Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Projektowanie usług:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł Wzornictwo systemów informatycznych
Przedmiot Projektowanie usług
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>, Artur Świtalski <aswitalski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia5
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego3
T-L-3Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie3
T-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking4
T-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego5
T-L-6Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena formująca: Projekt zespołowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C14_W01
W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług.
Wz_2A_W02C-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C14_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi
Wz_2A_U02C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-6, T-L-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C14_W01
W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług.
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projetowania usług
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C14_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi
2,0
3,0Umie zdefiniować koncepcję i określić ramy realizacji dowolnej usługi
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Service Design (przykład projektowania formy wydawniczej publikacji branżowej), 2013, http://thisisservicedesignthinking.com/
  2. Service Design w Oslo, 2013, http://csi.nhh.no/about/
  3. Design managament in Politechnika di Milano, 2013, http://www.design.polimi.it/prodotto-innovazione/?lang=en

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia5
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego3
T-L-3Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie3
T-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking4
T-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego5
T-L-6Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów10
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C14_W01W stopniu zaawansowany zna współczesną metodykę projektowania usług.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Cel przedmiotuC-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie współczesne podejście do projetowania usług
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C14_U01Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową dowolnej usługi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Celem prowadzonego przedmiotu jest przekazanie słuchaczom wiedzy niezbędnej do pracy w organizacjach usługowych oraz wykształceniu umiejętności przydatnych do interdyscyplinarnego procesu projektowania usług.
Treści programoweT-L-1Metody i techniki twórczego - kreatywnego myślenia
T-L-2Badania jakościowe w procesie design thinking z uwzględnieniem elementów modelowania empatycznego
T-L-3Praktyczne zastosowanie procesu świadczenia usług i jego wdrożenie
T-L-4Techniki szybkiego prototypowania w procesie design thinking
T-L-6Projekt zespołowy: Zadanie projektowe dla zespołu, uwzględnia problem biznesowy do rozwiązania, realizację procesu projektowego zgodnie z procesem design thinking oraz prezentację gotowych prototypów
T-L-5Proces świadczenia usługi w ujęciu modelowania biznesowego
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt zespołowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie zdefiniować koncepcję i określić ramy realizacji dowolnej usługi
3,5
4,0
4,5
5,0