Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia środków pomocniczych i kosmetyków

Sylabus przedmiotu Przygotowanie międzynarodowych projektów badawczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie międzynarodowych projektów badawczych
Specjalność Nanotechnologie i biznes
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Rafal Pelka <Rafal.Pelka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomosc podstaw technologii chemicznej w zakresie studiów I stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student poznaje rodzaje międzynarodowych projektów badawczych i sposoby przygotowania wniosków aplikacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rodzaje projektów międzynarodowych i możliwości uczestnictwa10
T-W-2Definiowanie tematyki projektów5
T-W-3Formowanie konsorcjum5
T-W-4Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykladach30
A-W-2Przygotowanie aplikacji30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy własnej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-04_W01
Student potrafi łączyć wiedzę w zakresie technologii chemicznej z jej pozatechnicznymi aspektami
TCH_2A_W14T2A_W08, T2A_W09, T2A_W11InzA2_W03, InzA2_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-04_U01
Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do przygotowania projektowych wniosków aplikacyjnych
TCH_2A_U02T2A_U01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D10-04_K01
Student potrafi myśleć i działa w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. Jest w stanie przedstwić pomysł na badania i opisać go.
TCH_2A_K01T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-W-2, T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-04_W01
Student potrafi łączyć wiedzę w zakresie technologii chemicznej z jej pozatechnicznymi aspektami
2,0
3,0Student opanował w wystarczającym stopniu zasady wypełniania wniosków aplikacyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-04_U01
Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do przygotowania projektowych wniosków aplikacyjnych
2,0
3,0Student potrafi w zadowalającym stopniu przygotować projektowy wniosek aplikacyjny
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D10-04_K01
Student potrafi myśleć i działa w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. Jest w stanie przedstwić pomysł na badania i opisać go.
2,0
3,0Student potrafi w zadowalającym stopniu sformułować tematykę badań i przygotować wniosek aplikacyjny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. MNiSW, NCN, NCBiR, Cordis, Strony www instytucji, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje projektów międzynarodowych i możliwości uczestnictwa10
T-W-2Definiowanie tematyki projektów5
T-W-3Formowanie konsorcjum5
T-W-4Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych10
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykladach30
A-W-2Przygotowanie aplikacji30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-04_W01Student potrafi łączyć wiedzę w zakresie technologii chemicznej z jej pozatechnicznymi aspektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W14ma pogłębioną wiedzę do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uzwzględniania w praktyce inżynierskiej i działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Student poznaje rodzaje międzynarodowych projektów badawczych i sposoby przygotowania wniosków aplikacyjnych
Treści programoweT-W-1Rodzaje projektów międzynarodowych i możliwości uczestnictwa
T-W-2Definiowanie tematyki projektów
T-W-4Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy własnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował w wystarczającym stopniu zasady wypełniania wniosków aplikacyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-04_U01Student potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do przygotowania projektowych wniosków aplikacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U02potrafi interpretować i analizować pozyskane informacje literaturowe oraz wyciągać prawidłowe wnioski, w zakresie ukończonej specjalności potrafi formułować opinie wraz z uzasadnieniem w języku polskim i angielskim
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Student poznaje rodzaje międzynarodowych projektów badawczych i sposoby przygotowania wniosków aplikacyjnych
Treści programoweT-W-1Rodzaje projektów międzynarodowych i możliwości uczestnictwa
T-W-2Definiowanie tematyki projektów
T-W-3Formowanie konsorcjum
T-W-4Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy własnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w zadowalającym stopniu przygotować projektowy wniosek aplikacyjny
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_2A_D10-04_K01Student potrafi myśleć i działa w sposób kreatywny i przedsiębiorczy. Jest w stanie przedstwić pomysł na badania i opisać go.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy, ma świadomość ważności pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej i odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student poznaje rodzaje międzynarodowych projektów badawczych i sposoby przygotowania wniosków aplikacyjnych
Treści programoweT-W-2Definiowanie tematyki projektów
T-W-4Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych
Metody nauczaniaM-1Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena pracy własnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w zadowalającym stopniu sformułować tematykę badań i przygotować wniosek aplikacyjny.
3,5
4,0
4,5
5,0