Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)
specjalność: inżynieria jakości i zarządzanie

Sylabus przedmiotu Strategie eksploatacji środków trwałych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategie eksploatacji środków trwałych
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Borowiecki <Boguslaw.Borowiecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomosci z: teorii zarzadzania, zarządzania produkcja i usługami, zarządzania zasobami ludzkimi, klasyfikacji środkow trwalych i metod amortyzacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1wprowadzenie do projektu1
T-P-2Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń.7
T-P-3Dobów strategii napraw obiektów zlożonych.7
15
wykłady
T-W-1Klasyfikacja środkow trwałych.2
T-W-2Działania w procesie eksploatacji.2
T-W-3Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn2
T-W-4Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego.2
T-W-5Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności.2
T-W-6Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych.2
T-W-7Strategie napraw złożonych obiektow technicznych.2
T-W-8Wpływ czynników na wybór strategii.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2przygotowanie projektu15
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacjie do wykładu2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia13
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
M-2Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W01
student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych.
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W14T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07, T1A_W11InzA_W02, InzA_W05C-1T-P-2, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W02
Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16T1A_W02, T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-P-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01
student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej.
ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20, ZIIP_1A_U22T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1T-P-3, T-P-2, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-8, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/11-2_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej.
ZIIP_1A_K01T1A_K01C-1T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-7M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W01
student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych.
2,0Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Student opanował material biernie.
3,5Student dość dobrze przyswoił materiał.
4,0Student opanował caly zakres materiału.
4,5Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych.
5,0Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.
ZIIP_1A_IJZ/11-2_W02
Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych
2,0Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Student opanował material biernie.
3,5Student dość dobrze przyswoił materiał.
4,0Student opanował caly zakres materiału.
4,5Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych.
5,0Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/11-2_U01
student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej.
2,0Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Student opanowal materiał biernie.
3,5Student dość dobrze opanował materiał
4,0Student opanował caly zakres materiału.
4,5Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materialu oraz wielu zawartych w nim szczegółow.
5,0Student przyswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/11-2_K01
Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej.
2,0Student nie odczuwa potrzeby ciągłego uczenia sie.
3,0Student ma częściową świadomość działalności inżynierskiej.
3,5Student ma wiekszą świadomość dzialalności inżynierskiej.
4,0Student ma znaczną świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Student ma świadomość skutkow działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiewdzialności za podejmowane decyzje.
5,0Student potrafi inspirować i ma dużą świadomość skutków działalnosci inzynierskiej oraz zwiazanej z nią odpowiedzialności za podejmowane decyzje.

Literatura podstawowa

  1. Legutko S., Podstawy eksploatacji maszyn i urządzeń, WSiP, Warszawa, 2007
  2. Lewandowski J., Zarządzanie środkami trwałymi i gospodarką naprawczą w przedsiębiorstwie, Marcus, Łódź, 1997
  3. Kaźmierczak J., Uwagi o projektowaniu i wdrażaniu systemów wspomagających zarządzanie eksploatacją i utrzymaniem ruchu, Słuzby Utrzymania Ruchu, 2007, 3
  4. Kowalczewski W., Zarządzanie środkami trwałymi w przedsiębiorstwie, Warszawa, 2001
  5. Knosala R. i Zespół, Komputerowe wspomaganie zarządzania przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa, 2007
  6. Salamon Sz., Strategie eksploatacji obiektów mechanicznych. W: Produkcja i zarządzanie w hutnictwie. Praca zbiorowa pod red. R. Budzika, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006, ISBN 83-84469-14-2

Literatura dodatkowa

  1. Borkowski S., Selejdak J., Salamon Sz., Efektywność eksploatacji maszyn i urządzeń, Wyd. WZP Częst., Częstochowa, 2006
  2. Rozporz. Rady Ministrow z dnia 30 grudnia 1999 r.(Dz. U. nr 112, poz. 1317), Klasyfikacja Środków Trwałych, Dz.U. nr 260 poz. 2589, 2004., 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1wprowadzenie do projektu1
T-P-2Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń.7
T-P-3Dobów strategii napraw obiektów zlożonych.7
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Klasyfikacja środkow trwałych.2
T-W-2Działania w procesie eksploatacji.2
T-W-3Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn2
T-W-4Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego.2
T-W-5Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności.2
T-W-6Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych.2
T-W-7Strategie napraw złożonych obiektow technicznych.2
T-W-8Wpływ czynników na wybór strategii.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2przygotowanie projektu15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2konsultacjie do wykładu2
A-W-3przygotowanie do zaliczenia13
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/11-2_W01student potrafi scharakteryzować strategie eksploatacyjne i wskazać ich przydatność do okreslonych maszyn i urzadzeń lub linii technologicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych.
Treści programoweT-P-2Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń.
T-W-2Działania w procesie eksploatacji.
T-W-4Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego.
T-W-5Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności.
T-W-3Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn
T-W-8Wpływ czynników na wybór strategii.
Metody nauczaniaM-1Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
M-2Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Student opanował material biernie.
3,5Student dość dobrze przyswoił materiał.
4,0Student opanował caly zakres materiału.
4,5Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych.
5,0Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/11-2_W02Student potrafi scharakteryzować wybraną strategię napraw środków trwałych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych.
Treści programoweT-P-3Dobów strategii napraw obiektów zlożonych.
T-W-4Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego.
T-W-5Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności.
T-W-6Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych.
T-W-1Klasyfikacja środkow trwałych.
T-W-8Wpływ czynników na wybór strategii.
T-W-7Strategie napraw złożonych obiektow technicznych.
Metody nauczaniaM-1Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
M-2Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Student opanował material biernie.
3,5Student dość dobrze przyswoił materiał.
4,0Student opanował caly zakres materiału.
4,5Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materiału oraz wielu szczegółów w nim zawartych.
5,0Student przswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/11-2_U01student potrafi dobrać odpowiednią strategię eksploatacyjną uwzgledniając specyfikę maszyn i urządzeń. Student potrafi wskazać odpowiednią strategię napraw uwzgledniając stopień zmechanizowania i zautomatyzowania linii technologicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych.
Treści programoweT-P-3Dobów strategii napraw obiektów zlożonych.
T-P-2Dobór strategii eksploatacyjnej wybranych maszyn i urządzeń.
T-W-2Działania w procesie eksploatacji.
T-W-4Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego.
T-W-5Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności.
T-W-3Fizykochemiczne podstawy eksploatacji maszyn
T-W-6Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych.
T-W-1Klasyfikacja środkow trwałych.
T-W-8Wpływ czynników na wybór strategii.
T-W-7Strategie napraw złożonych obiektow technicznych.
Metody nauczaniaM-1Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
M-2Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje sie znajomością całej wiedzy podanej w przedmiocie.
3,0Student opanowal materiał biernie.
3,5Student dość dobrze opanował materiał
4,0Student opanował caly zakres materiału.
4,5Student wykazal sie znajomościa całego zakresu materialu oraz wielu zawartych w nim szczegółow.
5,0Student przyswoił cały zakres materiału i wykazuje szersze zainteresowanie tym przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/11-2_K01Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i posiada świadomość skutków działalności inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Celem jest zdobycie wiedzy z zakresu eksploatacji środkow trwałych oraz poznania strategii eksploartacyjnych i naprawczych.
Treści programoweT-W-4Strategia eksploatacji maszyn według resursu. Strategia według stanu technicznego.
T-W-5Srtategia eksploatacji środków trwałych według efektywności ekonomicznej. Strategia eksploatacji według niezawodności.
T-W-6Strategie napraw środkow trwałych zaliczanych do obiektow prostych.
T-W-1Klasyfikacja środkow trwałych.
T-W-7Strategie napraw złożonych obiektow technicznych.
Metody nauczaniaM-1Wyklad informacyjny/ typowe srodki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
M-2Ćwiczenia projektowe /typowe środki audiowizualne (rzutnik komputerowy, rzutnik folii, tablica)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian ustny/ odpytywanie na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie odczuwa potrzeby ciągłego uczenia sie.
3,0Student ma częściową świadomość działalności inżynierskiej.
3,5Student ma wiekszą świadomość dzialalności inżynierskiej.
4,0Student ma znaczną świadomość skutkow działalnosci inżynierskiej i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje.
4,5Student ma świadomość skutkow działalności inżynierskiej i związanej z tym odpowiewdzialności za podejmowane decyzje.
5,0Student potrafi inspirować i ma dużą świadomość skutków działalnosci inzynierskiej oraz zwiazanej z nią odpowiedzialności za podejmowane decyzje.