Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie mieszalników:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie mieszalników
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Anna Kiełbus-Rąpała <Anna.Kielbus-Rapala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 15 1,00,44zaliczenie
wykładyW7 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy inżynierii procesowej
W-2podstawy aparatury procesowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą w zakresie mieszania płynów i stosowanymi do tego celu aparatami - mieszalnikami
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe jednego z wybranych aparatów: Mieszalnik zaopatrzony w płaszcz grzejny lub wężownicę. Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym lub wolnoobrotowym. Mieszalnik do mieszania układów dwufazowych: ciecz- ciało stałe, ciecz - gaz lub ciecz - ciecz. Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego ciecz - gaz -ciało stałe.15
15
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne używane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku.2
T-W-2Typy mieszadeł. Rodzaje mieszalników. Napędy. Wały. Przekładnie2
T-W-3Wydajność pompowania mieszadeł. Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.2
T-W-4Krytyczne częstości obrotów mieszadła. Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe.3
T-W-5Moc mieszania. Wpływ parametrów geometrycznych mieszalnika na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł2
T-W-6Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy.3
T-W-7Kolokwium zaliczające przedmiot1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2wykonywania przez studenta obliczeń projektowych15
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie przez studenta zalecanej literatury10
A-W-3przygotowanie sie studenta do zaliczenia wykładów5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej (45 min)
S-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D13a_W09
student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie operacji i procesu jednostkowego - mieszania
ICHP_1A_W09T1A_W03, T1A_W04C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1S-1
ICHP_1A_D13a_W11
student ma szczegółową wiedzę z zakresu mieszalników i podstaw ich projektowania
ICHP_1A_W11T1A_W02, T1A_W04C-1, C-2T-W-2, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1
ICHP_1A_D13a_W15
student zna podstawowe metody stosowane przy obliczaniu mieszalników
ICHP_1A_W15T1A_W07InzA_W02C-1, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D13a_U14
student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
ICHP_1A_U14T1A_U13InzA_U05C-1, C-2T-W-2, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1
ICHP_1A_D13a_U15
student potrafi wykonać specyfikację zadań dotyczących projektowania mieszalników
ICHP_1A_U15T1A_U14InzA_U06C-2T-P-1M-2S-2
ICHP_1A_D13a_U17
student potrafi zaprojektować mieszalnik stosowany w inżynierii procesowej
ICHP_1A_U17T1A_U16InzA_U08C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D13a_K01
student rozumie potrzebe dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
ICHP_1A_K01T1A_K01C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D13a_W09
student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie operacji i procesu jednostkowego - mieszania
2,0student nie ma uporządkowanej wiedzy w zakresie mieszania jako operacji i procesu jednostkowego
3,0student potrafi w stopniu podstawowym objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
3,5student potrafi w stopniu więcej niż podstawowym objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
4,0student potrafi w szerokim stopniu objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
4,5student potrafi wyczerpująco objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
5,0student potrafi bardzo wyczerpująco objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
ICHP_1A_D13a_W11
student ma szczegółową wiedzę z zakresu mieszalników i podstaw ich projektowania
2,0student nie ma szczegółowej wiedzy z zakresu mieszalników i podstaw ich projektowania
3,0student potrafi w podstawowym stopniu scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania
3,5student potrafi w więcej niż podstawowym stopniu scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania
4,0student potrafi w szerokim stopniu scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania
4,5student potrafi wyczerpująco scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania oraz uzasadnić ten wybór
5,0student potrafi bardzo wyczerpująco scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania oraz uzasadnić ten wybór
ICHP_1A_D13a_W15
student zna podstawowe metody stosowane przy obliczaniu mieszalników
2,0student nie zna podstawowych metod stosowanych przy obliczaniu mieszalników
3,0student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników
3,5student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników i potrafi je wykorzystywać w obliczeniach
4,0student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników i potrafi je szeroko wykorzystywać w obliczeniach
4,5student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników i potrafi je szeroko i krytycznie wykorzystywać w obliczeniach
5,0student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników,i potrafi je szeroko i krytycznie wykorzystywać w obliczeniach oraz interpretowac poprawniw wyniki obliczeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D13a_U14
student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
2,0student nie potrafi wykorzystać nabytej wiedzy do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
3,0student potrafi wykorzystać w stopniu podstawowym nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
3,5student potrafi wykorzystać w stopniu więcej niż podstawowym nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
4,0student potrafi wykorzystać w szerokim stopniu nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
4,5student potrafi wykorzystać w szerokim stopniu nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników i zinterpretować uzyskane wyniki
5,0student potrafi wykorzystać w szerokim stopniu nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników i wyczerpująco zinterpretować uzyskane wyniki
ICHP_1A_D13a_U15
student potrafi wykonać specyfikację zadań dotyczących projektowania mieszalników
2,0student nie potrafi wykonać specyfikacji zadań związanych z projektowaniem mieszalników
3,0student potrafi wykonać podstawowe specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników
3,5student potrafi wykonać więcej niż podstawowe specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników
4,0student potrafi wykonać wyczerpujące specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników
4,5student potrafi wykonać wyczerpujące specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników i potrafi analizować schemat obliczeń
5,0student potrafi wykonać wyczerpujące specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników i potrafi szerokoanalizować schemat obliczeń
ICHP_1A_D13a_U17
student potrafi zaprojektować mieszalnik stosowany w inżynierii procesowej
2,0student nie potrafi zaprojektować mieszalnika
3,0student potrafi zaprojektować mieszalnik i wykonać podstawową dokumentację
3,5student potrafi zaprojektować mieszalnik i wykonać odpowiednią dokumentację
4,0student potrafi zaprojektować mieszalnik,i wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania
4,5student potrafi zaprojektować mieszalnik,i wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować szczegółowo zalety i wady proponowanego rozwiązania
5,0student potrafi zaprojektować mieszalnik,i wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania na tle innych rozwiązań technicznych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D13a_K01
student rozumie potrzebe dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
2,0student nie rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
3,5student rozumie w stopniu więcej niż podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
4,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
4,5student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników oraz wykazuje aktywną postawę w kierunku zapoznania sie z nowymi rozwiązaniami technicznymi mieszalników
5,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników oraz wykazuje bardzo aktywną postawę w kierunku zapoznania sie z nowymi rozwiązaniami technicznymi mieszalników

Literatura podstawowa

  1. Stręk F., Mieszanie i mieszalniki, WNT, Warszawa, 1981
  2. Kamieński J., Mieszanie układów wielofazowych, WNT, Warszawa, 2004
  3. Pikoń J., Podstawy konstrukcji aparatury chemicznej, cz. I, cz. II, WNT, Warszawa, 1979

Literatura dodatkowa

  1. Harnby N., Edwards M.F., Nienow A.W., Mixing in the process industries, Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford, London, 1992

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe jednego z wybranych aparatów: Mieszalnik zaopatrzony w płaszcz grzejny lub wężownicę. Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym lub wolnoobrotowym. Mieszalnik do mieszania układów dwufazowych: ciecz- ciało stałe, ciecz - gaz lub ciecz - ciecz. Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego ciecz - gaz -ciało stałe.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne używane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku.2
T-W-2Typy mieszadeł. Rodzaje mieszalników. Napędy. Wały. Przekładnie2
T-W-3Wydajność pompowania mieszadeł. Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.2
T-W-4Krytyczne częstości obrotów mieszadła. Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe.3
T-W-5Moc mieszania. Wpływ parametrów geometrycznych mieszalnika na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł2
T-W-6Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy.3
T-W-7Kolokwium zaliczające przedmiot1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2wykonywania przez studenta obliczeń projektowych15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie przez studenta zalecanej literatury10
A-W-3przygotowanie sie studenta do zaliczenia wykładów5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_W09student ma uporządkowaną wiedzę w zakresie operacji i procesu jednostkowego - mieszania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W09ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa takich jak: - operacje i procesy jednostkowe - przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą w zakresie mieszania płynów i stosowanymi do tego celu aparatami - mieszalnikami
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe i definicje. Liczby kryterialne używane w procesach mieszania. Obliczanie lepkości płynu w mieszalniku.
T-W-3Wydajność pompowania mieszadeł. Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.
T-W-4Krytyczne częstości obrotów mieszadła. Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe.
T-W-6Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy.
T-W-5Moc mieszania. Wpływ parametrów geometrycznych mieszalnika na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej (45 min)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma uporządkowanej wiedzy w zakresie mieszania jako operacji i procesu jednostkowego
3,0student potrafi w stopniu podstawowym objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
3,5student potrafi w stopniu więcej niż podstawowym objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
4,0student potrafi w szerokim stopniu objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
4,5student potrafi wyczerpująco objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
5,0student potrafi bardzo wyczerpująco objaśnić mieszanie jako operację i proces jednostkowy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_W11student ma szczegółową wiedzę z zakresu mieszalników i podstaw ich projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W11ma szczegółową wiedzę z zakresu maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego i przemysłów pokrewnych oraz podstaw projektowania aparatów i procesów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą w zakresie mieszania płynów i stosowanymi do tego celu aparatami - mieszalnikami
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-W-2Typy mieszadeł. Rodzaje mieszalników. Napędy. Wały. Przekładnie
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe jednego z wybranych aparatów: Mieszalnik zaopatrzony w płaszcz grzejny lub wężownicę. Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym lub wolnoobrotowym. Mieszalnik do mieszania układów dwufazowych: ciecz- ciało stałe, ciecz - gaz lub ciecz - ciecz. Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego ciecz - gaz -ciało stałe.
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej (45 min)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma szczegółowej wiedzy z zakresu mieszalników i podstaw ich projektowania
3,0student potrafi w podstawowym stopniu scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania
3,5student potrafi w więcej niż podstawowym stopniu scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania
4,0student potrafi w szerokim stopniu scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania
4,5student potrafi wyczerpująco scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania oraz uzasadnić ten wybór
5,0student potrafi bardzo wyczerpująco scharakteryzować mieszalniki i wybrać metody ich projektowania oraz uzasadnić ten wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_W15student zna podstawowe metody stosowane przy obliczaniu mieszalników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W15zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej \
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą w zakresie mieszania płynów i stosowanymi do tego celu aparatami - mieszalnikami
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-W-3Wydajność pompowania mieszadeł. Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.
T-W-4Krytyczne częstości obrotów mieszadła. Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe.
T-W-6Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy.
T-W-5Moc mieszania. Wpływ parametrów geometrycznych mieszalnika na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej (45 min)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna podstawowych metod stosowanych przy obliczaniu mieszalników
3,0student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników
3,5student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników i potrafi je wykorzystywać w obliczeniach
4,0student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników i potrafi je szeroko wykorzystywać w obliczeniach
4,5student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników i potrafi je szeroko i krytycznie wykorzystywać w obliczeniach
5,0student zna podstawowye metody stosowane przy obliczaniu mieszalników,i potrafi je szeroko i krytycznie wykorzystywać w obliczeniach oraz interpretowac poprawniw wyniki obliczeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_U14student potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą w zakresie mieszania płynów i stosowanymi do tego celu aparatami - mieszalnikami
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-W-2Typy mieszadeł. Rodzaje mieszalników. Napędy. Wały. Przekładnie
T-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe jednego z wybranych aparatów: Mieszalnik zaopatrzony w płaszcz grzejny lub wężownicę. Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym lub wolnoobrotowym. Mieszalnik do mieszania układów dwufazowych: ciecz- ciało stałe, ciecz - gaz lub ciecz - ciecz. Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego ciecz - gaz -ciało stałe.
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
S-1Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej (45 min)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi wykorzystać nabytej wiedzy do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
3,0student potrafi wykorzystać w stopniu podstawowym nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
3,5student potrafi wykorzystać w stopniu więcej niż podstawowym nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
4,0student potrafi wykorzystać w szerokim stopniu nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników
4,5student potrafi wykorzystać w szerokim stopniu nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników i zinterpretować uzyskane wyniki
5,0student potrafi wykorzystać w szerokim stopniu nabytą wiedzę do oceny sposobu funkcjonowania mieszalników i wyczerpująco zinterpretować uzyskane wyniki
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_U15student potrafi wykonać specyfikację zadań dotyczących projektowania mieszalników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla obszaru inżynierii chemicznej i procesowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe jednego z wybranych aparatów: Mieszalnik zaopatrzony w płaszcz grzejny lub wężownicę. Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym lub wolnoobrotowym. Mieszalnik do mieszania układów dwufazowych: ciecz- ciało stałe, ciecz - gaz lub ciecz - ciecz. Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego ciecz - gaz -ciało stałe.
Metody nauczaniaM-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi wykonać specyfikacji zadań związanych z projektowaniem mieszalników
3,0student potrafi wykonać podstawowe specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników
3,5student potrafi wykonać więcej niż podstawowe specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników
4,0student potrafi wykonać wyczerpujące specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników
4,5student potrafi wykonać wyczerpujące specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników i potrafi analizować schemat obliczeń
5,0student potrafi wykonać wyczerpujące specyfikacje zadań związanych z projektowaniem mieszalników i potrafi szerokoanalizować schemat obliczeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_U17student potrafi zaprojektować mieszalnik stosowany w inżynierii procesowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U17potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie oraz aparat, obiekt, proces lub system, typowy dla inżynierii chemicznej i procesowej, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-P-1Student wykonuje obliczenia projektowe jednego z wybranych aparatów: Mieszalnik zaopatrzony w płaszcz grzejny lub wężownicę. Mieszalnik z mieszadłem szybkoobrotowym lub wolnoobrotowym. Mieszalnik do mieszania układów dwufazowych: ciecz- ciało stałe, ciecz - gaz lub ciecz - ciecz. Mieszalnik do mieszania układu trójfazowego ciecz - gaz -ciało stałe.
Metody nauczaniaM-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Projekt - zaliczenie na podstawie samodzielnie wykonanego projektu oparte na stopniu zgodności zrealizowanego projektu z wcześniej ustalonymi wymaganiami, dotyczącymi między innymi, poprawności obliczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zaprojektować mieszalnika
3,0student potrafi zaprojektować mieszalnik i wykonać podstawową dokumentację
3,5student potrafi zaprojektować mieszalnik i wykonać odpowiednią dokumentację
4,0student potrafi zaprojektować mieszalnik,i wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania
4,5student potrafi zaprojektować mieszalnik,i wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować szczegółowo zalety i wady proponowanego rozwiązania
5,0student potrafi zaprojektować mieszalnik,i wykonać odpowiednią dokumentację i przedyskutować zalety i wady proponowanego rozwiązania na tle innych rozwiązań technicznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D13a_K01student rozumie potrzebe dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych, motywuje do tego współpracowników
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawową wiedzą w zakresie mieszania płynów i stosowanymi do tego celu aparatami - mieszalnikami
C-2Ukształtowanie u studentów umiejętności doboru i podstaw projektowania mieszalników o różnym zastosowaniu w obszarze inżynierii procesowej
Treści programoweT-W-2Typy mieszadeł. Rodzaje mieszalników. Napędy. Wały. Przekładnie
T-W-3Wydajność pompowania mieszadeł. Czas mieszania. Homogenizacja płynu w mieszalniku.
T-W-4Krytyczne częstości obrotów mieszadła. Warunki wytwarzania zawiesiny. Warunki wytwarzania emulsji. Warunki rozpraszania gazu w cieczy. Układy trójfazowe.
T-W-6Wymiana ciepła w mieszalnikach cieczy. Wymiana masy w mieszalnikach cieczy.
T-W-5Moc mieszania. Wpływ parametrów geometrycznych mieszalnika na moc mieszania. Charakterystyki mocy różnych mieszadeł
Metody nauczaniaM-1Wykład - Metody podające: wykład informacyjny
M-2Projekt - metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykład - zaliczenie w formie pisemnej (45 min)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
3,0student rozumie w stopniu podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
3,5student rozumie w stopniu więcej niż podstawowym potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
4,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników
4,5student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników oraz wykazuje aktywną postawę w kierunku zapoznania sie z nowymi rozwiązaniami technicznymi mieszalników
5,0student rozumie w szerokim stopniu potrzebę dokształcania się w zakresie procesów mieszania i mieszalników oraz wykazuje bardzo aktywną postawę w kierunku zapoznania sie z nowymi rozwiązaniami technicznymi mieszalników