Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia procesów materiałowych w transporcie i motoryzacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia procesów materiałowych w transporcie i motoryzacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy chemii ogólnej i nieorganicznej, chemii polimerów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1wskazanie studentowi z możliwościami wpływania na właściwości różnych materiałów poprzez wprowadzanie domieszek
C-2zaznajomienie studenta z przykładową aparaturą do badań różnych materiałów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Odporność termiczna materiałów5
T-L-2Palność materiałów5
T-L-3Badania wpływu domieszek na właściwości tworzyw konstrukcyjnych5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studia literaturowe9
A-L-3opracowanie sprawozdanie5
A-L-4zaliczenie1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena współpracy z zespole studentów
S-3Ocena podsumowująca: Ocena znajomości zagadnień będących przedmiotem ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C24_W10
ma podstawową wiedzę na temat zasad funkcjonowania i eksploatacji aparatury, urządzeń i systemów wykorzystujących metody technologii chemicznej i fizyki technicznej, szczególnie w aspekcie wytwarzania nanomateriałów konstrukcyjnych
Nano_1A_W10T1A_W06InzA_W01C-1, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C24_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie, potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań, potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne,potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, potrafi oznaczać wybrane właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Nano_1A_U01, Nano_1A_U09, Nano_1A_U10, Nano_1A_U13, Nano_1A_U14T1A_U01, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U13, T1A_U14InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06C-1, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C24_K02
ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
Nano_1A_K02, Nano_1A_K04T1A_K02, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-L-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C24_W10
ma podstawową wiedzę na temat zasad funkcjonowania i eksploatacji aparatury, urządzeń i systemów wykorzystujących metody technologii chemicznej i fizyki technicznej, szczególnie w aspekcie wytwarzania nanomateriałów konstrukcyjnych
2,0student nie potrafi wskazać materiałów i metod ich otrzymywania, nie zna technik badań tych materiałow używanych w trakcie zajęć, z trudem wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
3,0student z trudnością potrafi wskazać materiały i metody ich otrzymywania, zna techniki badań tych materiałow używane w trakcie zajęć, z trudem wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
3,5student potrafi wskazać materiały i metod ich otrzymywania, zna niektóre techniki badań tych materiałow, wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
4,0student potrafi wskazać materiały i metod ich otrzymywania, zna aparaturę do badań tych materiałow, wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
4,5student potrafi wskazać materiały i metody ich otrzymywania, dobrze zna aparaturę do badań tych materiałow, wskazuje cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
5,0student bardzo dobrze wskazuje szeroką gamę materiałów i metod ich otrzymywania, bardzo dobrze zna aparaturę do badań tych materiałow, zna istotę i cele wprowadzania domieszek do materiałów konstrukcyjnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C24_U01
potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie, potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań, potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne,potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, potrafi oznaczać wybrane właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
2,0student nie potrafi analizować informacji pozyskanych w trakcie ćwiczeń z wiedzą teoretyczną, nie dobiera właściwie metod badawczych
3,0student z trudnością radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, w ograniczonym stopniu analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, z trudnością dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
3,5student dość dobrze radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, w wystarczającym stopniu analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, potrafi dobierać metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
4,0student radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, łatwo dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
4,5student dobrze radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, łatwo dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
5,0student bardzo dobrze radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, łatwo dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C24_K02
ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
2,0student nie rozumie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, nie rozumie wagi własnych decyzji i odpowiedzialności za ich podejmowanie, nie potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów i wynikających sytuacji
3,0student wie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, ale nie w pełni rozumie jaką wagę mają jego własne decyzjei jaka jest jego własna odpowiedzialność za ich podejmowanie, tylko czasem potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów
3,5student wie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, zdja sobie sprawę, że jego własne decyzje mogą mieć dużą wagę i wie jaka jest jego własna odpowiedzialność za ich podejmowanie, potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów
4,0student wie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, ale rozumie jaką wagę mają jego własne decyzjei jaka jest jego własna odpowiedzialność za ich podejmowanie, potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów
4,5student zna i rozumie konsekwencje zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow zarówno na środowisko jak i i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, dobrze dostosowuje działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
5,0student w pełni rozumie konsekwencje zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow zarówno na środowisko jak i i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, bardzo dobrze dostosowuje swoje działania do pojawiających się niespodziewanych problemów

Literatura podstawowa

  1. Ullmann's Encyclopedia of Industrial Chemistry, Wiley, 2002
  2. Jurczyk, M., Jakubowicz, J., Nanomateriały ceramiczne, Wyd. politechniki Poznańskiej, 2004
  3. Kubiński, Materiałoznawstwo t. I. Podstawowe materiały stosowane w technice, Wydawnictwa AGH, Kraków, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Odporność termiczna materiałów5
T-L-2Palność materiałów5
T-L-3Badania wpływu domieszek na właściwości tworzyw konstrukcyjnych5
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studia literaturowe9
A-L-3opracowanie sprawozdanie5
A-L-4zaliczenie1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C24_W10ma podstawową wiedzę na temat zasad funkcjonowania i eksploatacji aparatury, urządzeń i systemów wykorzystujących metody technologii chemicznej i fizyki technicznej, szczególnie w aspekcie wytwarzania nanomateriałów konstrukcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W10ma podstawową wiedzę o cyklu życia materiałów oraz na temat zasad funkcjonowania i eksploatacji aparatury, urządzeń i systemów wykorzystujących metody technologii chemicznej i fizyki technicznej, szczególnie w aspekcie wytwarzania nanomateriałów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1wskazanie studentowi z możliwościami wpływania na właściwości różnych materiałów poprzez wprowadzanie domieszek
C-2zaznajomienie studenta z przykładową aparaturą do badań różnych materiałów
Treści programoweT-L-3Badania wpływu domieszek na właściwości tworzyw konstrukcyjnych
T-L-1Odporność termiczna materiałów
T-L-2Palność materiałów
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena współpracy z zespole studentów
S-3Ocena podsumowująca: Ocena znajomości zagadnień będących przedmiotem ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi wskazać materiałów i metod ich otrzymywania, nie zna technik badań tych materiałow używanych w trakcie zajęć, z trudem wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
3,0student z trudnością potrafi wskazać materiały i metody ich otrzymywania, zna techniki badań tych materiałow używane w trakcie zajęć, z trudem wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
3,5student potrafi wskazać materiały i metod ich otrzymywania, zna niektóre techniki badań tych materiałow, wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
4,0student potrafi wskazać materiały i metod ich otrzymywania, zna aparaturę do badań tych materiałow, wskazuje niektóre cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
4,5student potrafi wskazać materiały i metody ich otrzymywania, dobrze zna aparaturę do badań tych materiałow, wskazuje cele wprowadzania niektórych domieszek do materiałów konstrukcyjnych stosowanych w transporcie i motoryzacji
5,0student bardzo dobrze wskazuje szeroką gamę materiałów i metod ich otrzymywania, bardzo dobrze zna aparaturę do badań tych materiałow, zna istotę i cele wprowadzania domieszek do materiałów konstrukcyjnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C24_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologi, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie, potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań, potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne,potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy, potrafi oznaczać wybrane właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Nano_1A_U09potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Nano_1A_U10potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Nano_1A_U13potrafi oceniać zagrożenia związane ze stosowaniem produktów i procesów chemicznych i fizycznych oraz stosować zasady bezpieczeństwa i higieny pracy
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1wskazanie studentowi z możliwościami wpływania na właściwości różnych materiałów poprzez wprowadzanie domieszek
C-2zaznajomienie studenta z przykładową aparaturą do badań różnych materiałów
Treści programoweT-L-3Badania wpływu domieszek na właściwości tworzyw konstrukcyjnych
T-L-1Odporność termiczna materiałów
T-L-2Palność materiałów
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
S-3Ocena podsumowująca: Ocena znajomości zagadnień będących przedmiotem ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi analizować informacji pozyskanych w trakcie ćwiczeń z wiedzą teoretyczną, nie dobiera właściwie metod badawczych
3,0student z trudnością radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, w ograniczonym stopniu analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, z trudnością dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
3,5student dość dobrze radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, w wystarczającym stopniu analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, potrafi dobierać metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
4,0student radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, łatwo dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
4,5student dobrze radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, łatwo dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
5,0student bardzo dobrze radzi sobie sobie z pozyskaniem literatury, analizuje informacje pozyskane w trakcie zajęć z wiedzą teoretyczną, łatwo dobiera metody badań i wykorzystuje je do rozwiązania problemów związanych z ćwiczeniami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C24_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologii i nanomateriałów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Nano_1A_K04potrafi odpowiednio określić zadania priorytetowe służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i dążyć do ich wykonania, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1wskazanie studentowi z możliwościami wpływania na właściwości różnych materiałów poprzez wprowadzanie domieszek
C-2zaznajomienie studenta z przykładową aparaturą do badań różnych materiałów
Treści programoweT-L-3Badania wpływu domieszek na właściwości tworzyw konstrukcyjnych
T-L-1Odporność termiczna materiałów
T-L-2Palność materiałów
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne
S-2Ocena podsumowująca: Ocena współpracy z zespole studentów
S-3Ocena podsumowująca: Ocena znajomości zagadnień będących przedmiotem ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, nie rozumie wagi własnych decyzji i odpowiedzialności za ich podejmowanie, nie potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów i wynikających sytuacji
3,0student wie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, ale nie w pełni rozumie jaką wagę mają jego własne decyzjei jaka jest jego własna odpowiedzialność za ich podejmowanie, tylko czasem potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów
3,5student wie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, zdja sobie sprawę, że jego własne decyzje mogą mieć dużą wagę i wie jaka jest jego własna odpowiedzialność za ich podejmowanie, potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów
4,0student wie jakie konsekwencje może nosić stosowanie nanotechnologi, ale rozumie jaką wagę mają jego własne decyzjei jaka jest jego własna odpowiedzialność za ich podejmowanie, potrafi dostosować wlasnych działań do pojawiających się niespodziewanych problemów
4,5student zna i rozumie konsekwencje zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow zarówno na środowisko jak i i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, dobrze dostosowuje działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
5,0student w pełni rozumie konsekwencje zastosowania nanotechnologi i nanomateriałow zarówno na środowisko jak i i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje, bardzo dobrze dostosowuje swoje działania do pojawiających się niespodziewanych problemów