Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)

Sylabus przedmiotu Funkcjonalne materiały polimerowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Funkcjonalne materiały polimerowe
Specjalność Mikro i nanotechnologie materiałów polimerowych
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Marta Piątek-Hnat <marp@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL2 30 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie treści z zakresu chemii polimerów, chemii fizycznej polimerów, podstaw technologii materiałów polimerowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi funkcjonalnymi materiałami polimerowymi i ich zastosowaniem
C-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu chemii i technologii polimerów.
C-3Nabycie umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji dot. tematyki przedmiotu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie6
T-L-2Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem2
T-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych12
T-L-4Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma6
T-L-5Dyskusja wybranych zagadnień - "burza mózgów"4
30
wykłady
T-W-1Podstawowe grupy materiałów polimerowych2
T-W-2Polimery ciekłokrystaliczne4
T-W-3Membrany polimerowe4
T-W-4Biomateriały polimerowe4
T-W-5Polimery fotoaktywne2
T-W-6Polimery stosowane w elektronice i optoelektronice2
T-W-7Polimery termoodporne3
T-W-8Polimery węglowe2
T-W-9Włókna do zastosowań specjalnych3
T-W-10Polimery supramolekularne2
T-W-11Kolokwium zaliczeniowe2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zapoznanie się z literaturą dot. przedmiotu10
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
M-3Zajęcia dydaktyczne w firmach zewnętrznych
M-4Prelekcja zaproszonego specjalisty

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
S-2Ocena formująca: Udział w dyskusji
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-07_W01
Student powinien mieć poszerzoną wiedzę na temat funkcjonalnych materiałów polimerowych i kierunków ich zastosowania.
TCH_2A_W01, TCH_2A_W05, TCH_2A_W11T2A_W01, T2A_W02, T2A_W04InzA2_W01, InzA2_W05C-1T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2, S-3
TCH_2A_D14-07_W02
Student powinien mieć wiedzę o nowych funkcjonalnych materiałach polimerowych oraz kierunkach rozwoju tych materiałów.
TCH_2A_W12T2A_W05, T2A_W06InzA2_W01C-1T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-W-10M-3, M-4, M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-07_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych itp.
TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U06T2A_U01, T2A_U05C-3T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2M-2S-1, S-2
TCH_2A_D14-07_U02
Student potrafi przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z tematyką przedmiotu.
TCH_2A_U05, TCH_2A_U09T2A_U04, T2A_U07, T2A_U10InzA2_U01, InzA2_U03C-3T-L-3M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D14-07_K01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w czasie ćwiczeń audytoryjnych, dba o poprawną terminologię z zakresu przedmiotu.
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-3, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5M-3, M-4, M-2S-1, S-2
TCH_2A_D14-07_K02
Student jest przygotowany do wykorzystania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku pracy, otwarty na nowe technologie.
TCH_2A_K03T2A_K01, T2A_K03C-3, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2, T-L-5M-3, M-4, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-07_W01
Student powinien mieć poszerzoną wiedzę na temat funkcjonalnych materiałów polimerowych i kierunków ich zastosowania.
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka podstawowych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka funkcjonalnych materiałów polimerowych.
4,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe.
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz podać ich zastosowanie.
5,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz podać ich zastosowanie.
TCH_2A_D14-07_W02
Student powinien mieć wiedzę o nowych funkcjonalnych materiałach polimerowych oraz kierunkach rozwoju tych materiałów.
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka podstawowych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka funkcjonalnych materiałów polimerowych.
4,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań.
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. Ma wiedzę o nowych materiałach.
5,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. Ma wiedzę o nowych materiałach i kierunkach rozwoju.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-07_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych itp.
2,0Student nie potrafi znależć informacji na zadany temat w literaturze, w bazach danych.
3,0Student słabo orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych.
3,5Student potrafi znależć informacje na zadany temat, ale nie potrafi ich uporządkować.
4,0Student dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi się nimi właściwie posłużyć.
4,5Student dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi je poprawnie uporządkować i opracować.
5,0Student bardzo dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi je dobrze analizawać, porządkować i opracować.
TCH_2A_D14-07_U02
Student potrafi przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z tematyką przedmiotu.
2,0Student nie potrafi przygotować prezentacji na zadany temat.
3,0Student potrafi przygotować prezentację, ale nie potrafi odpowiednio dobrać treści na zadany temat.
3,5Student potrafi przygotować prezentację na zadany temat, ale słabo ją przedstawia.
4,0Student potrafi przygotować dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na dobrym poziomie.
4,5Student potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na dobrym poziomie.
5,0Student potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na bardzo dobrym poziomie, poprawnie posługując się językiem technicznym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D14-07_K01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w czasie ćwiczeń audytoryjnych, dba o poprawną terminologię z zakresu przedmiotu.
2,0Student nie wykorzystuje przekazywanej mu wiedzy, nie zna terminologii z zakresu przedmiotu.
3,0Student biernie, w małym zakresie korzysta z przekazanej mu wiedzy, nie dba o poprawną terminologię.
3,5Student w małym zakresie korzysta z przekazanej mu wiedzy, wykazuje małą aktywność ale nie dba o poprawną terminologię.
4,0Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa.
4,5Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa, dbałość o poprawną terminologię chemiczną i techniczną.
5,0Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa, dbałość o poprawną terminologię chemiczną i techniczną.
TCH_2A_D14-07_K02
Student jest przygotowany do wykorzystania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku pracy, otwarty na nowe technologie.
2,0Student nie wykazuje chęci zdobywania wiedzy.
3,0Student ma wiedzę na pewnym poziomie i nie wykazuje chęci jej poszerzania.
3,5Student ma wiedzę na pewnym poziomie, wykazuje chęci jej poszerzania.
4,0Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju.
4,5Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju, otwarty na nowe technologie.
5,0Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju, otwarty na nowe technologie, kreatywny.

Literatura podstawowa

  1. praca zbiorowa pod red. Z. Florjańczyka, St. Penczka, Chemia polimerów, tom III, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 1998
  2. J. R. Rabek, Współczesna wiedza o polimerach, Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. W. Szlezyngier, Tworzywa sztuczne, tom 3, FOSZE, Rzeszów, 1999

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie6
T-L-2Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem2
T-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych12
T-L-4Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma6
T-L-5Dyskusja wybranych zagadnień - "burza mózgów"4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe grupy materiałów polimerowych2
T-W-2Polimery ciekłokrystaliczne4
T-W-3Membrany polimerowe4
T-W-4Biomateriały polimerowe4
T-W-5Polimery fotoaktywne2
T-W-6Polimery stosowane w elektronice i optoelektronice2
T-W-7Polimery termoodporne3
T-W-8Polimery węglowe2
T-W-9Włókna do zastosowań specjalnych3
T-W-10Polimery supramolekularne2
T-W-11Kolokwium zaliczeniowe2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Zapoznanie się z literaturą dot. przedmiotu10
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-07_W01Student powinien mieć poszerzoną wiedzę na temat funkcjonalnych materiałów polimerowych i kierunków ich zastosowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu biotechnologii, technologii chemicznej, organicznej, nieorganicznej oraz technologii polimerów, której zakres dostosowany jest do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
TCH_2A_W05w zależności od ukończonej specjalności ma szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień bezpośrednio związanych z tą specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi funkcjonalnymi materiałami polimerowymi i ich zastosowaniem
Treści programoweT-W-5Polimery fotoaktywne
T-W-6Polimery stosowane w elektronice i optoelektronice
T-W-1Podstawowe grupy materiałów polimerowych
T-W-3Membrany polimerowe
T-W-4Biomateriały polimerowe
T-W-2Polimery ciekłokrystaliczne
T-W-8Polimery węglowe
T-W-7Polimery termoodporne
T-W-9Włókna do zastosowań specjalnych
T-W-10Polimery supramolekularne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
S-2Ocena formująca: Udział w dyskusji
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka podstawowych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka funkcjonalnych materiałów polimerowych.
4,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe.
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz podać ich zastosowanie.
5,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz podać ich zastosowanie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-07_W02Student powinien mieć wiedzę o nowych funkcjonalnych materiałach polimerowych oraz kierunkach rozwoju tych materiałów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W12ma wiedzę o kierunkach rozwoju technologii, najistotniejszych nowościach w zakresie technologii chemicznej, cyklu życia urządzeń i obiektów oraz kierunkach rozwoju i postępu związanych z ukończoną specjalnością
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi funkcjonalnymi materiałami polimerowymi i ich zastosowaniem
Treści programoweT-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych
T-L-1Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie
T-L-4Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma
T-L-2Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem
T-L-5Dyskusja wybranych zagadnień - "burza mózgów"
T-W-5Polimery fotoaktywne
T-W-6Polimery stosowane w elektronice i optoelektronice
T-W-1Podstawowe grupy materiałów polimerowych
T-W-3Membrany polimerowe
T-W-4Biomateriały polimerowe
T-W-2Polimery ciekłokrystaliczne
T-W-8Polimery węglowe
T-W-7Polimery termoodporne
T-W-9Włókna do zastosowań specjalnych
T-W-10Polimery supramolekularne
Metody nauczaniaM-3Zajęcia dydaktyczne w firmach zewnętrznych
M-4Prelekcja zaproszonego specjalisty
M-1Wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej
M-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
S-2Ocena formująca: Udział w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i scharakteryzować żadnych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka podstawowych funkcjonalnych materiałów polimerowych.
3,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować kilka funkcjonalnych materiałów polimerowych.
4,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań.
4,5Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. Ma wiedzę o nowych materiałach.
5,0Student potrafi wymienić i scharakteryzować funkcjonalne materiały polimerowe oraz dziedziny ich zastosowań. Ma wiedzę o nowych materiałach i kierunkach rozwoju.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-07_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych itp.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
TCH_2A_U06potrafi określić kierunki samokształcenia się i realizacji dalszego zdobywania wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji dot. tematyki przedmiotu.
Treści programoweT-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych
T-L-1Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie
T-L-4Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma
T-L-2Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
S-2Ocena formująca: Udział w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi znależć informacji na zadany temat w literaturze, w bazach danych.
3,0Student słabo orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych.
3,5Student potrafi znależć informacje na zadany temat, ale nie potrafi ich uporządkować.
4,0Student dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi się nimi właściwie posłużyć.
4,5Student dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi je poprawnie uporządkować i opracować.
5,0Student bardzo dobrze orientuje się w dostępnej literaturze i bazach danych. Znajduje dużo informacji i potrafi je dobrze analizawać, porządkować i opracować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-07_U02Student potrafi przygotowac i przedstawić prezentację dotyczącą zagadnień związanych z tematyką przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i angielskim prezentacje ustne dotyczące zagadnień z technologii chemicznej w obrębie ukończonej specjalności
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji dot. tematyki przedmiotu.
Treści programoweT-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować prezentacji na zadany temat.
3,0Student potrafi przygotować prezentację, ale nie potrafi odpowiednio dobrać treści na zadany temat.
3,5Student potrafi przygotować prezentację na zadany temat, ale słabo ją przedstawia.
4,0Student potrafi przygotować dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na dobrym poziomie.
4,5Student potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na dobrym poziomie.
5,0Student potrafi przygotować bardzo dobrą prezentację na zadany temat i ją przedstawić na bardzo dobrym poziomie, poprawnie posługując się językiem technicznym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-07_K01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w czasie ćwiczeń audytoryjnych, dba o poprawną terminologię z zakresu przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji dot. tematyki przedmiotu.
C-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu chemii i technologii polimerów.
Treści programoweT-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych
T-L-1Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie
T-L-4Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma
T-L-2Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem
T-L-5Dyskusja wybranych zagadnień - "burza mózgów"
Metody nauczaniaM-3Zajęcia dydaktyczne w firmach zewnętrznych
M-4Prelekcja zaproszonego specjalisty
M-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
S-2Ocena formująca: Udział w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykorzystuje przekazywanej mu wiedzy, nie zna terminologii z zakresu przedmiotu.
3,0Student biernie, w małym zakresie korzysta z przekazanej mu wiedzy, nie dba o poprawną terminologię.
3,5Student w małym zakresie korzysta z przekazanej mu wiedzy, wykazuje małą aktywność ale nie dba o poprawną terminologię.
4,0Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa.
4,5Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa, dbałość o poprawną terminologię chemiczną i techniczną.
5,0Student w sposób kreatywny korzysta z wiedzy i umiejętności zdobytych na zajęciach. Charakteryzuje go aktywna postawa, dbałość o poprawną terminologię chemiczną i techniczną.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D14-07_K02Student jest przygotowany do wykorzystania oraz ustawicznego zdobywania wiedzy w dowolnym środowisku pracy, otwarty na nowe technologie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K03rozumie potrzebę kształcenia ustawicznego poprzez prace indywidualne oraz grupowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności przygotowania i prowadzenia prezentacji dot. tematyki przedmiotu.
C-2Wykształcenie umiejętności posługiwania się wiedzą z zakresu chemii i technologii polimerów.
Treści programoweT-L-3Prezentacje studentów dot. zastosowań funkcjonalnych materiałów polimerowych
T-L-1Zapoznanie się z nowoczesnymi materiałami opakowaniowymi w Firmie
T-L-4Polimerowe materiały funkcjonalne w ogniwach słonecznych - Firma
T-L-2Wykorzystanie materiałow polimerowych w stomatologii - spotkanie ze stomatologiem
T-L-5Dyskusja wybranych zagadnień - "burza mózgów"
Metody nauczaniaM-3Zajęcia dydaktyczne w firmach zewnętrznych
M-4Prelekcja zaproszonego specjalisty
M-2Ćwiczenia audytoryjne - prezentacje przygotowane przez studentów oraz dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji
S-2Ocena formująca: Udział w dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje chęci zdobywania wiedzy.
3,0Student ma wiedzę na pewnym poziomie i nie wykazuje chęci jej poszerzania.
3,5Student ma wiedzę na pewnym poziomie, wykazuje chęci jej poszerzania.
4,0Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę i dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju.
4,5Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju, otwarty na nowe technologie.
5,0Student potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę, dąży do dalszego zdobywania wiedzy, jest świadomy potrzeby ciągłego rozwoju, otwarty na nowe technologie, kreatywny.