Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium specjalistyczne
Specjalność Nano-biomateriały
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy nauki o materiałach
W-2metody badań nano-biomateriałów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie studenta z problematyką nano-biomateriałów
C-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu nano-biomateriałów3
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej2
T-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia3
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu nano-biomateriałów3
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1udział studenta w seminariach15
A-S-2praca własna studenta15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
S-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D2-11_W01
Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Nano_2A_W01, Nano_2A_W03, Nano_2A_W04T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W07InzA2_W02C-2, C-3, C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D2-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z nanotechnologią, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy.
Nano_2A_U01, Nano_2A_U02T2A_U01, T2A_U02, T2A_U05, T2A_U07C-2, C-3, C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D2-11_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
Nano_2A_K01, Nano_2A_K02T2A_K01, T2A_K02, T2A_K06InzA2_K01C-2, C-3, C-1T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-4, T-S-5M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D2-11_W01
Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D2-11_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z nanotechnologią, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy.
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D2-11_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura zródłowa, Biezaca literatura z zakresu nano-biomateriałów, w tym podreczniki tematyczne, oryginalne publikacje naukowe i patenty

Literatura dodatkowa

  1. K. Pawlik, R. Zenderowski, Dyplom z internetu : jak korzystac z internetu piszac prace dyplomowe?, CeDeWU, Warszawa, 2010

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu nano-biomateriałów3
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej2
T-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia3
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu nano-biomateriałów3
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej4
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1udział studenta w seminariach15
A-S-2praca własna studenta15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D2-11_W01Student ma wiedzę z zakresu studiowanej specjalności, posiada wiedzę i rozumie pojęcia i zasady ochrony własności intelektualnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W01ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie matematyki z matematycznymi metodami modelowania komputerowego, chemii, technologii chemicznej do rozwiązywania złożonych zadań z zakresu ukończonej specjalności
Nano_2A_W03ma szczegółową wiedzę w zakresie stosowania specjalistycznych procedur pomiarowych, elektronicznych przyrządów pomiarowych i komputerowych systemów pomiarowych w technice, nanotechnologii, nanobiotechnologii
Nano_2A_W04ma poszerzoną i uporządkowaną wiedzę w zakresie współczesnej inżynierii materiałów i spektroskopii/mikroskopii nanomateriałów i nanobiomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
C-1zapoznanie studenta z problematyką nano-biomateriałów
Treści programoweT-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu nano-biomateriałów
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu nano-biomateriałów
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu tematyki pracy dyplomowej oraz studiowanej specjalności, potrafi wskazać poprawne rozwiazanie problemu badawczego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D2-11_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury polsko i angielskojezycznej, z baz danych i innych zródeł związanych z nanotechnologią, analizować je i wykorzystywać w swojej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, nanobiomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi dokonywać ich krytycznej selekcji, interpretacji oraz integracji ze swą dotychczasową wiedzą
Nano_2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanobiotechnologii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
C-1zapoznanie studenta z problematyką nano-biomateriałów
Treści programoweT-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu nano-biomateriałów
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu nano-biomateriałów
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe umiejętności potrzebne do samodzielnego rozwiązania problemu badawczego postawionego w pracy dyplomowej, potrafi znaleźć i przeprowadzić podstawową analizę literatury przedmiotu, potrafi opracowac wyniki swoich badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D2-11_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się, potrafi myśleć w sposób kreatywny, logiczny i przedsiębiorczy. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K01potrafi samodzielnie uzupełniać i poszerzać swoją wiedzę o zagadnienia związane z nanotechnologią, nanomateriałami i nanobiomateriałów a także o problemy wchodzące w skład innych specjalności inżynierskich i pozainżynierskich, potrafi przeprowadzać i organizować seminaria i szkolenia, wskazywać innym wiarygodne źródła informacji fachowych
Nano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2wykształcenie umiejętności planowania i wykonywania eksperymentów
C-3wykształcenie umiejetności posługiwania się źródłami informacji i ich cytowania
C-1zapoznanie studenta z problematyką nano-biomateriałów
Treści programoweT-S-3Wyszukiwanie literatury w oparciu o bazy danych i inne zaawansowane narzędzia
T-S-1Przedstawienie koncepcji i założeń pracy z zakresu nano-biomateriałów
T-S-2Omówienie układu, elementów składowych oraz redacji pracy przejściowej
T-S-4Redagowanie tekstów technicznych z zakresu nano-biomateriałów
T-S-5Wystąpienia studentów dotyczące specjalistycznej pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1prezentacja multimedialna
M-2przekaz werbalny - wystąpienia na forum grupy seminaryjnej
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: prezentacja studenta oceniana przez prowadzącego
S-1Ocena formująca: pokaz i prezentacja
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawowe kompetencje niezbędne do przygotowania pracy dyplomowej, wykazuje umiarkowane zainteresowanie wynikami badań i literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności i nie myśli logicznie.
3,5
4,0
4,5
5,0