Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (N2)
specjalność: komputerowo wspomagane projektowanie i wytwarzanie maszyn
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechanika i budowa maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | inżynieria spawalnictwa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Michał Kawiak <Michal.Kawiak@zut.edu.pl>, Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>, Ryszard Pakos <Ryszard.Pakos@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy chemii, fizyki i nauki o materiałach oraz podstawy inżynierii spawania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie sie z metodyką opracowania aktualnego problemu z obszaru technik spawania |
C-2 | ukształtowanie umiejetności analizy aktualnego problemu i dyskusji na temat prezentowanych tez i wyników analizy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | metodyka poszukiwania informacji z zastosowaniem baz danych i internetu | 8 |
T-P-2 | metodyka pracy z materiałami źródłowymi oraz opracowania pracy przejściowej | 8 |
T-P-3 | przeprowadzenie badań eksperymetalnych, analitycznych,opracownie konstrukcji lub technologii zgodnie z tematem pracy przejściowej | 8 |
T-P-4 | opracowanie wyników i wniosków na podstawie realizacji zadań pracy przejściowej | 8 |
T-P-5 | opracowanie końcowe | 8 |
40 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | realizacja zadan wynikajacych z tematu pracy przejściowej | 135 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | pogadanka |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | ćwiczenia projektowe |
M-4 | dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena osiągnięć pod koniec semestru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_IS/01_W01 ma uporządkowana i podbudowaną teoretycznie wiedzę z akresu technologii spawania | MBM_2A_W04 | T2A_W03 | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_IS/01_U01 potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierii spawania | MBM_2A_U11 | T2A_U11 | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
MBM_2A_IS/01_K01 potrafi prawidłowo określić priorytety służące do realizacji zadania z obszaru inżynierii spawania | MBM_2A_K04 | T2A_K04 | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5 | M-2, M-1, M-4, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_IS/01_W01 ma uporządkowana i podbudowaną teoretycznie wiedzę z akresu technologii spawania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_IS/01_U01 potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierii spawania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczne i podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólne umiejętności z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobre umiejętności z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MBM_2A_IS/01_K01 potrafi prawidłowo określić priorytety służące do realizacji zadania z obszaru inżynierii spawania | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczne i podstawowe kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólne kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobre kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Tasak E., Spawalność stali, Fotobit, Kraków, 2008
- Klimpel A., Spawanie, zgrzewanie i cięcie metali, WNT, Warszawa, 2009
- Klimpel A., Napawanie i natryskiwanie cieplne, WNT, Warszawa, 2000
- Nowacki J., Chudziński M., Zmitrowicz P., Lutowanie w budowie Maszyn, WNT, Warszawa, 2007
- Blicharski M., Wprowadzenie do inżynierii Materiałowej, WNT, Warszawa, 2003
- Papkala H., Zgrzewanie oporowe metal, Wyd. KaBe, Krosno, 2003
- Nowacki J., Stal dupleks i jej spawalność, WNT, Warszawa, 2009
- Praca zbiorowa pod red. J. Pilarczyka, Poradnik Inżyniera – Spawalnictwo, WNT, Warszawaa, 2003
- Nowacki J., Spiekane metale i kompozyty o osnowie metalicznej, WNT, Warszawa, 2005
- Dobrzański L., Podstawy nauki o materiałach i metaloznawstwo, WNT, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Lancaster J. F., Metalurgy of welding, Abington Publishing, Cambridge, 2000
- Kurzydłowski J. K., Lewandowska M., Nanomateriały Inżynierskie, PWN, Warszawa, 2009