Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biologia (S1)

Sylabus przedmiotu Warsztaty naukowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki przyrodnicze
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Warsztaty naukowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizjologii, Cytobiologii i Proteomiki
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Ożgo <Malgorzata.Ozgo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student potrafi nazwać i sprecyzować swoje preferencje dotyczące zaplanowanego tematu pracy dyplomowej
W-2Student ma poszerzoną wiedze z zakresu będącego tematem jego pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej2
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej8
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym10
A-L-3Udział w konsultacjach10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-A11_W01
Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
BL_1A_W05C-1, C-2T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-A11_U01
Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
BL_1A_U03C-1, C-2T-L-2, T-L-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BL_1A_BL-S-A11_K01
Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
BL_1A_K01, BL_1A_K05C-1, C-2T-L-2, T-L-1M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BL-S-A11_W01
Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
2,0Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,0Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,5Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,0Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,5Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
5,0Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BL-S-A11_U01
Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
2,0Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować
3,5Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,0Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,5Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
5,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BL_1A_BL-S-A11_K01
Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
2,0Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,0Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,5Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,0Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,5Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
5,0Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej2
T-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej8
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-L-2Praca własna studenta związana z realizowanym tematem badawczym10
A-L-3Udział w konsultacjach10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-A11_W01Student potrafi scharakteryzować profil badawczy jednostki, w której realizuje pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_W05nazywa i opisuje mechanizmy podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
Treści programoweT-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna profilu badawczego jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,0Student orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
3,5Student stosunkowo dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,0Student dość dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
4,5Student dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
5,0Student bardzo dobrze dobrze orientuje się w profilu badawczym jednostki, w której realizuje swoją pracę dyplomową w aspekcie podstawowych procesów życiowych organizmów na różnym poziomie organizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-A11_U01Student potrafi zaplanować i prawidłowo zrealizować swoją pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_U03wykorzystuje wiedzę w celu charakteryzowania i klasyfikacji organizmów żywych w oparciu o źródła monograficzne; analizuje rozprzestrzenianie i przyczyny wędrówek organizmów żywych; umie w oparciu o systematykę rozpoznać typy, gromady, gatunki organizmów zwierzęcych; analizuje rozprzestrzenianie się owoców i nasion; posiada umiejętność rozpoznawania ważniejszych gatunków roślin krajowych; umie charakteryzować rośliny korzystając ze źródeł monograficznych; posiada praktyczne umiejętności obserwacji roślin w miejscu ich występowania; potrafi określić czynności mające na celu racjonalne gospodarowanie zwierzyną zgodnie z założeniami ochrony przyrody oraz zgodnie z gospodarką rolną i leśną;
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
Treści programoweT-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Opis stosowanych metod badawczych
M-3Dyskusja panelowa
M-4Pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaplanować ani zrealizować swojej pracy dyplomowej
3,0Student nie potrafi zaplanować swojej pracy dyplomowej, ale z pomocą nauczyciela potrafi ją zrealizować
3,5Student z dużą pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,0Student z pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
4,5Student z niewielką pomocą nauczyciela potrafi zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
5,0Student potrafi samodzielnie zaplanować i zrealizować swoją pracę dyplomową
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBL_1A_BL-S-A11_K01Student ma świadomość wagi i znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBL_1A_K01wykazuje zrozumienie podstawowych procesów i zjawisk biologicznych oraz przekonanie o ich empirycznej poznawalności w oparciu o metody matematyczne i statystyczne
BL_1A_K05ma otwartą i poszukującą postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne naukowe źródła informacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie sudenta z profilem badawczym jednostki realizującej warsztaty naukowe
C-2Umożliwienie studentowi świadomego wyboru tematu pracy licencjackiej
Treści programoweT-L-2Realizacja projektu badawczego związanego z tematem pracy dyplomowej
T-L-1Zapoznanie studentów z tematyką badawczą realizowaną w jednostce w aspekcie możliwości realizacji pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-3Dyskusja panelowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Bieżąca ocena postępów pracy studenta nad realizacją jego tematu badawczego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,0Student ma nikłą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
3,5Student ma dość dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,0Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
4,5Student ma dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej
5,0Student ma bardzo dużą świadomość znaczenia problemu badawczego będącego celem jego pracy dyplomowej