Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki prezentacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki prezentacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Miśkiewicz-Żebrowska <Ewa.Miskiewicz-Zebrowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 16 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 20 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony przedmiot Rysunek i rzeźba. Minimalna wiedza i umiejętności z zakresu kompozycji.
W-2Posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie obsługi komuterów, instalowania i obsługi popularnych programów graficznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.1
T-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe2
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.2
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.6
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.2
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.6
T-W-7Zaliczenie1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie prezentacji20
A-W-3Wykonanie prac domowych20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
S-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O16.1_W02
opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
AK_1A_W02T1A_W03C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O16.1_U03
dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów
AK_1A_U03, AK_1A_U04A1_U24, R1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U13, T1A_U15InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O16.1_K02
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
AK_1A_K01, AK_1A_K02A1_K02, T1A_K02InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O16.1_W02
opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
2,0Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku,perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,5Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O16.1_U03
dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O16.1_K02
jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,0Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy

Literatura podstawowa

  1. Opisy programów: Microsoft Word, Sketchup , Corel Draw, Corel Paint, Adobe Photoshop, Power Point (Impress)
  2. Perzycka Elżbieta, Edukacja informacyjna : neomedia w społeczeństwie wiedzy, ZAPOL, Szczecin, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Bowman Daria Price, Presentations: Proven Techniques for Creating Presentations That Get Results, F+W Publications Inc, Madison, 1998
  2. Żuchelkowska Krystyna, Zestawy multimedialne w wielostronnym kształceniu studentów, Bydgoszcz, 1995

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.1
T-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe2
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.2
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.6
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.2
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.6
T-W-7Zaliczenie1
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie prezentacji20
A-W-3Wykonanie prac domowych20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O16.1_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.
Treści programoweT-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.
T-W-7Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie opisać podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
3,5Student poprawnie wykorzystuje większość podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,0Student poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku,perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji
4,5Student nie tylko poprawnie wykorzystuje wszystkie z podstawowych elementów budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowych metod kształtowania kompozycji, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O16.1_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie oraz wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania prezentacji projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U24zna formy zachowań związane z publicznymi prezentacjami własnych dokonań
R1A_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.
Treści programoweT-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.
T-W-7Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,0Student z trudem potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
3,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji
4,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
4,5Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach
5,0Student nie tylko efektywnie potrafi dokonać analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie, ale również dokonuje ich estetyzacji, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O16.1_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa ręcznego i mechanicznego oraz komputerowego.
C-2Edytowanie tekstu. Celowe i świadome formatowanie tekstu, tworzenie tabel, wykresów i in
C-3Nabycie umiejętności edytowania obrazów, fotografii i rysunków. Poznanie podstawowych programów graficznych. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
C-4Nabycie umiejętności graficznego opracowania projektów, plansz, posterów. Podstawy wizualizacji i animacji komputerowej. Poznanie programów prezentacji, pokazu slajdów i diaporamy.
Treści programoweT-W-2Pismo odręczne, szablonowe, drukarskie i komputerowe
T-W-3Edytory tekstu. Formatowanie tekstu, tabele, wykresy i in.
T-W-5Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej: Kompozycja jedno- i wielostronicowa.
T-W-4Praca nad obrazem.Programy graficzne. Formatowanie i wklejanie ilustracji do tekstu.
T-W-6Opracowanie graficzne projektów, plansze, wizualizacje. Animacje komputerowe.
T-W-1Zasady kompozycji na płaszczyźnie. Wprowadzenie do liternictwa.
T-W-7Zaliczenie
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Metody eksponujące: film, ekspozycja, pokaz połączony z przeżyciem
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie przeglądu wykonanych prac i prezentacji
S-1Ocena formująca: Sprawdzian identyfikacji ewentualnych braków w wiedzy i umiejętności
S-2Ocena formująca: W wypadku negatywnym można by próbować usiłować rozwiązywać ten problem
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,0Student w ograniczonym zakresie jest wrażliwy na przejawy sztuki
3,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości
4,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
4,5Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką
5,0Student jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, potrafi ją wykorzystać do budowania własnej postawy twórczej, jest aktywny w kontakcie ze sztuką, potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy