Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Technologie monomerów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie monomerów
Specjalność Technologia organiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>
Inni nauczyciele Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia ogólna.
W-2Podstawy technologii chemicznej.
W-3Podstawy inżynierii chemicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami produkcji monomerów i ich rozwojem z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
C-2Ukształtownie umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza porównawcza wybranych technologii monomerów.5
T-A-2Kierunki rozwoju wybranych technologii monomerów.5
T-A-3Elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w technologiach monomerów.5
15
wykłady
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.2
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.1
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.1
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.1
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.1
T-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.1
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i matakrylanu metylu.3
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.1
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.2
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.1
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury wskazanej przez prowadzącego.11
A-A-3Konsultacje z prowadzącym.3
A-A-4Zaliczenie.1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.12
A-W-4Egzamin.1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną.
M-2Klasyczna metoda problemowa z dyskusją dydaktyczną wspomagana prezentacja multimedialną.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena przygotowania do ćwiczeń audytoryjnych.
S-3Ocena formująca: Okresowa ocena aktywności i kreatywności studenta w rozwiązywaniu zadań problemowych.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki ćwiczeń audytoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-2c_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę z zakresu metod otrzymywania monomerów, ich właściowościach i zastosowaniach oraz nowoczesnych technologiach i kierunkach ich rozwoju z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w aspektach świadomego ograniczania antropopresji na środowisko naturalne.
TCH_1A_W09, TCH_1A_W11T1A_W03InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-6, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-11M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-2c_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych a potrafi także zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
TCH_1A_U10, TCH_1A_U16T1A_U09, T1A_U13InzA_U02, InzA_U05C-2T-W-6, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-2c_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów.
TCH_1A_K01T1A_K01, T1A_K03C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-2c_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę z zakresu metod otrzymywania monomerów, ich właściowościach i zastosowaniach oraz nowoczesnych technologiach i kierunkach ich rozwoju z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w aspektach świadomego ograniczania antropopresji na środowisko naturalne.
2,0Nie potrafi wymienić nawet podstawowych metod otrzymywania omawianych monomerów.
3,0Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju.
3,5Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,0Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,5Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.
5,0Student zna wszystykie omawiane metody otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna wszystkie nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju i je objaśnia. Potrafi wskazać i omówić elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-2c_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych a potrafi także zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
2,0Student nie posiada nawet umiejętności czytania schematów technologicznych.
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Z pomocą prowadzącego przeprowadza analizę porównawczą zaledwie kilku stosowanych rozwiązań technologicznych i w niewielkim zakresie potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych.
3,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Korzystając ze wskazówek prowadzącego przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Korzystając ze wskazówek prowadzącego potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
5,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych, wykorzystać i stosować je w praktyce badawczej i inżynierskiej oraz je rozwijać i weryfikować.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-2c_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów.
2,0Student nie wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się, nie wykazuje kreatywności, nie myśli logicznie.
3,0Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności.
3,5Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny, aktywny i obowiązkowy.
4,0Student wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się .
4,5Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy.
5,0Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego.

Literatura podstawowa

  1. A. Bukowska A, W. Bukowski, Technologia produkcji monomerów. Monomery nienasycone., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2001
  2. E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntez organicznych., WNT, Warszawa, 2000, tom 1, tom 2
  3. R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, Technologia chemiczna organiczna., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1992

Literatura dodatkowa

  1. S. Bretsznajder i in., Podstawy ogólne technologii chemicznej, WNT, Warszawa, 1973

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza porównawcza wybranych technologii monomerów.5
T-A-2Kierunki rozwoju wybranych technologii monomerów.5
T-A-3Elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w technologiach monomerów.5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.2
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.1
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.1
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.1
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.1
T-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.1
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i matakrylanu metylu.3
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.1
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.2
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.1
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury wskazanej przez prowadzącego.11
A-A-3Konsultacje z prowadzącym.3
A-A-4Zaliczenie.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.12
A-W-4Egzamin.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-2c_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę z zakresu metod otrzymywania monomerów, ich właściowościach i zastosowaniach oraz nowoczesnych technologiach i kierunkach ich rozwoju z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w aspektach świadomego ograniczania antropopresji na środowisko naturalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W09ma wiedzę z zakresu metod identyfikacji, oznaczania składu oraz charakteryzowania produktów przemysłu chemicznego
TCH_1A_W11ma wiedzę o surowcach przemysłu chemicznego i pokrewnych procesach stosowanych w ich przetwarzaniu do produktów użytkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami produkcji monomerów i ich rozwojem z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
Treści programoweT-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i matakrylanu metylu.
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienić nawet podstawowych metod otrzymywania omawianych monomerów.
3,0Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju.
3,5Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,0Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,5Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.
5,0Student zna wszystykie omawiane metody otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna wszystkie nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju i je objaśnia. Potrafi wskazać i omówić elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-2c_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych a potrafi także zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U10potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
TCH_1A_U16potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania aparatów i istniejących rozwiązań technicznych w procesach technologii chemicznej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych.
Treści programoweT-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i matakrylanu metylu.
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.
T-A-1Analiza porównawcza wybranych technologii monomerów.
T-A-2Kierunki rozwoju wybranych technologii monomerów.
T-A-3Elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w technologiach monomerów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną.
M-2Klasyczna metoda problemowa z dyskusją dydaktyczną wspomagana prezentacja multimedialną.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet umiejętności czytania schematów technologicznych.
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Z pomocą prowadzącego przeprowadza analizę porównawczą zaledwie kilku stosowanych rozwiązań technologicznych i w niewielkim zakresie potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych.
3,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Korzystając ze wskazówek prowadzącego przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Korzystając ze wskazówek prowadzącego potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
5,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych, wykorzystać i stosować je w praktyce badawczej i inżynierskiej oraz je rozwijać i weryfikować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-2c_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych.
Treści programoweT-A-1Analiza porównawcza wybranych technologii monomerów.
T-A-2Kierunki rozwoju wybranych technologii monomerów.
T-A-3Elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w technologiach monomerów.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa z dyskusją dydaktyczną wspomagana prezentacja multimedialną.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena przygotowania do ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się, nie wykazuje kreatywności, nie myśli logicznie.
3,0Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności.
3,5Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny, aktywny i obowiązkowy.
4,0Student wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się .
4,5Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy.
5,0Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego.