Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N2)
specjalność: Geoinformatyka

Sylabus przedmiotu Wizualizacje 3D:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wizualizacje 3D
Specjalność Geoinformatyka
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Lewandowska <Anna.Tomaszewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 8 1,50,30zaliczenie
projektyP3 8 1,50,30zaliczenie
wykładyW3 16 2,00,40egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa wiedza z zakresu matematyki: operacje macierzowe

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
C-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Grafika 2D1
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)3
8
projekty
T-P-1Grafika 2D1
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-P-3Modelowanie 3D (blender)3
8
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.1
T-W-2Potok graficzny.2
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.1
T-W-4Filtrowanie obrazów.1
T-W-5Modele 3D.4
T-W-6Teksturowanie.3
T-W-7Mapowanie środowiska.1
T-W-8Obrazowanie HDR.1
T-W-9Mapowanie nierówności.1
T-W-10Eye-tracking.1
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-A-2Praca własna.37
45
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-P-2Praca własna, opracowanie projektu.37
45
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.16
A-W-2Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin.44
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja multimedialna.
M-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-4Ocena podsumowująca: testy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_W01
Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
GP2_2A_W03, GP2_2A_W04R2A_W03, R2A_W04, R2A_W05, R2A_W07, T2A_W02, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_U01
tu ma być efekt praktyczny
GP2_2A_U01, GP2_2A_U07R2A_U04, R2A_U06, R2A_U08, R2A_U09, R2A_U10, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U06, T2A_U07, T2A_U09InzA2_U03C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-P-3, T-P-1, T-P-2, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2, M-3S-2, S-3, S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP2_2A_G19_K01
tu ma być efekt
GP2_2A_K03, GP2_2A_K06R2A_K02, R2A_K08, T2A_K03, T2A_K06C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_W01
Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
2,0
3,0Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_U01
tu ma być efekt praktyczny
2,0
3,0zaliczony efekt praktyczny.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP2_2A_G19_K01
tu ma być efekt
2,0
3,0zaliczony efekt kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Akenine-Moller T., Haines E., Hoffman N., Real-Time Rendering., A K Peters Ltd., 2008, III
  2. Reinhard E., Ward G., Pattanaik S., Debevec P., High Dynamic Range Imaging: Acquisition, Display, and Image-Based Lighting., Morgan Kaufmann, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Rudny T., Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik., Helion, Gliwice, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Grafika 2D1
T-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)3
8

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Grafika 2D1
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)4
T-P-3Modelowanie 3D (blender)3
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.1
T-W-2Potok graficzny.2
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.1
T-W-4Filtrowanie obrazów.1
T-W-5Modele 3D.4
T-W-6Teksturowanie.3
T-W-7Mapowanie środowiska.1
T-W-8Obrazowanie HDR.1
T-W-9Mapowanie nierówności.1
T-W-10Eye-tracking.1
16

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-A-2Praca własna.37
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-P-2Praca własna, opracowanie projektu.37
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.16
A-W-2Praca własna, przygotowanie do egzaminu, egzamin.44
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G19_W01Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_W03Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich dotyczących gospodarki przestrzennej.
GP2_2A_W04Ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z różnymi aspektami gospodarowania przestrzenią, dotyczącymi obszarów wrażliwych oraz z wykorzystywaniem technologii informatycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W03ma pogłębioną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W07ma rozszerzoną wiedzę na temat stanu i kompleksowego działania czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
Treści programoweT-W-8Obrazowanie HDR.
T-W-9Mapowanie nierówności.
T-W-10Eye-tracking.
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.
T-W-2Potok graficzny.
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.
T-W-4Filtrowanie obrazów.
T-W-5Modele 3D.
T-W-6Teksturowanie.
T-W-7Mapowanie środowiska.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student/ka posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G19_U01tu ma być efekt praktyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_U01Posługuje się językiem obcym w mowie i piśmie, umie przygotować dobrze udokumentowane opracowanie problemów lub wystąpienie ustne związane z gospodarką przestrzenną.
GP2_2A_U07Stosuje odpowiednie techniki i narzędzia badawcze w zakresie gospodarki przestrzennej.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U10ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.
Treści programoweT-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-A-1Grafika 2D
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)
T-P-3Modelowanie 3D (blender)
T-P-1Grafika 2D
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-W-8Obrazowanie HDR.
T-W-9Mapowanie nierówności.
T-W-10Eye-tracking.
T-W-1Wprowadzenie do grafiki 2d i 3d.
T-W-2Potok graficzny.
T-W-3Reprezentacje obrazów cyfrowych.
T-W-4Filtrowanie obrazów.
T-W-5Modele 3D.
T-W-6Teksturowanie.
T-W-7Mapowanie środowiska.
Metody nauczaniaM-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt praktyczny.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP2_2A_G19_K01tu ma być efekt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP2_2A_K03Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
GP2_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student posiada wiedzę z zakresu modelowania systemów i obrazowania.
C-2Student umie praktycznie modelować systemy i obrazować.
Treści programoweT-A-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
T-A-1Grafika 2D
T-A-3Modelowanie 3D (blender) - w ramach zajęć zrealisowane zostanie: - zapoznanie się z interfejsem (1 godzina) - tworzenie własnego modelu (3 godziny) - dodanie kolorów i tekstury (1 godzina)
T-P-3Modelowanie 3D (blender)
T-P-1Grafika 2D
T-P-2Filtrowanie obrazów (tekstury)
Metody nauczaniaM-1Prezentacja multimedialna.
M-2Praca zespołowa.
M-3Projekt.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: końcowa ocena projektu
S-3Ocena formująca: sprawozdania
S-1Ocena formująca: ciągła ocena podczas trwania projektu
S-4Ocena podsumowująca: testy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0zaliczony efekt kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0