Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S2)
specjalność: Nanonauki i nanotechnologie

Sylabus przedmiotu Synteza i właściwości nanostruktur:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Synteza i właściwości nanostruktur
Specjalność Nanonauki i nanotechnologie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Grzechulska-Damszel <Joanna.Grzechulska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,00,62egzamin
laboratoriaL2 15 1,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe pijęcia nanotechnologii i nanonauki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach10
T-L-2Charakterystyka wytworzonych nanostruktur5
15
wykłady
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.4
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań.5
T-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.6
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Ocena z akolokwium i za sprawozdanie15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Egzamin z wykładów15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratorium

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-02_W01
Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróznanie ich form a takze wskaznie odpowiednch technik charakteryzacji nanostruktur i interpretowanie wyników
Nano_2A_W02T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W06InzA2_W01, InzA2_W05C-1T-L-2, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-02_U01
Wskazywanie potencjalnych zastosowań
Nano_2A_U12T2A_U12, T2A_U13InzA2_U07C-1T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Nano_2A_D1-02_U02
Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
Nano_2A_U14T2A_U18InzA2_U05, InzA2_U07C-1T-L-2, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_2A_D1-02_K01
Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
Nano_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1T-L-2, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3
Nano_2A_D1-02_K02
Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
Nano_2A_K03T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06InzA2_K02C-1T-L-2, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-02_W01
Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróznanie ich form a takze wskaznie odpowiednch technik charakteryzacji nanostruktur i interpretowanie wyników
2,0nie potrafi wcale definiować najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednich technik charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
3,5w co najmniej 61% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
4,0w co najmniej 71% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
4,5w co najmniej 81% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
5,0w co najmniej 91% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-02_U01
Wskazywanie potencjalnych zastosowań
2,0nie potrafi wcale wskazywać potencjalnych zastosowań
3,0w co najmniej 51% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
3,5w co najmniej 61% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,0w co najmniej 71% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,5w co najmniej 81% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
5,0w co najmniej 91% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
Nano_2A_D1-02_U02
Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
2,0nie potrafi wcale dobierać sprzet i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy ani decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_2A_D1-02_K01
Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
Nano_2A_D1-02_K02
Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
2,0nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz brak umiejętności pracy w zespole
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole

Literatura podstawowa

  1. Kelsall R. W., Hamley I. W., Geoghegan M, Nanotechnologie, PWN, Warszawa, 2008
  2. Davies A. G., Thompson, Advances in Nanoengineering, Imperial College Press, Londyn, 2007
  3. Galina H, Fizykochemia polimerów, Ofic. Wyd. Politechniki Rzeszowskiej, 1998
  4. Guozhong Cao, Nanostructures and Nanomaterials, Imperial College Press, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach10
T-L-2Charakterystyka wytworzonych nanostruktur5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.4
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań.5
T-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.6
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych15
A-L-2Ocena z akolokwium i za sprawozdanie15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2Egzamin z wykładów15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-02_W01Definiowanie najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróznanie ich form a takze wskaznie odpowiednch technik charakteryzacji nanostruktur i interpretowanie wyników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_W02ma szczegółową wiedzę o materiałach, nanomateriałach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym w szczególności związanych z ukończoną specjalnością, a także w zakresie wybranych zagadnień fizyki i inżynierii oraz technologii chemicznej dotyczących nowoczesnych materiałów, nanomateriałów i biomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur.
Treści programoweT-L-2Charakterystyka wytworzonych nanostruktur
T-L-1Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań.
T-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale definiować najnowszych technologii wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednich technik charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
3,0w co najmniej 51% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
3,5w co najmniej 61% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
4,0w co najmniej 71% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
4,5w co najmniej 81% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
5,0w co najmniej 91% potrafi definiować najnowsze technologie wytwarzania nanostruktur oraz rozróżniać ich form a takze wskazywać odpowiednie techniki charakteryzacji nanostruktur i interpretować wyników
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-02_U01Wskazywanie potencjalnych zastosowań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U12potrafi określić zakres stosowalności poznanych metod badawczych i technologii oraz nowych rozwiązań w warunkach przemysłowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U13ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur.
Treści programoweT-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale wskazywać potencjalnych zastosowań
3,0w co najmniej 51% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
3,5w co najmniej 61% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,0w co najmniej 71% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
4,5w co najmniej 81% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
5,0w co najmniej 91% potrafi wskazać potencjalne zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-02_U02Dobieranie sprzetu i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy i decydowac o metodzie charakterystyki otrzymanego materału
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_U14posiada umiejętność doboru reakcji chemicznych, technik laboratoryjnych i rozwiązań inżynieryjnych do realizacji konkretnych zadań z zakresu ukończonej specjalności o zróżnicowanym stopniu trudności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur.
Treści programoweT-L-2Charakterystyka wytworzonych nanostruktur
T-L-1Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań.
T-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale dobierać sprzet i odpowiednich parametrów do przeprowadzania syntezy ani decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
3,0w co najmniej 51% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
3,5w co najmniej 61% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
4,0w co najmniej 71% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
4,5w co najmniej 81% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
5,0w co najmniej 91% potrafi dobierać sprzet i odpowiednie parametry do przeprowadzania syntezy i decydować o metodzie charakteryzacji otrzymanego materału
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-02_K01Ocenianie wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K02zna wpływ wdrażania poznanych technik i technologii na środowisko naturalne, zdrowie pracowników, użytkowników i osób postronnych oraz konsekwencje prawne tego wpływu, potrafi stosować w praktyce idee zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur.
Treści programoweT-L-2Charakterystyka wytworzonych nanostruktur
T-L-1Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań.
T-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wcale oceniać wpływu używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
3,0w co najmniej 51% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
3,5w co najmniej 61% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
4,0w co najmniej 71% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
4,5w co najmniej 81% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
5,0w co najmniej 91% potrafi oceniać wpływ używanych metod otrzymywania nanostruktur na środowisko naturalne i na organizm człowieka
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_2A_D1-02_K02Aktywna postawa przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_2A_K03potrafi pracować w zespołach badawczych i produkcyjnych, a w razie potrzeby przyjmować pozycję lidera, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych metod syntezy, charakterystyki oraz właściwości nanostruktur.
Treści programoweT-L-2Charakterystyka wytworzonych nanostruktur
T-L-1Otrzymywania nanostruktur z wykorzystaniem metod poznanych na wykładach
T-W-2Klasyfikacje nanocząstek według kształtu, materiału, struktury, metod wytwarzania, właściwości i zastosowań.
T-W-3Metody wytwarzania, właściwości i podstawowe zastosowania nanomateriałów: struktury zero-wymiarowe – nanocząstki, struktury jedno-wymiarowe - nanowłókna, nanodruty,nanorurki, nanopałeczki, struktury dwu-wymiarowe - ultracienkie warstwy,struktury trójwymiarowe – nanosfery.
T-W-1Zarys historyczny: odkrycie niezwykłych właściwości nanomateriałów, pojawienie się nanotechnologii.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna
M-2Zajęcia praktyczne w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach audytoryjnych i laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin z wykładów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje aktywnej postawy przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz brak umiejętności pracy w zespole
3,0w co najmniej 51% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
3,5w co najmniej 61% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,0w co najmniej 71% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
4,5w co najmniej 81% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole
5,0w co najmniej 91% wykazuje aktywną postawe przy realizacji określonego zadania w sytuacjach piorytetowych i problemowych oraz umiejętność pracy w zespole