Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)

Sylabus przedmiotu Seminarium sprawozdawcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium sprawozdawcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Aniszewski <Andrzej.Aniszewski@zut.edu.pl>, Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>, Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>, Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>, Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>, Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>, Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 3 1,01,00zaliczenie
seminariaS4 3 1,01,00zaliczenie
seminariaS6 3 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przygotowanie przez doktorana pisemnego sprawozdania i wystąpienia z rocznych osiągnięć dotyczących realizacji rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ocena postępów doktoranta z realizacji rozprawy doktorskiej i jego rocznych osiągnięć przed wydziałową komisją doktorską kierunku budownictwo, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3
seminaria
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminarium i dyskusja naukowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/C-06_W01
Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań, związanych z realizowaną rozprawą doktorską. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związane z problematyką rozprawy doktorskiej.
B_3A_W02, B_3A_W04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/C-06_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
B_3A_U03, B_3A_U02, B_3A_U05, B_3A_U09, B_3A_U11C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_3A_S3/C-06_K01
Doktorant nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań w danej dyscyplinie naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
B_3A_K01, B_3A_K04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/C-06_W01
Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań, związanych z realizowaną rozprawą doktorską. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związane z problematyką rozprawy doktorskiej.
2,0
3,0Doktorant przedstawia kolejne etapy realizacji rozprawy doktorskiej w sposum zrozumiały i kreatywny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/C-06_U01
Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_3A_S3/C-06_K01
Doktorant nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań w danej dyscyplinie naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
2,0
3,0Doktorant w czasie sprawozdania i prezentacji osiągnięc nad realizacją rozprawy doktorskiej udowadnia zdobyte kompetencjespołeczne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zgodna z przygotowywaną rozprawą doktorską

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.3
3

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w semianarium sprawozdawczym3
A-S-2Przygotowanie sprawozdań i wystąpień z rocznej działalności27
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/C-06_W01Doktorant ma wiedzę o aktualnym stanie badań w dyscyplinie naukowej i obszarze badań, związanych z realizowaną rozprawą doktorską. Zna podstawowe i najnowsze publikacje naukowe związane z problematyką rozprawy doktorskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_W02Ma zaawansowaną wiedzę o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
B_3A_W04Ma wiedzę dotyczącą sposobów opracowywania publikacji naukowych oraz publicznej prezentacji wyników badań naukowych, a także opracowania wyników badań i naukowego wnioskowania.
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktoranta z realizacji rozprawy doktorskiej i jego rocznych osiągnięć przed wydziałową komisją doktorską kierunku budownictwo, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant przedstawia kolejne etapy realizacji rozprawy doktorskiej w sposum zrozumiały i kreatywny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/C-06_U01Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_U03Potrafi określić kierunki samokształcenia się niezbędne do realizacji celów badawczych.
B_3A_U02Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz opracowywać publikacje naukowe, z respektowaniem zasad poszanowania praw autorskich.
B_3A_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
B_3A_U09Nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych oraz interpretacji wyników badań naukowych na podstawie istniejącego stanu wiedzy.
B_3A_U11Nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy, w tym zrozumiałego prezentowania swoich koncepcji oraz osiągnięć naukowych.
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktoranta z realizacji rozprawy doktorskiej i jego rocznych osiągnięć przed wydziałową komisją doktorską kierunku budownictwo, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty; potrafi w zrozumiały sposób prezentować swoje koncepcje i osiągnięcia naukowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_3A_S3/C-06_K01Doktorant nabywa nowych kompetencji w zakresie swej specjalizacji naukowej. Dostrzega znaczenie prowadzonych badań w danej dyscyplinie naukowej oraz ich konsekwencje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyB_3A_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego.
B_3A_K04Dostrzega i formułuje problemy etyczne związane z własną pracą badawczą, publikacyjną i projektową.
Cel przedmiotuC-1Ocena postępów doktoranta z realizacji rozprawy doktorskiej i jego rocznych osiągnięć przed wydziałową komisją doktorską kierunku budownictwo, w obecności wszystkich doktorantów oraz opiekunów naukowych, co perspektywicznie ma przygotować doktorantów do publicznej obrony rozprawy doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Doktoranci kończący III rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący II rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
T-S-1Doktoranci kończący I rok studiów przedkładają wydziałowej komisji doktorskiej kierunku budownictwo, (poszerzonej o naukowych opiekunów), sprawozdanie z prowadzonych przez siebie badań naukowych i wygłaszają krótkie wystąpienia podsumowujące te badania. Odpowiadają na pytania członków komisji.
Metody nauczaniaM-1seminarium i dyskusja naukowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji rocznych osiągnięć doktorantów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant w czasie sprawozdania i prezentacji osiągnięc nad realizacją rozprawy doktorskiej udowadnia zdobyte kompetencjespołeczne.
3,5
4,0
4,5
5,0