Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Praktyki zawodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyki zawodowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Kosmacz <akosmacz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR4 4 5,01,00zaliczenie
praktykiPR6 2 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie aktualnego ubezpieczenia NNW.
W-2Ze względu na wymagania podmiotów oferujących praktyki, student powinien posiadać przygotowaną dokumentację dotychczasowych osiągnięć (tzw. portfolio)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Doskonalenie u studenta praktycznych umiejętności realizacji zawodowych zadań projektowych
C-2Doskonalenie u studenta umiejętności realizacji zadań projektowych w zespole
C-3Wpojenie studentow świadomości konieczności nieustannego prowadzenia samorozwoju i samokształcenia dla doskonalenia kwalifikacji zawodowych
C-4Wzbudzenie u studenta nawyku skutecznego funkcjonowania zawodowego

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Przygotowanie się do praktyk15
A-PR-2Realiacja zadań zawodowych powierzonych praktykantowi100
A-PR-3Przygotownie raportu i rozliczenie się z praktyk35
150
praktyki
A-PR-1Przygotowanie się do praktyk10
A-PR-2Realiacja zadań zawodowych powierzonych praktykantowi35
A-PR-3Przygotownie raportu i rozliczenie się z praktyk15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków)
M-4Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena opiekuna praktyk: ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania oraz na podstawie rozmowy odnośnie przebiegu praktyk,wpis do indeksu dokonany przez kierownika praktyk kierunku wzornictwo, przy wystawianiu oceny kierownik praktyk bierze przede wszystkim pod uwagę ocenę zaproponowaną przez pracodawcę, kierownik praktyk może jednak zaproponować własną ocenę, jeśli ta pierwsza wydaje się być nieadekwatna
S-2Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_E02_W01
ma wiedzę pozwalającą na realizację projektów
Wz_1A_W04C-4M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_E5_U01
umie określić, odszukać i podjąć się praktyki zawodowej w branżowym podmiocie gospodarczym
Wz_1A_U06C-1M-1S-1, S-2
Wz_1A_E5_U02
potrafi realizować zadania projektanta w zespole projektowym
Wz_1A_U07C-2M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_E5_K01
samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe
Wz_1A_K01C-3M-1S-1, S-2
Wz_1A_E5_K02
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych
Wz_1A_K05C-4M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_E02_W01
ma wiedzę pozwalającą na realizację projektów
2,0
3,0ma wybiórczą wiedzę pozwalajaca na realizację zadań projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_E5_U01
umie określić, odszukać i podjąć się praktyki zawodowej w branżowym podmiocie gospodarczym
2,0student nie realizuje praktyk zawodowych w przewidzianym terminie
3,0student realizuje praktyki zawodowe, jednak staranność wykonywanych czynności i stopień zaangażowania jest minimalny
3,5
4,0Student realizuje praktyki zawodowe, a staranność wykonywanych czynności i stopień zaangżowania są przeciętne
4,5
5,0Student realizuje praktyki w należytą staraności i dużym zaangażowaniem
Wz_1A_E5_U02
potrafi realizować zadania projektanta w zespole projektowym
2,0student nie potrafi realizować żadnych zadań projektanta w zespole projektowym
3,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak stałej pomocy i nadzoru
3,5
4,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak częściowej pomocy i nadzoru
4,5
5,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga przy tym sporadycznej, doraźnej pomocy i nadzoru

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_E5_K01
samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe
2,0student pozostaje bierny w rozwijaniu swych działań zawodowych
3,0student wykazuje bardzo nikłą incjatywę w rozwijaniu swych działań zawodowych
3,5
4,0student wykazuje przeciętną incjatywę w rozwijaniu swych działań zawodowych
4,5
5,0student aktywnie szuka możliwości swego rozwoju zawodego
Wz_1A_E5_K02
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych
2,0student nie potrafi funkcjonować w zespole
3,0student z dużymi trudnościami funkcjonuje w zespole
3,5
4,0student poprawnie funkcjonuje w zespole
4,5
5,0student bezproblemowo funkcjonuje w zespole

Literatura podstawowa

  1. R. Meredith Belbin, Twoja rola w zespole, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2003, Egz. dostępny u prowadzącego

Literatura dodatkowa

  1. Paul Sloane, Twórcze myślenie w zarządzaniu, Gdańskie Wydawnictow Psychologiczne, Gdańsk, 2005, Egz. dostępny u prowadząceg

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie się do praktyk15
A-PR-2Realiacja zadań zawodowych powierzonych praktykantowi100
A-PR-3Przygotownie raportu i rozliczenie się z praktyk35
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie się do praktyk10
A-PR-2Realiacja zadań zawodowych powierzonych praktykantowi35
A-PR-3Przygotownie raportu i rozliczenie się z praktyk15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_E02_W01ma wiedzę pozwalającą na realizację projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W04zna w stopniu ogólnym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki
Cel przedmiotuC-4Wzbudzenie u studenta nawyku skutecznego funkcjonowania zawodowego
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma wybiórczą wiedzę pozwalajaca na realizację zadań projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_E5_U01umie określić, odszukać i podjąć się praktyki zawodowej w branżowym podmiocie gospodarczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U06umie określić, odszukać i podjąć współpracę z podmiotami niezbędnymi do realizacji zadania projektowego
Cel przedmiotuC-1Doskonalenie u studenta praktycznych umiejętności realizacji zawodowych zadań projektowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena opiekuna praktyk: ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania oraz na podstawie rozmowy odnośnie przebiegu praktyk,wpis do indeksu dokonany przez kierownika praktyk kierunku wzornictwo, przy wystawianiu oceny kierownik praktyk bierze przede wszystkim pod uwagę ocenę zaproponowaną przez pracodawcę, kierownik praktyk może jednak zaproponować własną ocenę, jeśli ta pierwsza wydaje się być nieadekwatna
S-2Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie realizuje praktyk zawodowych w przewidzianym terminie
3,0student realizuje praktyki zawodowe, jednak staranność wykonywanych czynności i stopień zaangażowania jest minimalny
3,5
4,0Student realizuje praktyki zawodowe, a staranność wykonywanych czynności i stopień zaangżowania są przeciętne
4,5
5,0Student realizuje praktyki w należytą staraności i dużym zaangażowaniem
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_E5_U02potrafi realizować zadania projektanta w zespole projektowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U07jest zdolna do realizacji zadań projektanta form przemysłowych w multidyscyplinarnym zespole projektowym, w tym potrafi współdziałać z innymi projektantami
Cel przedmiotuC-2Doskonalenie u studenta umiejętności realizacji zadań projektowych w zespole
Metody nauczaniaM-4Pokaz
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena opiekuna praktyk: ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania oraz na podstawie rozmowy odnośnie przebiegu praktyk,wpis do indeksu dokonany przez kierownika praktyk kierunku wzornictwo, przy wystawianiu oceny kierownik praktyk bierze przede wszystkim pod uwagę ocenę zaproponowaną przez pracodawcę, kierownik praktyk może jednak zaproponować własną ocenę, jeśli ta pierwsza wydaje się być nieadekwatna
S-2Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi realizować żadnych zadań projektanta w zespole projektowym
3,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak stałej pomocy i nadzoru
3,5
4,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga jednak częściowej pomocy i nadzoru
4,5
5,0student realizuje zadania projektanta w zespole projektowym, wymaga przy tym sporadycznej, doraźnej pomocy i nadzoru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_E5_K01samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Wpojenie studentow świadomości konieczności nieustannego prowadzenia samorozwoju i samokształcenia dla doskonalenia kwalifikacji zawodowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena opiekuna praktyk: ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania oraz na podstawie rozmowy odnośnie przebiegu praktyk,wpis do indeksu dokonany przez kierownika praktyk kierunku wzornictwo, przy wystawianiu oceny kierownik praktyk bierze przede wszystkim pod uwagę ocenę zaproponowaną przez pracodawcę, kierownik praktyk może jednak zaproponować własną ocenę, jeśli ta pierwsza wydaje się być nieadekwatna
S-2Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student pozostaje bierny w rozwijaniu swych działań zawodowych
3,0student wykazuje bardzo nikłą incjatywę w rozwijaniu swych działań zawodowych
3,5
4,0student wykazuje przeciętną incjatywę w rozwijaniu swych działań zawodowych
4,5
5,0student aktywnie szuka możliwości swego rozwoju zawodego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_E5_K02posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; posiada umiejętność efektywnego, świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Cel przedmiotuC-4Wzbudzenie u studenta nawyku skutecznego funkcjonowania zawodowego
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena opiekuna praktyk: ocena na podsawie przygotowanego sprawozdania oraz na podstawie rozmowy odnośnie przebiegu praktyk,wpis do indeksu dokonany przez kierownika praktyk kierunku wzornictwo, przy wystawianiu oceny kierownik praktyk bierze przede wszystkim pod uwagę ocenę zaproponowaną przez pracodawcę, kierownik praktyk może jednak zaproponować własną ocenę, jeśli ta pierwsza wydaje się być nieadekwatna
S-2Ocena formująca: Omówienie sprawozdania, rozmowa na temat pozytywnych/negatywnych doświadczeń zdobytych podczas praktyk oraz zdobytych umiejętności i kwalifikacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi funkcjonować w zespole
3,0student z dużymi trudnościami funkcjonuje w zespole
3,5
4,0student poprawnie funkcjonuje w zespole
4,5
5,0student bezproblemowo funkcjonuje w zespole