Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C04-07_K01 | Sudent posiadając zdobytą wiedzę i umiejętności jest w stanie zrozumieć i popierać wykorzystanie źródeł energii odnawialnej ze swiadomością wyczerpania źródeł energii nieodnawialnej. Student będzie zdawał sprawę lub będzie świadomy, że zdobyta wiedza i umiejętności w zakresie odzysku energii ze źródeł odnawialnych pozwoli na aktywne właczenie się w program ochrony srodowiska naturalnego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICHP_2A_K01 | posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
ICHP_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
ICHP_2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K04 | potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Student osiągnie zdolności stosowania zależnosci teoretycznych do konkretnych wartości z przyjętej bazy danych (interpretacja rachunkowa konkretnych problemów teoretycznych opisanych zależnościami matematycznymi w teorii odnowy podczas realizacji projektu). |
---|
C-1 | Student zdobędzie wiedzę dotyczącą żródeł energii odnawialnej z elementarnymi schematami technicznego wykorzystania oraz zapozna się z konfiguracją geometryczną i zasadami działania urządzeń. |
Treści programowe | T-W-6 | Pasywne ogrzewanie budynków. Elektrownie słoneczne. Stawy słoneczne. |
---|
T-W-9 | Energia pływów. Obliczanie energii fal. Energia prądów morskich. |
T-W-1 | Źródła energii. Zasoby paliw naturalnych. Energia ze spalania surowców naturalnych. Czas wyczerpania nieodwracalnego surowca. Odnawialne źródła enetrgii. Potencjalne mozliwości technicznego zagospodarowania. Przetwarzanie energii. |
T-W-2 | Słońce jako źródło energii odnawialnej. Metody odzysku energii słonecznej. Podział. Zasoby. Metody przetwarzania energii słonecznej. |
T-W-3 | Gęstość energii promieniowania słonecznego. Współczynniki korekcyjne. Kąty we wzajemnym ukladzie słońce-płaszczyzna pochłaniająca energię. |
T-W-4 | Kolektory słoneczne. Typy. Model elektryczny kolektora. |
T-W-8 | Energia wody. Obliczanie mocy efektywnej przepływającego strumienia wody. Elektrownie wodne. Energia temiczna zasobów wodnych. Systemy odzysku. Instalacje OTEC. |
T-W-5 | Bilans cieplny kolektora. Obliczenia powierzchni kolektora słonecznego. Klasy komfortu mieszkań. Zużycie wody. Instalacje kolektorów. Elementy instalacji kolektora. |
T-W-7 | Energetyka jądrowa. Elektrownie jądrowe. Energia geotermalna. Zasoby energii. Ogrzewanie budynków. Siłownie geotermalne. Sposoby pozyskiwania. |
T-W-10 | Energia wiatru. Obliczanie mocy silnika wiatrowego. Turbiny wiatrowe. Ogólny model elektrowni wiatrowej. Ekonomiczna ocena wykorzystania elektrowni wiatrowej. Możłiiwości rozmieszczenia w Polsce kolektorów słonecznych i turbin wiatrowych. |
T-P-7 | Konsultacje indywidualne lub zespołu. (zajęcia audytoryjne, wyjaśnienie problemów). |
T-P-5 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Treść projektu kolektora słonecznego. Schematy. Dodatkowe wyposażenia. |
T-P-9 | Analiza projektu poprawiobnego (konsultacje indywidualne). |
T-P-4 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Treść projektu urządzenia i instalacji. Schematy zawarte w projekcie. |
T-P-3 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Założenie projektowe. Dane niezbędne do obliczenia powierzchni kolektora słonecznego. Pzrykładowe elementarne obliczenia projektowe. |
T-P-1 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Omówienie możliwości projektowania urządzeń wykorzystania energii odnawialnej. |
T-P-6 | Zajęcia audytoryjne (konsultacje). Ustalenie formy indywidualnej konsultacji studenta przy pojawieniu się problemów związanych z realizacją projektu. |
T-P-8 | Analiza poprawności projektów (konsultacje indywidualne). Zaliczenie projektu lub konieczność poprawienia. |
T-P-2 | Konsultacje (zajęcia audytoryjne). Wybór miejscowości umieszczenia kolektrora słonecznego. Techniczne wykorzystanie projektowanego kolektora. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Projekt (konsultacje, zajęcia audytoryjne). |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów w formie pisemnego sprawdzianu na zakończenie semestu o treści teoretycznej i obliczeniowej. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe. |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu; postępuje zgodnie z zasadami etyki oraz wykazuje zdolność do kierowania zespołem zdeterminowanym do osiągnięcia założonego celu. |