Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_2A_A01-A_U02 | posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego
słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_2A_U01 | Potrafi uzyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym w zakresie energetyki, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
ENE_2A_U05 | Posługuje się językiem obcym w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, również w sprawach zawodowych, czytania ze zrozumieniem literatury fachowej, a także przygotowania i wygłoszenia krótkiej prezentacji na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
---|
Treści programowe | T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu:
Energetyka a zjawisko elektryczności |
---|
T-LK-2 | Obwody elektryczne |
T-LK-3 | Prąd stały i zmienny |
T-LK-4 | Wytwarzanie prądu i systemy przesyłowe w energetyce |
T-LK-5 | Transformatory |
T-LK-6 | Prądnica |
T-LK-7 | Silnik elektryczny |
T-LK-8 | Prąd wysokiego napięcia i systemy przesyłania energii elektrycznej w przemyśle energetycznym |
T-LK-9 | Energetyka - podstawy wiedzy o energii |
T-LK-10 | Systemy zarządzania energią w energetyce |
T-LK-11 | Nowoczesne źródła energii |
T-LK-12 | Elektrownie tradycyjne - węglowe |
T-LK-13 | Elektrownie atomowe |
T-LK-14 | Elektrownie wiatrowe i słoneczne |
T-LK-15 | Elektrownie wodne |
Metody nauczania | M-1 | zajęcia praktyczne |
---|
M-5 | praca z tekstem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |