Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S3)

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK5 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)2
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl formalny ).2
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.3
T-LK-4Przeprowadzanie prezentacji.3
T-LK-5Wprowadzenie do metabolizmu2
T-LK-6Zarys struktury i funkcji komórki: zapotrzebowanie komórki na dużą ilość informacji2
T-LK-7Przegląd programów hodowli zwierząt2
T-LK-8Biochemia i medycyna2
T-LK-9Opracowanie Ludzkiego Genomu3
T-LK-10Genetyka molekularna-przyszłość hodowli zwierząt3
T-LK-11Woda i współczynnik PH2
T-LK-12Wiązania progesteronu z receptorami mineralokortykoidu4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć39
A-LK-3Udział w konsultacjach4
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu15
A-LK-5Egzamin2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Zajęcia praktyczne
M-2M2 Prezentacja
M-3M3 Dyskusja
M-4M4 Praca z tekstem
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
S-2Ocena formująca: F – Prezentacja

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_1.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
C-1T-LK-4, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-3M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_1.1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
C-1T-LK-4, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-3M-1, M-4, M-3, M-2, M-5S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BCH_3-_1.1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
C-1T-LK-4, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-12, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-3M-1, M-4, M-3, M-2, M-5S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_1.1_W01
Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_1.1_U01
Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BCH_3-_1.1_K01
Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use., Cambridge, Cambridge, 2008
  2. Peter A. Mayes,David A.Bender, Victor W.Rodwell,Peter J.Kenelly, Robert K. Murray, Daryl K.Granner, Harper' Liiustrated Biochemistry, 2011
  3. Robert Schleif, Genetics and Molecular Biology, Department of Biology,John Hopkins University, Baltimore, Maryland, 2011

Literatura dodatkowa

  1. www.wikipedia.org, 2011
  2. www.howstuffworks.com, 2011
  3. Julius van der Werf, An overview of animal breeding programs, www_personal.une.edu.au/-jvanderw/01_overview_and_introduction, 2011
  4. Kieran Meade, Molecular Genetics-the future for animal breeding, Irish Veterinary Journal, 2006
  5. K.Myles,J.W.Funder, Progesterone binding to mineralocorticoid receptors: in vitro and in vivo studies, Baker Medical Institute, Prahan, Victoria, Australia, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)2
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl formalny ).2
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.3
T-LK-4Przeprowadzanie prezentacji.3
T-LK-5Wprowadzenie do metabolizmu2
T-LK-6Zarys struktury i funkcji komórki: zapotrzebowanie komórki na dużą ilość informacji2
T-LK-7Przegląd programów hodowli zwierząt2
T-LK-8Biochemia i medycyna2
T-LK-9Opracowanie Ludzkiego Genomu3
T-LK-10Genetyka molekularna-przyszłość hodowli zwierząt3
T-LK-11Woda i współczynnik PH2
T-LK-12Wiązania progesteronu z receptorami mineralokortykoidu4
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia praktyczne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć39
A-LK-3Udział w konsultacjach4
A-LK-4Przygotowanie się do egzaminu15
A-LK-5Egzamin2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_1.1_W01Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-4Przeprowadzanie prezentacji.
T-LK-6Zarys struktury i funkcji komórki: zapotrzebowanie komórki na dużą ilość informacji
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl formalny ).
T-LK-5Wprowadzenie do metabolizmu
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)
T-LK-12Wiązania progesteronu z receptorami mineralokortykoidu
T-LK-9Opracowanie Ludzkiego Genomu
T-LK-11Woda i współczynnik PH
T-LK-10Genetyka molekularna-przyszłość hodowli zwierząt
T-LK-8Biochemia i medycyna
T-LK-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_1.1_U01Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-4Przeprowadzanie prezentacji.
T-LK-6Zarys struktury i funkcji komórki: zapotrzebowanie komórki na dużą ilość informacji
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl formalny ).
T-LK-5Wprowadzenie do metabolizmu
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)
T-LK-12Wiązania progesteronu z receptorami mineralokortykoidu
T-LK-9Opracowanie Ludzkiego Genomu
T-LK-11Woda i współczynnik PH
T-LK-10Genetyka molekularna-przyszłość hodowli zwierząt
T-LK-8Biochemia i medycyna
T-LK-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-4M4 Praca z tekstem
M-3M3 Dyskusja
M-2M2 Prezentacja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBCH_3-_1.1_K01Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac.
Treści programoweT-LK-4Przeprowadzanie prezentacji.
T-LK-6Zarys struktury i funkcji komórki: zapotrzebowanie komórki na dużą ilość informacji
T-LK-2Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl formalny ).
T-LK-5Wprowadzenie do metabolizmu
T-LK-1Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość)
T-LK-12Wiązania progesteronu z receptorami mineralokortykoidu
T-LK-9Opracowanie Ludzkiego Genomu
T-LK-11Woda i współczynnik PH
T-LK-10Genetyka molekularna-przyszłość hodowli zwierząt
T-LK-8Biochemia i medycyna
T-LK-7Przegląd programów hodowli zwierząt
T-LK-3Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody.
Metody nauczaniaM-1M1 Zajęcia praktyczne
M-4M4 Praca z tekstem
M-3M3 Dyskusja
M-2M2 Prezentacja
M-5M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F – Prezentacja
S-1Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej.
3,5
4,0
4,5
5,0