Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia tworzyw sztucznych, włókien i elastomerów

Sylabus przedmiotu Laboratorium przeddyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium przeddyplomowe
Specjalność Technologia lekkiej syntezy organicznej
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Bartkowiak <Marcin.Bartkowiak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Małgorzata Dzięcioł <Malgorzata.Dzieciol@zut.edu.pl>, Elżbieta Huzar <Elzbieta.Huzar@zut.edu.pl>, Ewa Janus <Ewa.Janus@zut.edu.pl>, Monika Kowalewska <Monika.Kowalewska@zut.edu.pl>, Halina Kwiecień <Halina.Kwiecien@zut.edu.pl>, Grzegorz Lewandowski <Grzegorz.Lewandowski@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Robert Pełech <Robert.Pelech@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>, Alicja Wodnicka <Alicja.Wodnicka@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 225 8,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość chemii, preparatyki i technologi organicznej, chemii nieorganicznej, fizycznej i metod analitycznych
W-2Podstawowe wiadomości z chemii, preparatyki i technologii organicznej, chemii nieorganicznej oraz analizy instrumentalnej.
W-3znajomość podstawowych wiadomości z chemii organicznej, fizycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
C-3zapoznanie studenta z aparatura i techniką prowadzenia podstawowych procesów jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-4ugruntowanie wiedzy i umiejetności studenta z zakresu operacji jednostkowych i metod analitycznych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-5ukształtowanie umiejętności ustalania parametrów procesów, umiejętności wyboru metody kontroli przebiegu procesu, rozdziału mieszanin poreakcyjnych i ustalania struktury chemicznej produktów
C-6zapoznanie studentów z metodami analizy spektroskopowej w podczerwieni, w zakresie promieniowana uv-vis i technikami spektroskopii NMR i ukształtowanie umiejetności praktycznego wykorzystania tych metod
C-7zapoznanie studentów z metodami analizy chromatograficznej (GC, GC/MS, LC i HPLC) i uksztaałtowanie umiejętności praktycznego zastosowania tych metod

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów30
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej150
T-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania15
T-L-4Wykorzystanie metod analitycznych: analizy miareczkowej i instrumentelnej (chromatografii gazowej, cieczowej i cienkowarstwowej ) do oceny ilościowej poszcególnych etapów syntezy) oraz metod spektroskopowych (MS, IR, UV-VIS, NMR) do ustalania struktury otrzymywanych produków30
225

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1udział w zajęciach laboratoryjnych225
A-L-2Opracowanie sprawozdania14
A-L-3konsultacje1
240

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-13_W01
ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania produktów lekiiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników, kosmetyków) stosowanych surowcach, aparaturze, technikach prowadzenia procesów
TCH_2A_W07, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11T2A_W03, T2A_W04InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2
TCH_2A_D03-13_W02
Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne.
TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11T2A_W03, T2A_W04InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2
TCH_2A_D03-13_W03
Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów.
TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11T2A_W03, T2A_W04InzA2_W02, InzA2_W05C-1, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-13_U01
Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w przemysle produktów lekkiej syntezy organicznej, ocenić ich przydatność, ekonomiczność i zagrożenia dla środowiska.
TCH_2A_U01, TCH_2A_U09T2A_U01, T2A_U07, T2A_U10InzA2_U01, InzA2_U03C-1, C-2, C-3, C-4T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2
TCH_2A_D03-13_U02
potrafi zaproponować aparaturę, ustalić parametry procesu, dobrać optymalne warunki jego prowadzenia, wybrać odpowiednie metody rozdzielania mieszanin, pozyskiwania produktów ze zódeł naturalnych, metody analizy i ustalania struktury produktów.
TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14T2A_U16, T2A_U17InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U08C-1, C-2, C-5, C-3, C-4, C-6, C-7T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2
TCH_2A_D03-13_U03
potrafi zaplanować i przeprowadzić w skali laboratoryjnej procesy i operacje jednostkowe wieloetapowej syntezy okreslonego znanego lub nowego produktu lekiej syntezy organicznej, zaproponować i zastosować odpowiednie sposoby wydzielania, oczyszczania i analizy półproduktów i produktu finalnego
TCH_2A_U08, TCH_2A_U13, TCH_2A_U17T2A_U08, T2A_U09, T2A_U17, T2A_U18InzA2_U02, InzA2_U06, InzA2_U07C-5, C-3, C-4, C-6, C-7T-L-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D03-13_K01
potrafi wybrać odpowiednie procesy jednosstkowe i operacje okreslonego leku lub półproduktu, zproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo identyfikować i okreslic priorytety tych technologii
TCH_2A_K04, TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1, C-2, C-4T-L-1, T-L-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-13_W01
ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania produktów lekiiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników, kosmetyków) stosowanych surowcach, aparaturze, technikach prowadzenia procesów
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceny 3,0
3,0potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stosowane w badanych syntezach, przedstawić aparaturę, obliczyc ich wydajności
3,5potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce
4,0potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowc
4,5potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stowoane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce, ocenic zagrożenie dla środowiska i zaproponowac inne rozwiąznia
5,0potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stowoane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce, ocenic zagrożenie dla środowiska i zaproponowac inne rozwiąznia, przedstawic najwazniejsze wnioski z badań
TCH_2A_D03-13_W02
Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne.
2,0nie spełna kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji
3,5potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji
4,0potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponować kryteria i cele optymalzacji
4,5potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponowac kryteria i cele optymalzacji, odnieść do danych literaturowych
5,0potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponowac kryteria i cele optymalzacji, odnieść do danych literaturowych
TCH_2A_D03-13_W03
Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów.
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceny 3,0
3,0potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych,
3,5potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, wymienic metody analizy
4,0potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i wydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy
4,5potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i ydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy półproduktów i produktu finalnego
5,0potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i ydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy półproduktów i produktu finalnego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-13_U01
Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w przemysle produktów lekkiej syntezy organicznej, ocenić ich przydatność, ekonomiczność i zagrożenia dla środowiska.
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny dostatecznej
3,0potrafi zgromadzic literaturę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych polsko i obcojęzycznych
3,5potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości
4,0potrafi zebrać literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody
4,5potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody, ocenić warunki procesów i ich ekonomię
5,0potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody, ocenić warunki procesów i ich ekonomię i zagrożenia dla środowiska
TCH_2A_D03-13_U02
potrafi zaproponować aparaturę, ustalić parametry procesu, dobrać optymalne warunki jego prowadzenia, wybrać odpowiednie metody rozdzielania mieszanin, pozyskiwania produktów ze zódeł naturalnych, metody analizy i ustalania struktury produktów.
2,0opracowane sprawozdanie nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny dostatecznej
3,0potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia
3,5potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu
4,0potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową
4,5potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową, zaproponować udoskonalenia
5,0potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, kryteria optymalizacji, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową,
TCH_2A_D03-13_U03
potrafi zaplanować i przeprowadzić w skali laboratoryjnej procesy i operacje jednostkowe wieloetapowej syntezy okreslonego znanego lub nowego produktu lekiej syntezy organicznej, zaproponować i zastosować odpowiednie sposoby wydzielania, oczyszczania i analizy półproduktów i produktu finalnego
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceeny 3,0
3,0potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienic i schrakteryzowac półprodukty
3,5potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzowac półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy
4,0potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzować półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy,
4,5potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzować półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy, okreslić produkty odpadowe
5,0potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzować półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy, okreslić produkty odpadowe, zaproponować sposoby ich utylizacji

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D03-13_K01
potrafi wybrać odpowiednie procesy jednosstkowe i operacje okreslonego leku lub półproduktu, zproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo identyfikować i okreslic priorytety tych technologii
2,0
3,0potrafi wybrać odpowiednie procesy jednostkowe i operacje określonego leku lub półproduktu, zaproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo określić priorytety wybranej technologii
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, Technologia Chemiczna Organiczna, WAE, Wrocław, 1992, I
  2. W. Szczepaniak, "Metody instrumentalne w analizie chemicznej", PWN, Warszawa, 2007
  3. A.I. Vogel, Preparatyka Organiczna, WNT, Warszawa, 2006, III
  4. W. Zieliński, A. Rajca, "Metody spektroskopowe i ich zastosowanie do identyfikacji związków organicznych", WNT, Warszawa, 2000
  5. J.T. Wróbel, Preparatyka i Elementy Syntezy Organicznej, PWN, Warszawa, 1983, I

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów30
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej150
T-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania15
T-L-4Wykorzystanie metod analitycznych: analizy miareczkowej i instrumentelnej (chromatografii gazowej, cieczowej i cienkowarstwowej ) do oceny ilościowej poszcególnych etapów syntezy) oraz metod spektroskopowych (MS, IR, UV-VIS, NMR) do ustalania struktury otrzymywanych produków30
225

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1udział w zajęciach laboratoryjnych225
A-L-2Opracowanie sprawozdania14
A-L-3konsultacje1
240
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_W01ma rozszerzoną wiedzę z zakresu technologii otrzymywania produktów lekiiej syntezy organicznej (leków, pestycydów, barwników, kosmetyków) stosowanych surowcach, aparaturze, technikach prowadzenia procesów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W07zna podstawy zjawisk powierzchniowych zachodzących na granicy faz w powiązaniu z katalizą homogeniczną i heterogeniczną
TCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
Treści programoweT-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceny 3,0
3,0potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stosowane w badanych syntezach, przedstawić aparaturę, obliczyc ich wydajności
3,5potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce
4,0potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stoswane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowc
4,5potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stowoane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce, ocenic zagrożenie dla środowiska i zaproponowac inne rozwiąznia
5,0potrafi wymienic i opisać podstawowe procesy i operacje jednostkowe stowoane w badanych syntezach, obliczyc ich wydajności, zestawic niebezpieczne surowce, ocenic zagrożenie dla środowiska i zaproponowac inne rozwiąznia, przedstawic najwazniejsze wnioski z badań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_W02Potrafi wyjaśnic mechanizm zachodzących procesów, scharkteryzować zjawiska związane z katalizą homogeniczna i heterogeniczna, zdefiniować produkty uboczne procesu, zaproponować nowe rozwiązania technologiczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
Treści programoweT-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełna kryteriów wymaganych na ocenę 3,0
3,0potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji
3,5potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji
4,0potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponować kryteria i cele optymalzacji
4,5potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponowac kryteria i cele optymalzacji, odnieść do danych literaturowych
5,0potrafi nazwac i opisac prowadzone procesy, zaproponować mechanizmy poszcególnych reakcji, zdefiniować produkty uboczne reakcji, zaproponowac kryteria i cele optymalzacji, odnieść do danych literaturowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_W03Ma pogłębioną wiedzę o metodach rozdziału mieszanin i sposobach wydzielania produktów ze żródeł naturalnych, oczyszczania i analizy produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W08ma uporządkowaną wiedzę z zakresu technik i metod wydzielania, identyfikacji i charakteryzowania produktów chemicznych, zagospodarowania odpadów uszlachetniania produktów, opracowywania technologii bezodpadowych
TCH_2A_W09posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie matematycznego opisu procesu technologicznego, badań wpływu parametrów technologicznych na szybkość procesu, wydajność i selektywność przemiany do produktu pożądanego i ubocznych oraz stopień konwersji
TCH_2A_W10ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w zakresie związanym z ukończoną specjalnością
TCH_2A_W11ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę w zakresie zagadnień technologii chemicznej aplikacji surowców, półproduktów, środków pomocniczych i produktów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
Treści programoweT-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceny 3,0
3,0potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych,
3,5potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, wymienic metody analizy
4,0potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i wydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy
4,5potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i ydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy półproduktów i produktu finalnego
5,0potrafi opisac sposób wydielania produktów po rekcji (w przypadku syntezy) lub izoslacji z produktów naturalnych, schrakteryzować sposób ich oczyszczania, ocenic straty i ydajność stosowanych operacji jednostkowych, opisac metody analizy półproduktów i produktu finalnego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_U01Potrafi analizować doniesienia ze zródłowej literatuy polsko i angielskojęzycznej, z komputerowych baz danych, porównać rózne rozwiązania technologiczne stosowane w przemysle produktów lekkiej syntezy organicznej, ocenić ich przydatność, ekonomiczność i zagrożenia dla środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury polskiej i angielskojęzycznej, baz danych i innych źródeł związanych z technologią chemiczną i naukami pokrewnymi
TCH_2A_U09potrafi integrować wiedzę z zakresu chemii, technologii chemicznej, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
C-3zapoznanie studenta z aparatura i techniką prowadzenia podstawowych procesów jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-4ugruntowanie wiedzy i umiejetności studenta z zakresu operacji jednostkowych i metod analitycznych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
Treści programoweT-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny dostatecznej
3,0potrafi zgromadzic literaturę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych polsko i obcojęzycznych
3,5potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości
4,0potrafi zebrać literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody
4,5potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody, ocenić warunki procesów i ich ekonomię
5,0potrafi zgromadzić literaturdę dotyczącą przedmiotu badań korzystająć z materiałów źródłowych, dostepnych podręczników i baz danych, scharakteryzować i ocenić zebrane wiadomości, porównac różne metody, ocenić warunki procesów i ich ekonomię i zagrożenia dla środowiska
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_U02potrafi zaproponować aparaturę, ustalić parametry procesu, dobrać optymalne warunki jego prowadzenia, wybrać odpowiednie metody rozdzielania mieszanin, pozyskiwania produktów ze zódeł naturalnych, metody analizy i ustalania struktury produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U12potrafi porównać różne rozwiązania technologiczne i zaproponować ich zmiany w celu zmniejszenia energochłonności, poprawy jakości produktu lub wydajności procesu
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U14potrafi opracować rozwiązania aparaturowe, metodykę prowadzenia syntez związków chemicznych charakterystycznych dla ukończonej specjalności, dobrać parametry procesowe w oparciu o analizę przebiegu procesu, w skali laboratoryjnej stosownie do zamierzonej skali produkcji przemysłowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
C-5ukształtowanie umiejętności ustalania parametrów procesów, umiejętności wyboru metody kontroli przebiegu procesu, rozdziału mieszanin poreakcyjnych i ustalania struktury chemicznej produktów
C-3zapoznanie studenta z aparatura i techniką prowadzenia podstawowych procesów jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-4ugruntowanie wiedzy i umiejetności studenta z zakresu operacji jednostkowych i metod analitycznych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-6zapoznanie studentów z metodami analizy spektroskopowej w podczerwieni, w zakresie promieniowana uv-vis i technikami spektroskopii NMR i ukształtowanie umiejetności praktycznego wykorzystania tych metod
C-7zapoznanie studentów z metodami analizy chromatograficznej (GC, GC/MS, LC i HPLC) i uksztaałtowanie umiejętności praktycznego zastosowania tych metod
Treści programoweT-L-3Analiza wyników badań, opracowanie sprawozdania
T-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów
T-L-2Prowadzenie eksperymentów związanych z tematem pracy dyplomowej zgodnie z załozonym planem badań z zakresu technologii produktów lub półproduktów lekkiej syntezy organicznej (leków, barwników, pestcycdów, kosmetyków) lub z zakresu syntezy nowych związków o potencjalnych właściwościach pożądanych w wymienionych wyżej dziedzinach lekkiej syntezy organicznej
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0opracowane sprawozdanie nie spełnia kryteriów okreslonych dla oceny dostatecznej
3,0potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia
3,5potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu
4,0potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową
4,5potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową, zaproponować udoskonalenia
5,0potrafi opisać aparturę procesów, sposób i warunki prowadzenia, kryteria optymalizacji, sposób wydzielania i analizy półproduktów i produktu, sporządzić bilans materiałowy, obliczyc wydajność i oszczędność atomową,
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_U03potrafi zaplanować i przeprowadzić w skali laboratoryjnej procesy i operacje jednostkowe wieloetapowej syntezy okreslonego znanego lub nowego produktu lekiej syntezy organicznej, zaproponować i zastosować odpowiednie sposoby wydzielania, oczyszczania i analizy półproduktów i produktu finalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U08potrafi wykorzystywać metody analityczne oraz eksperymentalne do rozwiązywania problemów badawczych z zakresu technologii chemicznej, zwłaszcza w zakresie ukończonej specjalności
TCH_2A_U13potrafi opracować metody rozdzielania mieszanin produktów reakcji i wydzielania substancji chemicznych z surowców naturalnych, zwłaszcza w odniesieniu do związków chemicznych i procesów charakterystycznych dla ukończonej specjalności
TCH_2A_U17potrafi przedstawić koncepcje metod badawczych do realizacji nowych technologii i wykonać ją w skali laboratoryjnej i ułamkowo-technicznej w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-5ukształtowanie umiejętności ustalania parametrów procesów, umiejętności wyboru metody kontroli przebiegu procesu, rozdziału mieszanin poreakcyjnych i ustalania struktury chemicznej produktów
C-3zapoznanie studenta z aparatura i techniką prowadzenia podstawowych procesów jednostkowych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-4ugruntowanie wiedzy i umiejetności studenta z zakresu operacji jednostkowych i metod analitycznych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
C-6zapoznanie studentów z metodami analizy spektroskopowej w podczerwieni, w zakresie promieniowana uv-vis i technikami spektroskopii NMR i ukształtowanie umiejetności praktycznego wykorzystania tych metod
C-7zapoznanie studentów z metodami analizy chromatograficznej (GC, GC/MS, LC i HPLC) i uksztaałtowanie umiejętności praktycznego zastosowania tych metod
Treści programoweT-L-4Wykorzystanie metod analitycznych: analizy miareczkowej i instrumentelnej (chromatografii gazowej, cieczowej i cienkowarstwowej ) do oceny ilościowej poszcególnych etapów syntezy) oraz metod spektroskopowych (MS, IR, UV-VIS, NMR) do ustalania struktury otrzymywanych produków
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie spełnia kryteriów wymaganych dla oceeny 3,0
3,0potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienic i schrakteryzowac półprodukty
3,5potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzowac półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy
4,0potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzować półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy,
4,5potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzować półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy, okreslić produkty odpadowe
5,0potrafi przrdestwić schematycznie wszystkie etapy syntezy określonego produktu lekkiej syntezy organicznej lub nowego związku, wymienić i schrakteryzować półprodukty, zaproponowac metody ich oczyszczania i analizy, okreslić produkty odpadowe, zaproponować sposoby ich utylizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D03-13_K01potrafi wybrać odpowiednie procesy jednosstkowe i operacje okreslonego leku lub półproduktu, zproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo identyfikować i okreslic priorytety tych technologii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K04prawidłowo identyfikuje, odpowiednio określa priorytety i potrafi rozstrzygać dylematy związane z realizacją przez siebie lub innych zadania
TCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1pogłębienie ogólnej wiedzy studenta z zakresu chemii i technologia produktów lekkiej syntezy organicznej, i szczegółowej związanej z tematem pracy dyplomowej
C-2przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania problemów związanych z aparatura, techniką prowadzenia badań, ukształtowanie umiejetności opracowania i analizy wyników, prawidłowego wysnuwania wniosków
C-4ugruntowanie wiedzy i umiejetności studenta z zakresu operacji jednostkowych i metod analitycznych stosowanych w technologii lekkiej syntezy organicznej
Treści programoweT-L-1Analiza danych literaturowych związanych z tematyką pracy dyplomowej, odniesienie do własnych wstępnych wyników i opracowanie na ich podstawie planu i sposobu realizacji poszczególonych etapów pracy, wybór metod analitycznych, przeprowadzenia pilotowych eksperymentów
T-L-4Wykorzystanie metod analitycznych: analizy miareczkowej i instrumentelnej (chromatografii gazowej, cieczowej i cienkowarstwowej ) do oceny ilościowej poszcególnych etapów syntezy) oraz metod spektroskopowych (MS, IR, UV-VIS, NMR) do ustalania struktury otrzymywanych produków
Metody nauczaniaM-1metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ciagła ocena postepów i aktywności studenta
S-2Ocena formująca: ocena pisemnych sprawozdań z wykonanaych ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wybrać odpowiednie procesy jednostkowe i operacje określonego leku lub półproduktu, zaproponować rozwiąanie aparaturowe, prawidłowo określić priorytety wybranej technologii
3,5
4,0
4,5
5,0