Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy - KPiUC:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy - KPiUC
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 90 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy ekonomii
W-2Podstawy programowania stron WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie modelu biznesowego
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.10
T-P-2Określenie modelu biznesowego10
T-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych10
T-P-4Opracowanie dokumentacji projektowej20
T-P-5Realizacja wersji prototypowej projektu40
90

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora50
A-P-2Opracowanie modelu biznesowego50
A-P-3Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej50
A-P-4Realizacja wersji prototypowej100
A-P-5udział w zajęciach projektowych50
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/08_W01
Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
IC_1A_W13, IC_1A_W14, IC_1A_W15T1A_W02, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09, T1A_W10, T1A_W11InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-P-2, T-P-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
IC_1A_O6/08_W02
Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
IC_1A_W08, IC_1A_W12T1A_W02, T1A_W03, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W09, T1A_W11InzA_W01, InzA_W02, InzA_W04, InzA_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-4, T-P-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/08_U01
Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
IC_1A_U12, IC_1A_U11, IC_1A_U28T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-1, C-2, C-3, C-4T-P-2, T-P-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
IC_1A_O6/08_U02
Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
IC_1A_U12, IC_1A_U13, IC_1A_U27T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U08C-2, C-4T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-4, T-P-5M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/08_K01
Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
IC_1A_K02, IC_1A_K06T1A_K02, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-P-3, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4
IC_1A_O6/08_K02
Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
IC_1A_K03, IC_1A_K02T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05InzA_K01C-1, C-2, C-3, C-4T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-P-4, T-P-5M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/08_W01
Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
IC_1A_O6/08_W02
Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/08_U01
Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
IC_1A_O6/08_U02
Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/08_K01
Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
IC_1A_O6/08_K02
Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.

Literatura podstawowa

  1. Bartosz Sałbut, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Helion, Warszawa, 2012
  2. Eric Ries, Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek., Helion, Warszawa, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Mariusz Chrapko, Scrum. O zwinnym zarządzaniu projektami., Helion, Warszawa, 2012
  2. Jerzy Kisielnicki, Zarządzanie projektami. Ludzie - procedury - wyniki., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.10
T-P-2Określenie modelu biznesowego10
T-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych10
T-P-4Opracowanie dokumentacji projektowej20
T-P-5Realizacja wersji prototypowej projektu40
90

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Analizy uwarunkowań rynkowych i wybór sektora50
A-P-2Opracowanie modelu biznesowego50
A-P-3Opracowanie projektu i dokumentacji technicznej50
A-P-4Realizacja wersji prototypowej100
A-P-5udział w zajęciach projektowych50
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/08_W01Wiedza w zakresie identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
IC_1A_W14Posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie modelu biznesowego
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu
Treści programoweT-P-2Określenie modelu biznesowego
T-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/08_W02Wiedza w obszarze realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
IC_1A_W12Posiada wiedzę z zakresu technik oraz metodologii zarządzania projektami i przedsięwzięciami informatycznymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie modelu biznesowego
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu
Treści programoweT-P-2Określenie modelu biznesowego
T-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-4Opracowanie dokumentacji projektowej
T-P-5Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/08_U01Umiejetność identyfikacji nowych obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U12Ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych przedsięwzięć informatycznych
IC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie modelu biznesowego
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu
Treści programoweT-P-2Określenie modelu biznesowego
T-P-4Opracowanie dokumentacji projektowej
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/08_U02Umiejetność realizacji innowacyjnych projektów informatycznych zorientowanych na produkty komercyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U12Ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych przedsięwzięć informatycznych
IC_1A_U13Ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze informatyki
IC_1A_U27Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu
Treści programoweT-P-2Określenie modelu biznesowego
T-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-4Opracowanie dokumentacji projektowej
T-P-5Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/08_K01Rozumie konieczność realizacji projektów, które są odpowiedzią na potrzeby rynkowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K06Rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie modelu biznesowego
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu
Treści programoweT-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/08_K02Ma świadomość potrzeby pracy w grupie i przestrzega zasad etyki zawodowej przy realizacji projektów komercyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przeprowadzenie analizy uwarunkowań rynkowych
C-2Opracowanie założeń nowego produktu lub usługi
C-3Opracowanie modelu biznesowego
C-4Opracowanie wersji prototypowej systemu
Treści programoweT-P-2Określenie modelu biznesowego
T-P-3Budowa zespołów i okreslenie założeń projektowych
T-P-1Analiza uwarunkowań rynkowych i wybór sektora działaności.
T-P-4Opracowanie dokumentacji projektowej
T-P-5Realizacja wersji prototypowej projektu
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe
M-2Prezentacja projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena modelu biznesowego
S-2Ocena formująca: Ocena zadań cząstkowych
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji
S-4Ocena podsumowująca: Ocena całości projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3.0
3,0Projekt zrealizowany w formie podstawowej z bardzo ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
3,5Projekt zrealizowany w formie standardowej z ograniczoną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Niewielka szansa sukcesu rynkowego.
4,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Niewielki poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
4,5Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Umiarkowana szansa sukcesu rynkowego.
5,0Projekt zrealizowany w formie kompletnego produktu z pełną funkcjonalnością. Duży poziom oryginalności projektu. Duża szansa sukcesu rynkowego.