Sylabus przedmiotu Podstawy informacji naukowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Biotechnologia |
Forma studiów |
studia niestacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
magister inżynier |
Obszary studiów |
nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
— |
Przedmiot |
Podstawy informacji naukowej |
Specjalność |
Biotechnologia w produkcji roślinnej |
Jednostka prowadząca |
Biblioteka Główna |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Anna Chyła-Czarnecka <Anna.Czarnecka@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>, Anna Narloch <Anna.Narloch@zut.edu.pl> |
ECTS (planowane) |
0,0 |
ECTS (formy) |
0,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
— |
Grupa obieralna |
— |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 2 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | 1. System informacyjno-biblioteczny ZUT
2. Źródła informacji naukowej: - bazy bibliograficzno-abstraktowe - serwisy pełnotekstowe książek i czasopism – polskie i zagraniczne, dziedzinowe, multidyscyplinarne - informacja patentowa
3. Dostęp do baz licencyjnych spoza sieci ZUT: - hasła i kody dostępu - VPN – wirtualna siec prywatna
4. Wypożyczenia międzybiblioteczne
5. Zasoby bibliotek Szczecina i regionu (RoKaBiSz – rozproszony katalog bibliotek Szczecina, ZBC – Zachodniopomorska Biblioteka Cyfrowa „Pomerania”)
6. Bibliografia załącznikowa, przypisy bibliograficzne
7. Programy do tworzenia bibliografii załącznikowych (menadżery bibliografii)
8. Praktyczne wyszukiwanie informacji w bazach
9. Baza publikacji pracowników naukowych ZUT 10. Plagiat, prawo autorskie (podstawy) | 2 |
| 2 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby oceny