Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZIIP_2A_ZPKS/08-3_U01 | potrafi określić warunki pracy projektowanych elementów maszyn i sformułować wymagania jakie winna spełniać warstwa wierzchnia tych elementów oraz techniki spajanie zapewniajace spełnienie tych wymagań |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZIIP_2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
---|
ZIIP_2A_U20 | ma umiejętność organizowania i prowadzenia prac badawczych i rozwojowych |
ZIIP_2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
ZIIP_2A_U23 | ma umiejętność doradztwa w zakresie doradztwa technicznego i organizacyjnego w zakresie produkcji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
---|
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U16 | potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | zapoznanie sie z technikami formowania warstwy wierzchniej współczesnych tworzyw konstrukcyjnych i zastosowaniem współczesnych metod spajania |
---|
C-2 | ukształtowanie umiejętności doboru technologii formowania struktury i właściwości warstwy wierzchniej metodami spawalniczymi dla zadanych elementów maszyn i konstrukcji oraz warunków eksploatacji |
Treści programowe | T-L-1 | Napawanie elektrodami otulonymi, lukiem krytym, drutem rdzeniowym |
---|
T-L-2 | Natryskiwanie gazowe proszkowe |
T-L-3 | Ocena mikrostruktury i właściwości warstw napawanych i natryskiwanych cieplnie |
T-L-4 | Opracowanie warunków technologicznych wytwarzania wybranych warstw spawalniczych |
T-W-1 | Przykłady zużycia części maszyn kwalifikującego do regeneracji metodami spawalniczymi |
T-W-2 | Powłoki spawalnicze w regeneracji i modyfikacji właściwości warstwy wierzchniej elementów maszyn |
T-W-3 | Technologia napawania, metalizacji natryskowej, technik plazmowych i wybuchowych |
T-W-4 | Właściwości powłok napawanych, natryskiwanych cieplnie, plazmowych, wybuchowych |
T-W-5 | Materiały i urządzenia stosowane do wytwarzania powłok |
T-W-6 | Przykłady regeneracji i zastosowania powłok spawalniczych w budowie maszyn |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Film |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwium w połowie semestru |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pod koniec semestru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student wykazuje podstawową orietacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,5 | student wykazuje ogólną orientacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu |
4,0 | student potrafi formułować i testować proste problemy z zakresu przedmiotu |
4,5 | student potrafi formułować i testować średnio trudne problemy z zakresu przedmiotu |
5,0 | student potrafi sprawnie rozwiązywać problemy w oparciu o zdobyta wiedzę w ramach przedmiotu |