Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Sanitarnej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Wira <Jerzy.Wira@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków45
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2przygotowanie prezentacji45
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/D/07-2_W01
Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych w wodociągach i kanalizacji oraz gospodarce odpadami
S_2A_W05, S_2A_W06, S_2A_W11, S_2A_W12C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/D/07-2_U01
Potrafi rozwiązać problem inżynierski.
S_2A_U03, S_2A_U14, S_2A_U19, S_2A_U20, S_2A_U24C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/D/07-2_K01
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
S_2A_K01, S_2A_K03, S_2A_K04, S_2A_K08C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/D/07-2_W01
Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych w wodociągach i kanalizacji oraz gospodarce odpadami
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę ozwiązaną z kluczowymi zagadnieniami z Inżynierii środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/D/07-2_U01
Potrafi rozwiązać problem inżynierski.
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/D/07-2_K01
Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura specjalistyczna dotycząca zagadnień omawianych przez studentów

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków45
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach45
A-SD-2przygotowanie prezentacji45
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/D/07-2_W01Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych w wodociągach i kanalizacji oraz gospodarce odpadami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
S_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu inżynierii środowiska
S_2A_W11Zna możliwości wykorzystania alternatywnych źródeł energii w budownictwie i przemyśle
S_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę ozwiązaną z kluczowymi zagadnieniami z Inżynierii środowiska
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/D/07-2_U01Potrafi rozwiązać problem inżynierski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
S_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
S_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
S_2A_U20Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
S_2A_U24Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/D/07-2_K01Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
S_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
S_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
S_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracy magisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków
Metody nauczaniaM-1seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
3,5
4,0
4,5
5,0