Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_2A_C10_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć nazwać oraz objaśnić zasadę działania perspektywicznych technologii energetycznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_2A_W02 | Ma poszerzoną wiedzę w zakresie fizyki obejmującą podstawy fizyki kwantowej, jądrowej, w tym wiedzę niezbędną do zrozumienia procesów i zjawisk fizycznych zachodzących w złożonych systemach elektroenergetycznych |
---|
ENE_2A_W11 | Ma wiedzę w zakresie trendów rozwojowych w zakresie pracy źródeł wytwórczych w systemie elektroenergetycznym, w tym generacji rozproszonej i magazynowania energii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W01 | ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-2 | Zapoznanie studentów z metodami konwersji energii, które mogą mieć znaczenie w bilansie energetycznym kraju w przyszłości. |
---|
C-3 | Zapoznanie studentów z potencjalnymi źródłami energii, obecnie nieeksploatowanymi lub mającymi niewielkie znacznie dla bilansu energetycznego. |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu. Formy przenoszenia energii: praca i ciepło. Użyteczne postaci energii.
Gaz łupkowy i klatraty metanu.
Siłownie ORC i ich zastosowanie dla różnych źródeł ciepła.
Silnik Stirlinga.
Ogniwa paliwowe.
Fuzja jądrowa.
Rury cieplne.
Generator termoelektroniczny.
Generator termolelektryczny.
Generator magnetohydrodynamiczny (MHD).
Zaliczenie. |
---|
Metody nauczania | M-2 | Wykład informacyjno-problemowy |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu polega na uzyskaniu 61% punktów na teście końcowym oraz udzieleniu poprawnej odpowiedzi na 1 z 3 pytań otwartych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy podanej na wykładzie |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie (w stopniu dostatecznym). |
3,5 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym. |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym |
4,5 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją bardzo dobrze zinterpretować i w pełni wykorzystać |