Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_ZPKS/02_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć dobierać odpowiednie procesy spawania , interpretować wyniki badań oraz opracowywać instrukcje technologiczne spawania (WPS) |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych technik i technologii w zakresie inżynierii produkcji i zarządzania |
---|
ZIIP_2A_U13 | zna zasady bezpieczeństwa związane z pracą w środowisku przemysłowym |
ZIIP_2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
ZIIP_2A_U23 | ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U13 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami opracowywania instrukcji technologicznych spawania |
---|
C-2 | Przygotowanie studentów do projektowania i badań technologii spawania i lutowania |
Treści programowe | T-A-1 | Specyfikacja i kwalifikowanie technologii spawania metali -zasady ogólne wg. PN-EN ISO 15607 |
---|
T-A-2 | Specyfikacja i kwalifikowanie technologii spawania metali- Instrukcja technologiczna spawania wg. PN-EN ISO 15609-1 |
T-A-3 | Specyfikacja i kwalifikowanie technologii spawania metali-Badania technologii spawania wg PN-EN ISO 15614-1 |
T-A-4 | Projektowanie złączy próbnych do badań technologii spawania łukowego spoiną czołową |
T-A-5 | Projektowanie złączy próbnych do badań technologii spawania spoiną pachwinową |
T-A-6 | Projektowanie rozgałęzień rurowych do badań technologii spawania |
T-A-7 | Opracowywanie wstępnych instrukcji technologicznych spawania |
T-A-8 | Opracowywanie procedury badań przy kwalifikowaniu technologii spawania prętów zbrojeniowych |
T-W-1 | Metody spawania według PN-EN ISO 4063 |
T-W-2 | Pozycje spawania według PN-EN ISO 6947 |
T-W-3 | Elementy złącza spawanego |
T-W-4 | Klasyfikacja złączy spawanych i spoin |
T-W-5 | Uproszczenia rysunkowe spoin-oznacznie spoin na rysunkach |
T-W-6 | Gazy techniczne-właściwości , zastosowanie |
T-W-7 | Instrukcja technologiczna spawania-forma, zasady opracowania |
T-W-8 | Badania technologii spawania łukowego-spoiny czołowe,spoiny pachwinowe,odgałęzienia rurowe. |
T-W-9 | Uznawanie technologii spawania wedłu wymagań normowych i towarzystw klasyfikacyjnych |
T-W-10 | Badania technologii napawania |
T-W-11 | Badania technologii lutowania twardego |
T-W-12 | Badania technologii spawania prętów zbrojeniowych |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające-wykład informacyjny,wyjaśnianie działań |
---|
M-2 | Metody problemowe-Wykład problemowy |
M-3 | Metody programowane z użyciem komputera |
M-4 | Metody praktyczne- ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające po zrealizowaniu 1/3 programu wykladów |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie końcowe -pisemne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Studet nie umie analizować procesów spawania pod kątem przydatności do wykonywania założonych celów. |
3,0 | Student potrafi dobierać procesy spawania do łączenia danych materiałów oraz podejmować decyzje w sprawie konieczności projektowania badań przy określonej technologii spawania. |
3,5 | Student ma umiejętność zaprojektowania złącza spawanego ze spoinami czołowymi i pachwinowymi. |
4,0 | Student potrafi opracować wstępną instrukcję technologiczą spawania oraz analizować jej zasadność i przydatność. |
4,5 | Student ma umiejętność kalkulowania i planowania procesów technologicznych spawania oraz decydować o ich wyborze. |
5,0 | Student ma umiejętność interpretowania wyników badania technologii spawania oraz opracowywania na ich podstawie instrukcji technologicznych spawania, planów spawania i planów kontroli. |