Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_P01_U01 | Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U13 | zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą w środowisku przemysłowym |
---|
ZIIP_2A_U24 | ma umiejętność twórczej działalności w zakresie inżynierii produkcji oraz zarządzania produkcją i innowacjami |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
---|
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-4 | Zapoznanie się z systemami informatycznymi mającymi na celu gromadzenie, przetwarzanie oraz udostępnianie danych w sferze zarządzania, przygotowania i organizacji produkcji w przedsiębiorstwie. |
---|
C-5 | Zapoznanie się z praktycznymi aspektami procesów realizowanych w ramach zarządzania finansami i zarządzania kadrami. |
C-6 | Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów. |
C-2 | Zapoznanie się z praktycznymi rozwiązaniami systemów zarządzania jakością w zakresie procesów produkcyjnych, zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochronny środowiska. |
C-1 | Zapoznanie się ze specyfiką działalności i strukturą zarządzania w przedsiębiorstwie. |
C-3 | Zapoznanie się ze specyfiką działań w zakresie zarządzania produkcją, stosowanych technik i procesów produkcyjnych. |
Treści programowe | T-PR-1 | 1. Poznanie zakresu działalności struktury organizacyjnej i sposobu zarządzania.
2. Zapoznanie się z misją, wizją, celami strategicznymi, polityką jakości systemu zarządzania w przedsiębiorstwie oraz zasadami opracowywania celów dotyczących jakości.
3. Poznanie funkcji i zadań wybranych obszarów zarządzania w przedsiębiorstwie.
4. Zapoznanie się z procesami realizowanymi w przedsiębiorstwie oraz metodologią kontroli tych procesów (narzędzia, metody, itp.).
5. Poznanie przygotowywanej bądź będącej w użyciu dokumentacji systemu zarządzania (księga jakości, procedury, instrukcje wykonawcze, formularze, itp.).
6. Zapoznanie się z systemami sterowania produkcją, stosowanymi technikami wytwarzania jak i procesami wdrażania wybranych systemów sterowania produkcją.
7. Zapoznanie się z metodami i technikami zarządzania systemami produkcyjnymi.
8. Zapoznanie się z technicznym i organizacyjnym przygotowaniem produkcji oraz z informatycznymi systemami wspomagającymi produkcję.
9. Zapoznanie się z elementami rachunku kosztów oraz systemu zatrudniania i motywowania pracowników. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi podczas realizacji praktyki programowej na kierunku Zarządzanie i inżynieria produkcji. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce programowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |