer 05
  6. Skotarczak T. (red.), Zmiany na rynku usług związanych z nieruchomościami, Studia z prawa i gospodarki nieruchomościami, Szczecin, 2011, Seria monografia numer 01

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego: - małżeńskie ustroje majątkowe; - zarząd majątkiem wspólnym małżonków; - zarządzanie przez rodziców majątkiem dziecka; - odpowiedzialność małżonków za długi; - przesłanki dziedziczenia nieruhomości5
T-K-2Ochrona danych osobowych: - podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych; - organ ochrony danych osobowych; - zasady przetwarzania danych osobowych5
T-K-3Zamówienia publiczne: - podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych; - zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych; - wyłączenia przedmiotowe i ograniczenia stosowania ustawy; - zasady udzielania zamówień publicznych; - tryby udzielania zamówień publicznych5
T-K-4Mienie jako kategoria prawa cywilnego (pojęcie praw majątkowych, przykłady praw majątkowych na nieruchomościach)2
T-K-5Mienie państwowe, samorządowe i prywatne; geneza stosunków własnościowych w Polsce2
T-K-6pojęcie rzeczy ruchomych i nieruchomych2
T-K-7Definicja nieruchomości (rodzaje nieruchomości, wieczystoksięgowe pojęcie nieruchomości, pojęcie części składowych nieruchomości, pojęcie przynależności i pożytków)2
T-K-8Własność (definicje, ochrona, współwłasność)2
T-K-9Użytkowanie wieczyste2
T-K-10ograniczone prawa rzeczowe2
T-K-11Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców2
T-K-12Odrębna własność lokali oraz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu2
T-K-13Prawo pierwokupu, odkupu, wykupu i pierwszeństwa nabycia3
T-K-14Umowa sprzedaży1
T-K-15Umowa użyczenia1
T-K-16Darowizna1
T-K-17Najem i dzierżawa1
T-K-18Leasing1
T-K-19Dożywocie1
T-K-20Umowy deweloperskie1
T-K-21Timesharing1
T-K-22Umowa zamiany1
45

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w zajęciach;45
A-K-2Analiza materiałów związanych z realizacją materiału z ćwiczeń;15
A-K-3Rozwiązywanie kazusów;20
A-K-4Prezentacje i prace studentów;15
A-K-5Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie15
A-K-6Rozwiązywanie studiów przypadków;10
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-10ograniczone prawa rzeczowe
T-K-9Użytkowanie wieczyste
T-K-8Własność (definicje, ochrona, współwłasność)
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu prawa rzeczowego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rzeczowego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_W02Ma elementarną wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
Treści programoweT-K-1Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego: - małżeńskie ustroje majątkowe; - zarząd majątkiem wspólnym małżonków; - zarządzanie przez rodziców majątkiem dziecka; - odpowiedzialność małżonków za długi; - przesłanki dziedziczenia nieruhomości
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_W03Zna podstawowe zagadnienia z zakresu ochrony danych osobowych;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
Treści programoweT-K-2Ochrona danych osobowych: - podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych; - organ ochrony danych osobowych; - zasady przetwarzania danych osobowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu ochrony danych osobowych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu ochrony danych osobowych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_W04Zna podstawowe zagadnienia z zakresu zamówień publicznych;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-9Omówienie ustawy Prawo zamówień publicznych.
Treści programoweT-K-3Zamówienia publiczne: - podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych; - zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych; - wyłączenia przedmiotowe i ograniczenia stosowania ustawy; - zasady udzielania zamówień publicznych; - tryby udzielania zamówień publicznych
Metody nauczaniaM-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzyu z zakresu zamówień publicznych.
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu zamówień publicznych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-9Omówienie ustawy Prawo zamówień publicznych.
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-2Ochrona danych osobowych: - podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych; - organ ochrony danych osobowych; - zasady przetwarzania danych osobowych
T-K-1Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego: - małżeńskie ustroje majątkowe; - zarząd majątkiem wspólnym małżonków; - zarządzanie przez rodziców majątkiem dziecka; - odpowiedzialność małżonków za długi; - przesłanki dziedziczenia nieruhomości
T-K-3Zamówienia publiczne: - podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych; - zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych; - wyłączenia przedmiotowe i ograniczenia stosowania ustawy; - zasady udzielania zamówień publicznych; - tryby udzielania zamówień publicznych
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu wiekszym niż dobry wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_U02Umie organizować pracę własną i zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-9Użytkowanie wieczyste
T-K-4Mienie jako kategoria prawa cywilnego (pojęcie praw majątkowych, przykłady praw majątkowych na nieruchomościach)
T-K-12Odrębna własność lokali oraz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
T-K-5Mienie państwowe, samorządowe i prywatne; geneza stosunków własnościowych w Polsce
T-K-6pojęcie rzeczy ruchomych i nieruchomych
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zorganizować pracy własnej i zespołu do którego przynależy.
3,0Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy.
3,5Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi zorganizować pracę własną i zespołu do którego przynależy w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_U03Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-11Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców
T-K-10ograniczone prawa rzeczowe
T-K-2Ochrona danych osobowych: - podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych; - organ ochrony danych osobowych; - zasady przetwarzania danych osobowych
T-K-1Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego: - małżeńskie ustroje majątkowe; - zarząd majątkiem wspólnym małżonków; - zarządzanie przez rodziców majątkiem dziecka; - odpowiedzialność małżonków za długi; - przesłanki dziedziczenia nieruhomości
T-K-13Prawo pierwokupu, odkupu, wykupu i pierwszeństwa nabycia
T-K-14Umowa sprzedaży
T-K-9Użytkowanie wieczyste
T-K-4Mienie jako kategoria prawa cywilnego (pojęcie praw majątkowych, przykłady praw majątkowych na nieruchomościach)
T-K-12Odrębna własność lokali oraz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
T-K-7Definicja nieruchomości (rodzaje nieruchomości, wieczystoksięgowe pojęcie nieruchomości, pojęcie części składowych nieruchomości, pojęcie przynależności i pożytków)
T-K-8Własność (definicje, ochrona, współwłasność)
T-K-5Mienie państwowe, samorządowe i prywatne; geneza stosunków własnościowych w Polsce
T-K-3Zamówienia publiczne: - podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych; - zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych; - wyłączenia przedmiotowe i ograniczenia stosowania ustawy; - zasady udzielania zamówień publicznych; - tryby udzielania zamówień publicznych
T-K-6pojęcie rzeczy ruchomych i nieruchomych
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwac sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje sie normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiazywania zadan z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_U04Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
Treści programoweT-K-21Timesharing
T-K-14Umowa sprzedaży
T-K-17Najem i dzierżawa
T-K-15Umowa użyczenia
T-K-22Umowa zamiany
T-K-9Użytkowanie wieczyste
T-K-16Darowizna
T-K-20Umowy deweloperskie
T-K-18Leasing
T-K-19Dożywocie
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej.
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób większy niż dostateczny.
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób dobry.
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób większy niż dobry.
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej w sposób bardzo dobry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_U05Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-9Omówienie ustawy Prawo zamówień publicznych.
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-21Timesharing
T-K-14Umowa sprzedaży
T-K-17Najem i dzierżawa
T-K-15Umowa użyczenia
T-K-16Darowizna
T-K-20Umowy deweloperskie
T-K-18Leasing
T-K-19Dożywocie
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować wskazanych rozwiązań konkretnych problemów.
3,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.
3,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób większy niż dostateczn.
4,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób dobry.
4,5Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób większym niż dobry.
5,0Student potrafi analizować wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia, dokonuje tego w sposób bardzo dobry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_K01Absolwent przygotowany jest do uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-9Omówienie ustawy Prawo zamówień publicznych.
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-11Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców
T-K-10ograniczone prawa rzeczowe
T-K-13Prawo pierwokupu, odkupu, wykupu i pierwszeństwa nabycia
T-K-9Użytkowanie wieczyste
T-K-12Odrębna własność lokali oraz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,0Absolwent w stopniu dostatecznym jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
3,5Absolwent w stopniu większym niż dostateczny jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
4,0Absolwent w stopniu dobrym jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
4,5Absolwent w stopniu większym niż dobry jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
5,0Absolwent w stopniu bardzo dobrym jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D10/26_K02Absolwent jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-4Omówienie umów przenoszących własność;
C-2Wyjaśnienie pojęcia własności nieruchomości oraz przedstawienie jej ograniczeń;
C-8Przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu ochrony danych osobowych;
C-9Omówienie ustawy Prawo zamówień publicznych.
C-5Zapoznanie studentów z istotą praw rzeczowych;
C-6Przedstawienie podstawowych pojęć z zakresu spółdzielni mieszkaniowych;
C-7Przedstawienie podstawowych zagadnień związanych z prawem rodzinnym i spadkowym;
C-1Zapoznanie studentów z istotą pojęcia nieruchomość oraz jej rodzajami.
C-3Omówienie sposobów nabycia własności nieruchomości;
Treści programoweT-K-11Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców
T-K-10ograniczone prawa rzeczowe
T-K-2Ochrona danych osobowych: - podstawowe pojęcia związane z ochroną danych osobowych; - organ ochrony danych osobowych; - zasady przetwarzania danych osobowych
T-K-1Wybrane zagadnienia z zakresu prawa rodzinnego i spadkowego: - małżeńskie ustroje majątkowe; - zarząd majątkiem wspólnym małżonków; - zarządzanie przez rodziców majątkiem dziecka; - odpowiedzialność małżonków za długi; - przesłanki dziedziczenia nieruhomości
T-K-13Prawo pierwokupu, odkupu, wykupu i pierwszeństwa nabycia
T-K-9Użytkowanie wieczyste
T-K-4Mienie jako kategoria prawa cywilnego (pojęcie praw majątkowych, przykłady praw majątkowych na nieruchomościach)
T-K-12Odrębna własność lokali oraz spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu
T-K-7Definicja nieruchomości (rodzaje nieruchomości, wieczystoksięgowe pojęcie nieruchomości, pojęcie części składowych nieruchomości, pojęcie przynależności i pożytków)
T-K-8Własność (definicje, ochrona, współwłasność)
T-K-5Mienie państwowe, samorządowe i prywatne; geneza stosunków własnościowych w Polsce
T-K-3Zamówienia publiczne: - podstawowe pojęcia z zakresu zamówień publicznych; - zakres podmiotowy ustawy Prawo zamówień publicznych; - wyłączenia przedmiotowe i ograniczenia stosowania ustawy; - zasady udzielania zamówień publicznych; - tryby udzielania zamówień publicznych
T-K-6pojęcie rzeczy ruchomych i nieruchomych
Metody nauczaniaM-2Rozwiązywanie kazusów;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów;
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów;
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,0Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole
3,5Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu dobrym
4,5Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu większym niż dobry
5,0Student jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole w stopniu bardzo dobrym