Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S2)
specjalność: Transport żywności
Sylabus przedmiotu Handlowe urządzenia chłodnicze:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Handlowe urządzenia chłodnicze | ||
Specjalność | Transport żywności | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Klimatyzacji i Transportu Chłodniczego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sergiy Filin <Sergiy.Filin@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Chmielowski <Michal.Chmielowski@zut.edu.pl>, Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Eksploatacja systemów chłodniczych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy w zakresie budowy i zasad eksploatacji handlowych urządzeń chłodniczych |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności przeprowadzania pomiarów technicznych handlowych urządzeń chłodniczych oraz dokonywania krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania tych urządzeń. |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności współdziałania i pracy w grupie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do zajęć laboratoryjnych: zapoznanie studentów z zasadami organizacji zajęć oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w laboratorium, kryteriami zaliczenia laboratoriów. | 1 |
T-L-2 | Badanie charakterystyk technicznych i trybów pracy chłodziarki termoelektrycznej zabudowanej w sekcję meblową. Analiza badawcza zmienności wydajności masowej sprężarkowej wytwornicy lodu. Badania trybów pracy następujących urządzeń: sprężarkowego mebla chłodniczego, termoelektrycznej witryny chłodniczej. | 12 |
T-L-3 | Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sklep jako ogniwo łańcucha chłodniczego. Warunki przechowywania żywności w sklepach. | 1 |
T-W-2 | Szafy chłodnicze i zamrażalnicze. Lady, witryny, mini-barki, wytwornice lodu, ochładzacze napojów. Meble chłodnicze. | 4 |
T-W-3 | Meble chłodnicze. Scentralizowane systemy chłodzenia w hipermarketach. Auto-sklepy, wagony restauracyjne i ich wyposażenie chłodnicze. | 2 |
T-W-4 | Energooszczędne tryby pracy handlowych urządzeń chłodniczych. | 2 |
T-W-5 | Organizacja serwisu. Chłodziarki i zamrażarki domowe. | 2 |
T-W-6 | Chłodziarki absorpcyjne i termoelektryczne. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-L-2 | Opracowanie sprawozdań i przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych. | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. | 5 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczesnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | czytanie wskazanej literatury | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne. |
M-3 | Metody podające: objaśnienie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test, składajacy sie z 11 pytan, z propozycja wyboru poprawnej (lub kilku poprawnych) odpowiedzi z przynajmniej 4 zaproponowanych wariantów. Za poprawna odpowiedz przysługuje 1 punkt. W przypadku kilku (np. 2 lub 3) poprawnych odpowiedzi na jedno pytanie i zaznaczeniu przez studenta nie wszystkich z nich, jemu przysługuje proporcjonalna ułamkowa liczba punktów (np. 0,5, 0,33 lub 0,67). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie sprawozdań oraz zaliczenie ustne w postaci pytań sprawdzających czy student opanował zakładany efekt kształcenia. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena zachowań studenta pod kątem sprawdzenia jego umiejętności pracy w grupie. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-10_W01 Ma wiedzę w zakresie budowy i zasad eksploatacji handlowych urządzeń chłodniczych | TR_2A_W05 | T2A_W05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-10_U01 Student potrafi przeprowadzać pomiary techniczne handlowych urządzeń chłodniczych oraz dokonać krytycznej analizy i oceny sposobu ich funkcjonowania. | TR_2A_U11, TR_2A_U13, TR_2A_U09 | T2A_U08, T2A_U10, T2A_U15 | InzA2_U01, InzA2_U03, InzA2_U05 | C-2 | T-L-3, T-L-2 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TR_2A_D4-10_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie. | TR_2A_K04 | T2A_K03, T2A_K04 | — | C-3 | T-L-3, T-L-2 | M-2, M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-10_W01 Ma wiedzę w zakresie budowy i zasad eksploatacji handlowych urządzeń chłodniczych | 2,0 | Mniej niz 5,5 uzyskanych punktów |
3,0 | Od 5,5 do 6,4 uzyskanych punktów | |
3,5 | Od 6,5 do 7,4 uzyskanych punktów | |
4,0 | Od 7,5 do 8,4 uzyskanych punktów | |
4,5 | Od 8,5 do 9,4 uzyskanych punktów | |
5,0 | Powyzej 9,4 uzyskanych punktów |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-10_U01 Student potrafi przeprowadzać pomiary techniczne handlowych urządzeń chłodniczych oraz dokonać krytycznej analizy i oceny sposobu ich funkcjonowania. | 2,0 | Student nie potrafi przeprowadzać pomiarów wielkości fizycznych zrealizowanych na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student nie potrafi zinterpretować uzyskanych wyników lub dokonać krytycznej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego. |
3,0 | Student prezentuje dostateczne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, jednak korzysta przy tym z dodatkowych wskazówek nauczyciela i popełnia szereg błędów merytorycznych. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, popełniając szereg błędów merytorycznych. | |
4,0 | Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć odpowiednie wnioski, jak również dokonać poprawnej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego. Jednak popełnia przy tym drobne błędy merytoryczne. | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć istotne wnioski, jak również dokonać właściwej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego. | |
5,0 | Student potrafi przeprowadzać pomiary wielkości fizycznych zrealizowane na ćwiczeniach laboratoryjnych. Student potrafi dokonać poprawnej analizy niepewności pomiarowych oraz właściwie zinterpretować uzyskane wyniki i wyciągnąć wyczerpujące wnioski, w tym dokonać odpowiedniej oceny obiektu badań, jak również dokonać właściwej analizy i oceny działania badanego urządzenia chłodniczego, a także zaproponować odpowiednią modyfikację w jego realizacji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TR_2A_D4-10_K01 Student potrafi współdziałać i pracować w grupie. | 2,0 | Student nie potrafi współdziałać lub pracować w grupie. |
3,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, jednak nie jest w niej aktywny i ogranicza się do realizacji poleceń wydawanych przez pozostałych członków zespołu. | |
3,5 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej wystarczającą aktywność, jednak nie potrafi kierować zespołem. | |
4,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej odpowiednią aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Potrafi również sprostać roli kierownika zespołu. | |
4,5 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i poprawnie realizując stojące przed nim zadania. Wykazuje również zdolności do kierowania zespołem. | |
5,0 | Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przejawiając w niej pełną aktywność i realizując w stopniu wyróżniającym stojące przed nim zadania. Potrafi również doskonale kierować zespołem. |
Literatura podstawowa
- Red. T. Fodemski, Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze. Poradnik. Wydanie piąte, WNT, Warszawa, 1999
- Filin S., Termoelektryczne urządzenia chłodnicze, Masta, Gdańsk, 2002
- Filin S., Owsicki A., Zakrzewski B., Badania eksperymentalne stacjonarnych chłodziarek termoelektrycznych, Astroprint, Odessa, 2010
Literatura dodatkowa
- Цуранов О.А., Крысин А.Г., Холодильная техника и технология, Питер, Москва-Санкт-Петербург, 2004
- Filin S., Badania eksperymentalne wytwornicy lodu ZB-15. Chłodnictwo, 2007, nr 6