Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Nanotechnologia (S1)

Sylabus przedmiotu Materiały i nanomateriały kosmetyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Nanotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Materiały i nanomateriały kosmetyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Polimerów
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Kozłowska <Agnieszka.Kozlowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość chemii ogólnej, chemii organicznej i chemii fizycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z surowcami używanymi w produkcji kosmetyków do pielęgnacji ciała, zębów, włosów itp. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu praktyczne zapoznanie studenta z preparatyką prostych produktów kosmetycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praktyczne wykonanie wybranych form kosmetyków tj. kremy, maści w tym z zastosowaniem nanocząstek (np. liposomów)7
T-L-2Ocena organoleptyczna otrzymanych preparatów (określenie wyglądu kosmetyku, barwy, zapachu, wcieralności, typu emulsji, pH)8
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2aktywność na zajęciach5
A-L-3przygotowanie teoretyczne do zajęć5
A-L-4opracowywanie sprawozdań z odbytych ćwiczeń laboratoryjnych5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawozdanie
S-2Ocena formująca: przygotowanie teoretyczne do zajęć - wejściówka
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C23_W01
Student powinien mieć ogólną wiedzę i rozeznanie w zakresie podstawowych rodzajów materiałów kosmetycznych, rodzajów dodatków oraz substancji pomocniczych, technologii ich formułowania oraz stosowania, a także metod charakteryzacji właściwości użytkowych i kierunków zastosowania.
Nano_1A_W04, Nano_1A_W05, Nano_1A_W08, Nano_1A_W09, Nano_1A_W10, Nano_1A_W12, Nano_1A_W13T1A_W01, T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C23_U01
Student powinien umieć wykonać preparat kosmetyczny, dokonać wyboru adekwatnej metody otrzymywania, zaproponować sposób stosowania danego preparatu.
Nano_1A_U01, Nano_1A_U02, Nano_1A_U03, Nano_1A_U05, Nano_1A_U08, Nano_1A_U09, Nano_1A_U10, Nano_1A_U14, Nano_1A_U17T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Nano_1A_C23_K01
W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w kontaktach z partnerami gospodarczymi, zwłaszcza z sektora wytwarzania i lub dystrybucji materiałów kosmetycznych, (ii) otwartość na zmiany/modyfikacje procesu produkcyjnego, (iii) świadomość wpływu procesów wytwarzania, aplikacji oraz rodzaju kosmetyku na zastosowanie
Nano_1A_K01, Nano_1A_K02, Nano_1A_K03, Nano_1A_K04, Nano_1A_K05, Nano_1A_K06, Nano_1A_K07T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06, T1A_K07InzA_K01, InzA_K02C-1T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C23_W01
Student powinien mieć ogólną wiedzę i rozeznanie w zakresie podstawowych rodzajów materiałów kosmetycznych, rodzajów dodatków oraz substancji pomocniczych, technologii ich formułowania oraz stosowania, a także metod charakteryzacji właściwości użytkowych i kierunków zastosowania.
2,0Student nie dysponuje podstawową wiedzą w zakresie wiadomości o preparatach kosmetycznych, metodach ich otrzymywania i stosowania.
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie jak wyżej.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie jak wyżej.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie jak wyżej.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie jak wyżej, a ponadto potrafi opisać poszczególne grupy kosmetyków wprowadzane nanododatki/komponenty, technologie formułowania tych materiałów, a także metody ich stosowania.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie jak wyżej, a ponadto potrafi zaproponować nowe rozwiązania technologiczne w preparatyce materiałów i nanomateriałów kosmetycznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C23_U01
Student powinien umieć wykonać preparat kosmetyczny, dokonać wyboru adekwatnej metody otrzymywania, zaproponować sposób stosowania danego preparatu.
2,0Student nie posiada umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów kosmetycznych
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów kosmetycznych
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów kosmetycznych
4,0Student posiada umiejętności w zakresie jw.
4,5Student posiada umiejętności w zakresie jw. oraz ograniczone umiejętności w zakresie oceny i doboru materiału kosmetycznego do określonego zastosowania
5,0Student posiada umiejętności w zakresie jw. oraz podstawowe umiejętności w zakresie oceny i doboru materiału kosmetycznego do określonego zastosowania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Nano_1A_C23_K01
W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w kontaktach z partnerami gospodarczymi, zwłaszcza z sektora wytwarzania i lub dystrybucji materiałów kosmetycznych, (ii) otwartość na zmiany/modyfikacje procesu produkcyjnego, (iii) świadomość wpływu procesów wytwarzania, aplikacji oraz rodzaju kosmetyku na zastosowanie
2,0Student nie wykazuje kreatywności w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych
3,0Student posiada ograniczoną kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych
3,5Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych
4,0Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych oraz ograniczoną kreatywność w zakresie wpływu rodzaju materiału kosmetycznego raz techniki aplikacji na użytkownika
4,5Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych oraz kreatywność w zakresie wpływu rodzaju materiału kosmetycznego oraz techniki aplikacji na użytkownika
5,0Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych oraz kreatywność w zakresie wpływu rodzaju materiału kosmetycznego oraz techniki aplikacji na użytkownika, a także technik oceny właściwości kosmetyków

Literatura podstawowa

  1. Marzec Alicja, CHEMIA KOSMETYKÓW surowce, półprodukty, preparatyka wyrobów, Toruń, 2009
  2. Barbara Jaroszewska, Kosmetologia, Atena, Warszawa, 2004
  3. Marie-Claude Martini, Farmakologia i kosmetologia skóry, Warszawa, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praktyczne wykonanie wybranych form kosmetyków tj. kremy, maści w tym z zastosowaniem nanocząstek (np. liposomów)7
T-L-2Ocena organoleptyczna otrzymanych preparatów (określenie wyglądu kosmetyku, barwy, zapachu, wcieralności, typu emulsji, pH)8
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2aktywność na zajęciach5
A-L-3przygotowanie teoretyczne do zajęć5
A-L-4opracowywanie sprawozdań z odbytych ćwiczeń laboratoryjnych5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C23_W01Student powinien mieć ogólną wiedzę i rozeznanie w zakresie podstawowych rodzajów materiałów kosmetycznych, rodzajów dodatków oraz substancji pomocniczych, technologii ich formułowania oraz stosowania, a także metod charakteryzacji właściwości użytkowych i kierunków zastosowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_W04ma wiedzę z zakresu budowy materii, mechanizmów procesów chemicznych i ich aplikacji w nanotechnologii wytwarzania nowoczesnych materiałów
Nano_1A_W05ma szczegółową wiedzę związaną z zagadnieniami fizyki współczesnej, niezbędnymi do rozumienia podstawowych mechanizmów fizycznych i wykorzystania wiedzy fizycznej w nanotechnologii
Nano_1A_W08ma wiedzę z zakresu technik oraz metod identyfikacji i charakteryzowania nanomateriałów, a także ma wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym związanym z nanotechnologią
Nano_1A_W09ma podstawową wiedzę o kierunkach rozwoju i zastosowaniach fizyki w wybranych zagadnieniach technicznych i technologicznych
Nano_1A_W10ma podstawową wiedzę o cyklu życia materiałów oraz na temat zasad funkcjonowania i eksploatacji aparatury, urządzeń i systemów wykorzystujących metody technologii chemicznej i fizyki technicznej, szczególnie w aspekcie wytwarzania nanomateriałów
Nano_1A_W12ma podstawową wiedzę dotyczącą etyki zawodowej w zakresie jakości wykonania i zasad eksploatacji urządzeń technicznych oraz podstaw BHP
Nano_1A_W13ma wiedzę ogólną potrzebną do rozumienia społecznych, ekonomicznych i prawnych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z surowcami używanymi w produkcji kosmetyków do pielęgnacji ciała, zębów, włosów itp. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu praktyczne zapoznanie studenta z preparatyką prostych produktów kosmetycznych.
Treści programoweT-L-2Ocena organoleptyczna otrzymanych preparatów (określenie wyglądu kosmetyku, barwy, zapachu, wcieralności, typu emulsji, pH)
T-L-1Praktyczne wykonanie wybranych form kosmetyków tj. kremy, maści w tym z zastosowaniem nanocząstek (np. liposomów)
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdanie
S-2Ocena formująca: przygotowanie teoretyczne do zajęć - wejściówka
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dysponuje podstawową wiedzą w zakresie wiadomości o preparatach kosmetycznych, metodach ich otrzymywania i stosowania.
3,0Student posiada ograniczoną wiedzę w zakresie jak wyżej.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie jak wyżej.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie jak wyżej.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie jak wyżej, a ponadto potrafi opisać poszczególne grupy kosmetyków wprowadzane nanododatki/komponenty, technologie formułowania tych materiałów, a także metody ich stosowania.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie jak wyżej, a ponadto potrafi zaproponować nowe rozwiązania technologiczne w preparatyce materiałów i nanomateriałów kosmetycznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C23_U01Student powinien umieć wykonać preparat kosmetyczny, dokonać wyboru adekwatnej metody otrzymywania, zaproponować sposób stosowania danego preparatu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii, nanomateriałów, fizyki, chemii, inżynierii materiałowej i nauk pokrewnych; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Nano_1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie nanotechnologii i nanomateriałów
Nano_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych dla kierunku nanotechnologii dobrze udokumentowane opracowanie zagadnień z zakresu nanotechnologii i nanomateriałów
Nano_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się, m. in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Nano_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty chemiczne, interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Nano_1A_U09potrafi identyfikować problematykę fizyczną i chemiczną w zjawiskach naturalnych i procesach technologicznych oraz wykorzystywać metodykę badań fizykochemicznych (wyniki eksperymentalne, symulacje) do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Nano_1A_U10potrafi dokonać doboru metod analitycznych i aparatury właściwych dla przeprowadzenia badań laboratoryjnych oraz dokonać krytycznej analizy sposobów ich wykorzystania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Nano_1A_U14potrafi oznaczać właściwości fizyczne i chemiczne związków chemicznych i materiałów, w szczególności nanomateriałów przy wykorzystaniu odpowiednich technik badawczych
Nano_1A_U17potrafi zaprojektować prosty proces technologiczny, zgodnie z zadaną specyfiką, charakterystyczny dla ukończonej specjalności oraz ocenić jego poprawność przy użyciu właściwych metod, technik i urządzeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z surowcami używanymi w produkcji kosmetyków do pielęgnacji ciała, zębów, włosów itp. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu praktyczne zapoznanie studenta z preparatyką prostych produktów kosmetycznych.
Treści programoweT-L-2Ocena organoleptyczna otrzymanych preparatów (określenie wyglądu kosmetyku, barwy, zapachu, wcieralności, typu emulsji, pH)
T-L-1Praktyczne wykonanie wybranych form kosmetyków tj. kremy, maści w tym z zastosowaniem nanocząstek (np. liposomów)
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdanie
S-2Ocena formująca: przygotowanie teoretyczne do zajęć - wejściówka
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów kosmetycznych
3,0Student posiada ograniczone umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów kosmetycznych
3,5Student posiada podstawowe umiejętności w zakresie komponowania, aplikacji materiałów kosmetycznych
4,0Student posiada umiejętności w zakresie jw.
4,5Student posiada umiejętności w zakresie jw. oraz ograniczone umiejętności w zakresie oceny i doboru materiału kosmetycznego do określonego zastosowania
5,0Student posiada umiejętności w zakresie jw. oraz podstawowe umiejętności w zakresie oceny i doboru materiału kosmetycznego do określonego zastosowania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaNano_1A_C23_K01W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien wykazywać: (i) aktywną postawę w kontaktach z partnerami gospodarczymi, zwłaszcza z sektora wytwarzania i lub dystrybucji materiałów kosmetycznych, (ii) otwartość na zmiany/modyfikacje procesu produkcyjnego, (iii) świadomość wpływu procesów wytwarzania, aplikacji oraz rodzaju kosmetyku na zastosowanie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówNano_1A_K01rozumie potrzebę podnoszenia swoich kwalifikacji, rozumie konieczność nieustannej adaptacji swojej wiedzy i umiejętności do zmian zachodzących w technice i nanotechnologii, potrafi organizować proces zdobywania wiedzy przez inne osoby oraz zachęcać je do pracy samodzielnej
Nano_1A_K02ma świadomość pozatechnicznych konsekwencji zastosowania nanotechnologii i nanomateriałów ze szczególnym uwzględnieniem wpływu na środowisko i organizm człowieka, rozumie wagę odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Nano_1A_K03potrafi pracować zespołowo; rozumie odpowiedzialność za działania własne i innych osób
Nano_1A_K04potrafi odpowiednio określić zadania priorytetowe służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i dążyć do ich wykonania, potrafi dostosowywać działania do pojawiających się niespodziewanych problemów
Nano_1A_K05rozumie zasady etyki zawodowej, prawidłowo oceniać wkład członków zespołu do osiąganych wyników jest świadom i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w wykonywanym zawodzie
Nano_1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Nano_1A_K07rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu informacji o najnowszych osiągnięciach nanotechnologii i związanych z nimi korzyści oraz problemów, potrafi przekazać takie informacje w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z surowcami używanymi w produkcji kosmetyków do pielęgnacji ciała, zębów, włosów itp. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu praktyczne zapoznanie studenta z preparatyką prostych produktów kosmetycznych.
Treści programoweT-L-2Ocena organoleptyczna otrzymanych preparatów (określenie wyglądu kosmetyku, barwy, zapachu, wcieralności, typu emulsji, pH)
T-L-1Praktyczne wykonanie wybranych form kosmetyków tj. kremy, maści w tym z zastosowaniem nanocząstek (np. liposomów)
Metody nauczaniaM-1ćwiczenia laboratoryjne
M-2pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdanie
S-2Ocena formująca: przygotowanie teoretyczne do zajęć - wejściówka
S-3Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje kreatywności w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych
3,0Student posiada ograniczoną kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych
3,5Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych
4,0Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych oraz ograniczoną kreatywność w zakresie wpływu rodzaju materiału kosmetycznego raz techniki aplikacji na użytkownika
4,5Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych oraz kreatywność w zakresie wpływu rodzaju materiału kosmetycznego oraz techniki aplikacji na użytkownika
5,0Student posiada kreatywność w zakresie stosowania wiedzy i umiejętności dot. ochrony dóbr użytkowych wytworzonych materiałów kosmetycznych oraz kreatywność w zakresie wpływu rodzaju materiału kosmetycznego oraz techniki aplikacji na użytkownika, a także technik oceny właściwości kosmetyków