Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ochrona środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przygotowanie pracy inżynierskiej i do egzaminu dyplomowego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin
Nauczyciel odpowiedzialny Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 15,0 ECTS (formy) 15,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD7 0 15,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przegląd literatury dot. tematyki pracy dyplomowej. Udział w seminariach.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przegladowy. Student opracowuje problemy zwiazane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje sie do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zdefiniowanie problemu badawczego, okreslenie zakresu pracy, wybór metodyki pracy.30
A-PD-2Wybór literatury związanej z pracą dyplomową, opracowanie przeglądu literatury.30
A-PD-3Konsultacje z opiekunem pracy10
A-PD-4Przygotowanie pracy dyplomowej360
A-PD-5Przygotowanie do egzaminu dyplomowego20
450

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminaria dyplomowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Recenzja pracy
S-2Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_A06_W01
Student ma wiedzę zgodną z zakresem i celem pracy
OS_1A_W03, OS_1A_W06, OS_1A_W01R1A_W01, R1A_W03, R1A_W04InzA_W02C-1, C-2T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_A06_U01
Student posiada umiejetności pisania pracy dyplomowej oraz jej prezentacji
OS_1A_U10, OS_1A_U11, OS_1A_U12R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10C-1, C-2T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OS_1A_A06_K01
Student ma świadomość konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze
OS_1A_K01, OS_1A_K06, OS_1A_K07R1A_K01, R1A_K04, R1A_K06, R1A_K07, R1A_K08InzA_K01, InzA_K02C-1, C-2T-PD-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_A06_W01
Student ma wiedzę zgodną z zakresem i celem pracy
2,0student nie zna treści swojej pracy
3,0student niewystarczajaco referuje cele i wyniki badań
3,5student w sposób jasny przedstawia cel i wyniki poracy dyplomowej
4,0student porównuje uzyskane wyniki z osiągnięciami innych autorów
4,5student jest dobrze zorientowany w zakresie przedmiotu kierunkowego
5,0student bardzo dobrze przedstawia swoją prace i ma pełną wiedzę w zakresie zadawanych pytań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_A06_U01
Student posiada umiejetności pisania pracy dyplomowej oraz jej prezentacji
2,0student nie umie porzedstawić metodyki pracy
3,0student bardzo ogólnie umie opisać metodykę pracy i wyniki
3,5student umie zreferować swoją pracę dyplomową
4,0student umie zaprezentować pracę multimedialnie
4,5student umie prowadzić dyskusję nt pracy
5,0student bardzo dobrze przedstawia pracę i odpowiada na zadane pytania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OS_1A_A06_K01
Student ma świadomość konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze
2,0student ma ograniczona wiedzę wyłącznie do tematyki pracy
3,0student ma świdomość możliwości innego podejścia do opracowanego tematu
3,5student podejmuje dyskusje nad możliwymi innymi rozwiązaniami
4,0student jest otwarty na krytykę i otrzymane uwagi
4,5student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
5,0student wykazuje się pogłębioną wiedzą

Literatura podstawowa

  1. Literatura zwiazana z pracą dyplomową, zależna od specjalności dyplomanta., 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przegladowy. Student opracowuje problemy zwiazane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje sie do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zdefiniowanie problemu badawczego, okreslenie zakresu pracy, wybór metodyki pracy.30
A-PD-2Wybór literatury związanej z pracą dyplomową, opracowanie przeglądu literatury.30
A-PD-3Konsultacje z opiekunem pracy10
A-PD-4Przygotowanie pracy dyplomowej360
A-PD-5Przygotowanie do egzaminu dyplomowego20
450
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A06_W01Student ma wiedzę zgodną z zakresem i celem pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_W03Rozróżnia parametry statystyczne służące do opisu zjawisk i procesów zachodzących w środowisku
OS_1A_W06Rozróżnia podstawowe zagadnienia dotyczące struktury, mechanizmów i funkcji procesów życiowych organizmów na różnych poziomach organizacji. Potrafi rozwiązywać techniczne zadania inżynierskie dostosowane do kierunku ochrona i kształtowanie środowiska. Zna właściwości chemiczne, fizyczne i biologiczne materiałów stosowanych w ochronie i kształtowaniu środowiska. Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu ochrony i kształtowania środowiska
OS_1A_W01Opisuje zjawiska i procesy zachodzące w przyrodzie. Zna zasady wykorzystania praw przyrody w technice i życiu codziennym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przegladowy. Student opracowuje problemy zwiazane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje sie do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
Metody nauczaniaM-1Seminaria dyplomowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Recenzja pracy
S-2Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna treści swojej pracy
3,0student niewystarczajaco referuje cele i wyniki badań
3,5student w sposób jasny przedstawia cel i wyniki poracy dyplomowej
4,0student porównuje uzyskane wyniki z osiągnięciami innych autorów
4,5student jest dobrze zorientowany w zakresie przedmiotu kierunkowego
5,0student bardzo dobrze przedstawia swoją prace i ma pełną wiedzę w zakresie zadawanych pytań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A06_U01Student posiada umiejetności pisania pracy dyplomowej oraz jej prezentacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_U10Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona i kształtowanie środowiska, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
OS_1A_U11Posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
OS_1A_U12Ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku ochrona i kształtowanie środowiska, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U08posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-1Ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przegladowy. Student opracowuje problemy zwiazane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje sie do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
Metody nauczaniaM-1Seminaria dyplomowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Recenzja pracy
S-2Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie porzedstawić metodyki pracy
3,0student bardzo ogólnie umie opisać metodykę pracy i wyniki
3,5student umie zreferować swoją pracę dyplomową
4,0student umie zaprezentować pracę multimedialnie
4,5student umie prowadzić dyskusję nt pracy
5,0student bardzo dobrze przedstawia pracę i odpowiada na zadane pytania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOS_1A_A06_K01Student ma świadomość konieczności ciągłego pogłębiania wiedzy, jest otwarty na krytykę i rozwiązuje problemy badawcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOS_1A_K01Ma świadomość ciągłego rozwoju nauk biologicznych i chemicznych oraz wynikającą z tego potrzebę uczenia się przez całe życie. Dokonuje samooceny własnych kompetencji i chętnie doskonali umiejętności.
OS_1A_K06Dostrzega ryzyko i potrafi ocenić skutki zaplanowanych działań inżynieryjnych w zakresie ochrony środowiska. Jest otwarty na krytykę i potrafi w sposób komunikatywny przedstawić swoje poglądy.
OS_1A_K07Jest kreatywny i zdeterminowany w rozwiązywaniu problemów badawczych i ekonomicznych oraz wykazuje się przedsiębiorczością w realizacji postawionych zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Ukończenie pracy dyplomowej
C-2Przygotowanie do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-PD-1Praca dyplomowa ma charakter projektowy badawczy lub przegladowy. Student opracowuje problemy zwiazane z tematem pracy. Pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę. Konsultuje metodykę z promotorem, opisuje i analizuje wyniki badań. Pisze pracę dyplomową i przygotowuje sie do egzaminu dyplomowego. Tematyka pracy dyplomowej zapewnia udział w badaniach naukowych.
Metody nauczaniaM-1Seminaria dyplomowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Recenzja pracy
S-2Ocena podsumowująca: egzamin dyplomowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student ma ograniczona wiedzę wyłącznie do tematyki pracy
3,0student ma świdomość możliwości innego podejścia do opracowanego tematu
3,5student podejmuje dyskusje nad możliwymi innymi rozwiązaniami
4,0student jest otwarty na krytykę i otrzymane uwagi
4,5student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy
5,0student wykazuje się pogłębioną wiedzą