Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: zarządzanie produkcją konstrukcji spawanych

Sylabus przedmiotu Kontrola i odbiory konstrukcji spawanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kontrola i odbiory konstrukcji spawanych
Specjalność zarządzanie produkcją konstrukcji spawanych
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 16 2,20,50zaliczenie
wykładyW3 16 1,80,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Techniki wytwarzania
W-2Spajanie i cięcie termiczne
W-3Techniki spajania w wytwarzaniu i naprawach

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wymaganiami norm międznarodowych i przepisw towarzystw klasyfikacyjnych
C-2Ukształtowanie umiętności z zakresu kontrili i badań stalowych konstrukcji spawanych
C-3Ukształtowanie umiętności w zakresie badania technologii spajania
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie opracowywania planów spawania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Badania technologii spawania łukowego5
T-A-2Plany spawania3
T-A-3Dzienniki spawania2
T-A-4kwalifikowanie technologii spawania prętów zbrojeniowych3
T-A-5Kwalifikowanie technologii lutowania twardego2
T-A-6Dokunentacja odbiorowa1
16
wykłady
T-W-1Pocział kontroli prac spawalniczch1
T-W-2Zakres kontroli wstępnej1
T-W-3Kontrola bieżąca procesu spawania2
T-W-4Kontrola ostateczna procesu spawania2
T-W-5Klasy konstrukcji spawanych1
T-W-6Podział zakładów na grupy1
T-W-7Rodzaje odbiorów i dokumenty odbiorowe2
T-W-8Zakresy badań złczy spawanych2
T-W-9Zakresy badań stalowych konstrukcji budowlanych,ustrojów nośnych dźwignic i stalowych rurociągów gazowych1
T-W-10Kontrola metrologiczna przyrządów pomiarowych1
T-W-11Dokumenty kontrolne z badań przeprowadzonych przez wytwórcę i personel niezależny2
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach16
A-A-2Studiowanie aktualnych norm15
A-A-3studiowanie przepisów towarzystw klasyfikacyjnych14
A-A-4opracowywanie raportów i dokumentacji15
60
wykłady
A-W-1Obowiązkowy udział w wykładach16
A-W-2studiowanie zalecanej literatury18
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu15
49

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające -wykład informacyjny
M-2Metody eksponujące- film dydaktyczny
M-3Metody problemowe-metoda klasyczna
M-4Metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: kolokwium po zrealizowaniu 1/2 programu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie końcowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi definiować i rozpoznawać etapy kontroli prac spawalniczych , potrafi wybrać odpowiedni rodzaj kontroli dla konkretnej konstrukcji
ZIIP_2A_W06, ZIIP_2A_W07, ZIIP_2A_W02, ZIIP_2A_W12T2A_W02, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powiniem inicjować i formułować wymagania w zakresie badań i odbiorów konstrukcji spawanych
ZIIP_2A_U09, ZIIP_2A_U08, ZIIP_2A_U18, ZIIP_2A_U11T2A_U01, T2A_U08, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U19C-1, C-2, C-3, C-4T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do zapewnienia wytwarznym konstrukcjom wysokiego stopnia bezpieczeństwa, będzie otwarty na postępowanie zgodne z wymaganiami norm i towarzystw klasyfikacyjnych
ZIIP_2A_K01, ZIIP_2A_K04, ZIIP_2A_K03T2A_K01, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K06C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-2_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi definiować i rozpoznawać etapy kontroli prac spawalniczych , potrafi wybrać odpowiedni rodzaj kontroli dla konkretnej konstrukcji
2,0Student nie zna etapów kontrli prac spawalniczych ani rodzajów kontroli.
3,0Student potrafi wymienić etapy i rodzaje kontroli stosowanej na poszczególnych etapach wytwarzania.
3,5Student jest w stanie objaśniać oraz charakteryzować metody badań nieniszczących.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu klas konstrukcji spawanych oraz potrafi określać zakresy badań na podstawie norm i wymagań odpowiednichsłużb nadzoru.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu rodzju odbiorów oraz niezbędnej dokumentacji odbiorowej.
5,0Student potrafi zaproponować rodzaj odpowiednich badań w zależności od charakteru pracy konstrukcji, ma wiedzę z zakresu kontroli przyrządów pomiarowych oraz procedur badawczo-odbiorowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-2_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powiniem inicjować i formułować wymagania w zakresie badań i odbiorów konstrukcji spawanych
2,0Student nie potrafi formułować celów kontroli ani wymienić podstawowe rodzaje kontroli.
3,0Student ma umiejętność nakreślać konieczność zastosowania określonej metody kontroli na poszczególnych etapach wytwarznia.
3,5Student ma umiejętność dobierać i zastosować odpowiedni rodzaj badań w zależności od rodzju złączy i spoin.
4,0Student posiada umiejętność samodzielnego przeprowadznia badań wizualnych i penetracyjnych.
4,5Student posiada umiejętność w zakresie formułowania wymagań badawco-odbiorowych.
5,0Student powinien umieć inicjować i formułować Wymagania w zakresie odbiorów konstrukcji spawanych oraz interpretować wyniki badań nieniszczących i niszczących.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_2A_ZPKS/08-2_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do zapewnienia wytwarznym konstrukcjom wysokiego stopnia bezpieczeństwa, będzie otwarty na postępowanie zgodne z wymaganiami norm i towarzystw klasyfikacyjnych
2,0Student nie wykazuje aktywnej postawy w zakresie kontrli i obdiorów i nie jest w stanie postępować zgodnie z wymaganiami.
3,0Studet jest otwarty na przeprowadzanie badań konstrukcji przy małej kreatywności swoich działań.
3,5Student posiada podstawowe kompetencje w zakresie doboru rodzju konroli na poszczegolnych etapach wytwarzania.
4,0Student posiada kompetenje w zakresie badań nieniszczących powierzchniowych i badań niszczących.
4,5Student jest kompentny w zakresie dokumentacji odbiorowej i towarzystw klasyfikacyjnych .
5,0Student jest kompetentny w zakresie zapewnienia wytwarzanym konstrukcjom wysokiego stopnia bezpieczeństwa w oparciu o badania technologii wytwarzania oraz badania wytworzonych konstrukcji.

Literatura podstawowa

  1. Pilarczyk J., Poradnik Inżyniera "Spawalnictwo" TI i T II, WNT, Warszawa, 2003
  2. SZYMAŃSKI A., Kontrola i zapewnienie jakości w spawalnictwie T II, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Czuchryj J., Wymagania odbiorcze konstrukcji spawanych według norm europejskich na podstawie powierzniowych metod badań nieniszczących, Badania materiałow, Gliwice, 2000, Nr1 (13)

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Badania technologii spawania łukowego5
T-A-2Plany spawania3
T-A-3Dzienniki spawania2
T-A-4kwalifikowanie technologii spawania prętów zbrojeniowych3
T-A-5Kwalifikowanie technologii lutowania twardego2
T-A-6Dokunentacja odbiorowa1
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pocział kontroli prac spawalniczch1
T-W-2Zakres kontroli wstępnej1
T-W-3Kontrola bieżąca procesu spawania2
T-W-4Kontrola ostateczna procesu spawania2
T-W-5Klasy konstrukcji spawanych1
T-W-6Podział zakładów na grupy1
T-W-7Rodzaje odbiorów i dokumenty odbiorowe2
T-W-8Zakresy badań złczy spawanych2
T-W-9Zakresy badań stalowych konstrukcji budowlanych,ustrojów nośnych dźwignic i stalowych rurociągów gazowych1
T-W-10Kontrola metrologiczna przyrządów pomiarowych1
T-W-11Dokumenty kontrolne z badań przeprowadzonych przez wytwórcę i personel niezależny2
16

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach16
A-A-2Studiowanie aktualnych norm15
A-A-3studiowanie przepisów towarzystw klasyfikacyjnych14
A-A-4opracowywanie raportów i dokumentacji15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowy udział w wykładach16
A-W-2studiowanie zalecanej literatury18
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu15
49
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/08-2_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi definiować i rozpoznawać etapy kontroli prac spawalniczych , potrafi wybrać odpowiedni rodzaj kontroli dla konkretnej konstrukcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_W06ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii produkcji i zarządzania
ZIIP_2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich związanych z inżynierią produkcji, w tym metody twórczego myślenia
ZIIP_2A_W02ma wiedzę ogólną dotyczącą teorii i metod badawczych z dziedziny nauk technicznych i inżynierii produkcji
ZIIP_2A_W12posiada wiedzę z zakresu symulacji procesów produkcyjnych, cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymaganiami norm międznarodowych i przepisw towarzystw klasyfikacyjnych
C-2Ukształtowanie umiętności z zakresu kontrili i badań stalowych konstrukcji spawanych
C-3Ukształtowanie umiętności w zakresie badania technologii spajania
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie opracowywania planów spawania
Treści programoweT-W-1Pocział kontroli prac spawalniczch
T-W-2Zakres kontroli wstępnej
T-W-3Kontrola bieżąca procesu spawania
T-W-4Kontrola ostateczna procesu spawania
T-W-5Klasy konstrukcji spawanych
T-W-6Podział zakładów na grupy
T-W-7Rodzaje odbiorów i dokumenty odbiorowe
T-W-8Zakresy badań złczy spawanych
T-W-9Zakresy badań stalowych konstrukcji budowlanych,ustrojów nośnych dźwignic i stalowych rurociągów gazowych
T-W-10Kontrola metrologiczna przyrządów pomiarowych
T-W-11Dokumenty kontrolne z badań przeprowadzonych przez wytwórcę i personel niezależny
T-A-1Badania technologii spawania łukowego
T-A-2Plany spawania
T-A-3Dzienniki spawania
T-A-4kwalifikowanie technologii spawania prętów zbrojeniowych
T-A-5Kwalifikowanie technologii lutowania twardego
T-A-6Dokunentacja odbiorowa
Metody nauczaniaM-1Metody podające -wykład informacyjny
M-2Metody eksponujące- film dydaktyczny
M-3Metody problemowe-metoda klasyczna
M-4Metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: kolokwium po zrealizowaniu 1/2 programu
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna etapów kontrli prac spawalniczych ani rodzajów kontroli.
3,0Student potrafi wymienić etapy i rodzaje kontroli stosowanej na poszczególnych etapach wytwarzania.
3,5Student jest w stanie objaśniać oraz charakteryzować metody badań nieniszczących.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu klas konstrukcji spawanych oraz potrafi określać zakresy badań na podstawie norm i wymagań odpowiednichsłużb nadzoru.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu rodzju odbiorów oraz niezbędnej dokumentacji odbiorowej.
5,0Student potrafi zaproponować rodzaj odpowiednich badań w zależności od charakteru pracy konstrukcji, ma wiedzę z zakresu kontroli przyrządów pomiarowych oraz procedur badawczo-odbiorowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/08-2_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powiniem inicjować i formułować wymagania w zakresie badań i odbiorów konstrukcji spawanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
ZIIP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ZIIP_2A_U18potrafi stosować i poszukiwać techniki, metody oraz koncepcje twórczego rozwiązywania problemów charakterystycznych dla inżynierii produkcji
ZIIP_2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymaganiami norm międznarodowych i przepisw towarzystw klasyfikacyjnych
C-2Ukształtowanie umiętności z zakresu kontrili i badań stalowych konstrukcji spawanych
C-3Ukształtowanie umiętności w zakresie badania technologii spajania
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie opracowywania planów spawania
Treści programoweT-W-6Podział zakładów na grupy
T-W-7Rodzaje odbiorów i dokumenty odbiorowe
T-W-8Zakresy badań złczy spawanych
T-W-9Zakresy badań stalowych konstrukcji budowlanych,ustrojów nośnych dźwignic i stalowych rurociągów gazowych
T-W-10Kontrola metrologiczna przyrządów pomiarowych
T-W-11Dokumenty kontrolne z badań przeprowadzonych przez wytwórcę i personel niezależny
T-A-1Badania technologii spawania łukowego
T-A-2Plany spawania
T-A-3Dzienniki spawania
T-A-4kwalifikowanie technologii spawania prętów zbrojeniowych
T-A-5Kwalifikowanie technologii lutowania twardego
T-A-6Dokunentacja odbiorowa
Metody nauczaniaM-1Metody podające -wykład informacyjny
M-2Metody eksponujące- film dydaktyczny
M-3Metody problemowe-metoda klasyczna
M-4Metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi formułować celów kontroli ani wymienić podstawowe rodzaje kontroli.
3,0Student ma umiejętność nakreślać konieczność zastosowania określonej metody kontroli na poszczególnych etapach wytwarznia.
3,5Student ma umiejętność dobierać i zastosować odpowiedni rodzaj badań w zależności od rodzju złączy i spoin.
4,0Student posiada umiejętność samodzielnego przeprowadznia badań wizualnych i penetracyjnych.
4,5Student posiada umiejętność w zakresie formułowania wymagań badawco-odbiorowych.
5,0Student powinien umieć inicjować i formułować Wymagania w zakresie odbiorów konstrukcji spawanych oraz interpretować wyniki badań nieniszczących i niszczących.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_2A_ZPKS/08-2_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie aktywnej postawy do zapewnienia wytwarznym konstrukcjom wysokiego stopnia bezpieczeństwa, będzie otwarty na postępowanie zgodne z wymaganiami norm i towarzystw klasyfikacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_2A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ZIIP_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ZIIP_2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role oraz określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wymaganiami norm międznarodowych i przepisw towarzystw klasyfikacyjnych
C-2Ukształtowanie umiętności z zakresu kontrili i badań stalowych konstrukcji spawanych
C-3Ukształtowanie umiętności w zakresie badania technologii spajania
C-4Ukształtowanie umiejętności w zakresie opracowywania planów spawania
Treści programoweT-W-1Pocział kontroli prac spawalniczch
T-W-2Zakres kontroli wstępnej
T-W-3Kontrola bieżąca procesu spawania
T-W-4Kontrola ostateczna procesu spawania
T-W-5Klasy konstrukcji spawanych
T-W-6Podział zakładów na grupy
T-W-7Rodzaje odbiorów i dokumenty odbiorowe
T-W-8Zakresy badań złczy spawanych
T-W-9Zakresy badań stalowych konstrukcji budowlanych,ustrojów nośnych dźwignic i stalowych rurociągów gazowych
T-W-10Kontrola metrologiczna przyrządów pomiarowych
T-W-11Dokumenty kontrolne z badań przeprowadzonych przez wytwórcę i personel niezależny
T-A-1Badania technologii spawania łukowego
T-A-2Plany spawania
T-A-3Dzienniki spawania
T-A-4kwalifikowanie technologii spawania prętów zbrojeniowych
T-A-5Kwalifikowanie technologii lutowania twardego
T-A-6Dokunentacja odbiorowa
Metody nauczaniaM-1Metody podające -wykład informacyjny
M-2Metody eksponujące- film dydaktyczny
M-3Metody problemowe-metoda klasyczna
M-4Metody praktyczne-ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie końcowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje aktywnej postawy w zakresie kontrli i obdiorów i nie jest w stanie postępować zgodnie z wymaganiami.
3,0Studet jest otwarty na przeprowadzanie badań konstrukcji przy małej kreatywności swoich działań.
3,5Student posiada podstawowe kompetencje w zakresie doboru rodzju konroli na poszczegolnych etapach wytwarzania.
4,0Student posiada kompetenje w zakresie badań nieniszczących powierzchniowych i badań niszczących.
4,5Student jest kompentny w zakresie dokumentacji odbiorowej i towarzystw klasyfikacyjnych .
5,0Student jest kompetentny w zakresie zapewnienia wytwarzanym konstrukcjom wysokiego stopnia bezpieczeństwa w oparciu o badania technologii wytwarzania oraz badania wytworzonych konstrukcji.